2e beeldscherm op amd 6870

Pagina: 1
Acties:

• Nikr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-01 09:27
Hallo Tweakers,

Ik heb zojuist een 2e beeldscherm gekocht, een Acer P226HQVbd.
Ik had al een Asus vw193.

Nu wil de 2 schermen aansluiten op mijn sapphire amd 6870 en gebruik maken van de 2 dvi poorten.
Alleen mijn onderste dvi poort wordt geen beeld gegeven en er wordt ook geen scherm herkend in windows 7 64bit en ook niet in CCC.

Ik heb geprobeerd de schermen te wisselen van poort, maar de geene die in de onderste dvi poort zit wordt niet herkend.

Kan iemand mij helpen om dit aan de praat te krijgen?

Bedankt voor je hulp alvast!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
Je hebt de monitoren dus echt via dvi aangesloten, geen dvi-vga adapter er tussen? Verder hangt er niks aan de videokaart, geen tv via hdmi oid?

• Nikr
Ja, ik heb een vga kabel op beide monitoren, en dus 1 vga naar dvi adapter per monitor

[ Voor 18% gewijzigd door Nikr op 26-02-2011 20:08 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welke HD6870, welk merk? Sommige merken gebruiken maar 1 DVI-I poort, en de ander is dan alleen DVI-D

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:42

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

wat d4ng3r zegt, ik heb een 6850 gekocht voor een vriend van mij en had exact hetzelfde probleem.
Oplossingen zijn er eigenlijk niet, behalve een nieuw scherm kopen wat echt een dvi of hdmi uitgang heeft. Voor een zelfde prijs kan je een vga naar hdmi converter kopen, maar die zijn echt maar zozo en je bent beter af met een nieuw scherm.

Je kan dus gewoonweg geen 2 vga converters gebruiken. daarvoor heb je zoals d4ng3r zegt DVI-I nodig, en de tweede poort is slechts een DVI-D poort.

Ook mijn probleem heb ik hier uit de doeken gedaan, gezien ik niet op de hoogte was:
Nieuwe GPU in de "aldi-pc"
het probleem is te lezen vanaf update III

[ Voor 32% gewijzigd door Joindry op 26-02-2011 20:19 ]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
Maar die 6870 heeft toch wel een displayport? Is een displayport naar VGA converter dan geen optie?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Het is wel vrij zeldzaam bij HD6850's of hoger.. Dus ik vraag mij af of de TS niet iets fout doet.

Heb je de schermen al eens omgewisseld van aansluiting?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
Nikr schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:08:
Ja, ik heb een vga kabel op beide monitoren, en dus 1 vga naar dvi adapter per monitor
Waarom, die Acer heeft toch ook DVI?

• Nikr
Nielson schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:26:
[...]
Waarom, die Acer heeft toch ook DVI?
Ik kreeg een vga kabel meegeleverd met de monitor, ik wist dat ik nog een adapter had liggen thuis van vga naar dvi. verder er niet over nagedacht. (meest goedkope oplossing eigenlijk op dat moment)

Maar als ik het goed begrijp, zou ik een dvi kabel kunnen kopen en die aan mijn acer hangen in de DVI-D doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Nikr op 26-02-2011 20:47 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Wissel eerst eens de schermen om, om uit te sluiten dat 1 scherm niet (op VGA) functioneert.

• Nikr
D4NG3R schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:49:
Wissel eerst eens de schermen om, om uit te sluiten dat 1 scherm niet (op VGA) functioneert.
Ok nu net gedaan, als ik scherm 1 (Acer) aansluit op de DVI-I krijg ik beeld
Scherm 2 (asus) aansluit op de onderste DVI-D GEEN beeld

Scherm 1 op de DVI-D Geen beeld
Scherm 2 op de DVI-I Beeld

Beide schermen werken apart.

Alles heb ik met een adapter ertussen geprobeerd.
Pagina: 1