Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wie is er hier fout of juist niet ? (KPN - Budgetphone)

Pagina: 1
Acties:

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 16:47
Per 1 maart a.s. worden mijn ISDN nummers geporteerd naar Budgetphone en dus de ISDN lijn opgeheven.
Nu krijg ik van KPN echter vandaag een nota om over de maanden maart/april nog vastrecht te gaan betalen, terwijl 25-1 ik al een brief van KPN heb gehad aangaande portering en beeindiging abo.
Wie is iets dergelijks overkomen en hoe is dit afgehandeld door KPN ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Misschien is het handig om maandag even met KPN te bellen om te vragen hoe dit zit. Echter kan ik mij indenken, dat wanneer je één maand opzegtermijn hebt, je dus nog één maand extra bij moet betalen. In dit geval voor februari en maart.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
KPN heeft onlangs een aantal geintjes uitgehaald mbt opzegtermijnen en contracten.

Is de lijn een particuliere lijn of staat ie op een bedrijfsnaam?

KPN heeft vorig jaar zakelijke klanten aangeschreven, en hier jaarcontracten doorheengedrukt. Als je op die brief niet gereageerd hebt, zit je aan een jaarcontract vast. Als je wel gereageerd hebt is het geloof ik een opzegtermijn van 3 maand, en dat komt dus overeen met jouw verhaal.

Bij particulier kan het ook kloppen, dan is het 1 maand.

1 maart opzeggen, is dus in maart opgezegd. Dan +1 maand opzegtermijn is eind april, en dus die maanden ook betalen

Je had beter de portering 28 februari kunnen doen :X

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 26-02-2011 20:14 ]

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 16:47
Het betreft een prive lijn. Vastrecht betaal je vooraf. Ik had bij de budgetphone aangegeven als gewenste porteringsdatum: 23-02-2011. (tijdig)
Ik kan me niet voorstellen, dat je een maand meer moet betalen dan je werkelijk abonnee bent: bij mijn weten is dat nergens zo. Zou een mooie boel worden......
Heb al een maand een brief van KPN in huis i.v.m. de portering en dat het abo per porteringsdatum is beeindigd !

Neem maandag in elk geval wel contact op met kpn.

[ Voor 13% gewijzigd door strokealpha op 26-02-2011 20:33 ]

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 09:04
Lol, direct enkele doem scenario's. Wie facturatiesystemen van grote providers kent weet wel beter. De in dit geval 2 maandelijkse vooruitbetaling zou zelfs nog volledig worden geincasseerd als de factuurdatum zelfs maar 1 dag voor portering/beeindiging zou liggen. Volledig normaal dit. Zonder toedoen van ook maar 1 natuurlijk persoon krijg je op de volgende factuurdatum het teveel betaalde geld terug gestort, je kan dat een slot factuur noemen. Dit werkt op de hele wereld zo indien je producten vooruit betaald en de facturatie systemen volledig geautomatiseerd zijn, dus ook bij KPN :) Lijkt misschien stom, maar wees er maar blij mee, systemen maken minder fouten dan mensen en systemen zijn goedkoper dan mensen dus dat is uiteindelijk terug te vinden in de prijzen. Het roept echter wel vragen op, die beantwoord dienen te worden (kost ook geld) maar ik denk dat die kosten minder zijn dan mensen dat werk laten doen :o Er zullen altijd mensen zijn die het hiermee oneens zijn, maar daar zal ik bij deze dan maar even geen oordeel over geven ;)

pepernooot