Kan dit wel voor deze prijs ?

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:41
Zo , ik zit er aan te denken om een nieuw systeem aan te gaan schaffen, Nu hoeft dat niet zo uitgebreid te gaan worden, ben geen mega tweaker ofzo ! Ik heb zelf een Nas, een paar externe harde schijfen.

Wat doe ik zoal met mijn pc ?

Foto's bewerken, muziek en dvd's rippen en op de nas zetten voor mijn mediaplayer (mede8er ) een spel, maar niet op de hoogste resolutie (heb nu een radeon 3800 in mijn systeem... Wil wel evt. nieuwere spellen gaan spelen in de toekomst maar dat hoeft niet op max settings enzo :) Een eventuele betere grafische kaart kan je altijd nog los kopen

Verder wil ik DVD;s gaan omzetten in mkv, cq h264 formaat maar dat lukt me nog niet echt qua goede resolutie,en verhouding van kwaliteit... ( moet ik me dus nog in verdiepen )

Uiteraard Internetten. en algemeen gebruik !

Nu hebben ze bij compustunt aardige dingen staan op het eerste gezicht !

Bv dit systeem voor 619 euro... Nu vroeg ik me af... is dit voor huis tuin en keukengebruik geschikt en wat is de adder onder het gras...

voeding ? slecht geheugen ? toetsenbord en muis en monitor heb ik naar tevreden heid en besturingssysteem is geen onoverkomelijke zaak !

De specs dan :
ComputerPremium 9 Minitower zwart (hoogglans design)
430W silent voeding

Processor/type Intel Core i7 870 (quad-core) socket 1156
Processorsnelheid 4x 2.9GHz tot 3.46 Ghz d.m.v. turbo boost technology, 8MB CPU Cache Level 3

Werkgeheugen 8GB DDR3 1333 Transcend

Harddisk / opslag 1000 GB / 1TB S-ATA 2 Western Digital Green

VideospecificatiesATI Radeon HD5670 videokaart welke beschikt over 1024 MB GDDR5 geheugen dat via een 128 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 785 MHz en het geheugen een snelheid van 4000 MHz. Microsoft DirectX 11 and OpenGL 3.1 support

1 x HDMI ( 1.3 )
1 x DVI-I Uitgang
Bereid je voor op een geweldige high-definition gaming ervaring met de ATI Radeon HD5600 serie. Deze kaart ondersteunt drie monitoren en met behulp van ATI-Stream-technologie versnellen zelfs de meest veeleisende applicaties en doen deze meer dan ooit met uw PC.

Audio / Geluid Geïntegreerde High Definition audio chip, 8 channel sound (8 kanaals geluid)
DVD station(s)
DVD brander +/-RW Sony-Nec 22 speed Dual Layer

Moederbord informatie
Gigabyte GA-H55M-S2 S1156 uATX
Overige aansluitingen
PCI-Express slot
LAN 10/100/1000 mb/s
(Supersnelle "GigaBit" netwerk/internet aansluiting)
8x USB 2.0 aansluitingen
DVI aansluiting
E-SATA aansluiting
HDMI
Meegeleverd
Drivers voor geluid, video, en LAN
Service
24 maanden carry-in basisgarantie en support.

het klinkt op zich allemaal goed, en ik hoef echt niet het duurste van het duurste maar ook niet voor een dubbeltje op de 1e rij te zitten.... In mijn achterhoofd rinkelt een belletje maar is dat terecht of niet ?

Misschien hebben jullie nog suggesties , cq aan opmerkingen en kunnen ook andere hier wat van leren ...

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 12:49
Een vergelijkbaar systeem samengesteld in de tweakers pricewatch komt zonder de voeding/case op zo'n €535 euro. Nou geloof ik niet dat die onderdelen in dat systeem van super kwaliteit zijn dus voor onder de €619 zou je zelf ook wel iets vergelijkbaars in elkaar kunnen zetten.
Daarbij vind ik het systeem niet echt logisch samengesteld maar goed... (de processor alleen maakt al bijna de helft van de prijs van het hele systeem, en de videokaart is wel erg matig in vergelijking met de processor).

Ik zou zelf aanraden om gewoon zelf een systeem bij elkaar te zoeken. Dan weet je zeker dat je krijgt wat je wilt en betaal je (bijna) nooit teveel.

[ Voor 70% gewijzigd door Snippo op 26-02-2011 22:51 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:50

InFamous

excommunicado

Helemaal eens met Snippo, voor hetzelfde geld kan je zelf een mooi systeem in elkaar zetten dat beter gebalanceerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door InFamous op 26-02-2011 22:55 ]

Formerly known as Ragdoll

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort vragen hebben we de BBG topics. Kijk in Best Buy Guide overzichtstopic voor meer info.

Dit topic is gesloten.