Triple LCD Steun/Stand - 3 schermen op 1 voet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik zit er over te denken om een voet te kopen waar ik 3 schermen aan kan hangen middels de VESA 100x100 gaten. Nu kom ik dus vrijwel alleen maar stands tegen voor maximaal 21 inch. Ik wil er echter een 24 inch en 2x 22 inch aanhangen. Nu heb ik zelf de volgende gevonden op ebay:
http://cgi.ebay.nl/Triple-Monitor-Arm-Stand-DS3-300-Bolt-type-Silver-24-/120617289638?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c1559c7a6

Voordeel: Geschikt voor 3x 24 inch schermen
Nadeel: Vrij prijzig: 250 euro en moet uit zuid-korea komen

Ook heb ik de volgende gevonden: http://cgi.ebay.nl/Triple-Three-LCD-Monitor-Desktop-Stand-up-to-22-/170567927460?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item27b6a406a4

Voordeel: inclusief verzending €105
Nadeel: Eigenlijk maar geschikt tot 22 inch. Ik moet dus met wat metalen plaatjes de lengte iets verlengen zodat de schermen eroppassen.

Verder heb ik nog kunnen vinden:
Ergotron DS100 - 270 euro, max 21 inch, max 42 kilo gewicht
Ergotron LX Triple Display Lift Stand - 270 euro, max 21 inch
NewStar FPMA-D960D3 - 110 euro, Bureauklembevestiging, max 21 inch en max 12 kilo
NewStar FPMA-D1030D-3 - 290 euro, Bureauklembevestiging, max 21 inch

Er moeten de volgende schermen aanhangen:
HP LP2475W - 5.9 kilo (9.1 kilo met voet)
2x BenQ G2220HD - 2x 4.3 kilo met voet
Totaal dus zo'n 14,5 kilo.

Het liefst heb ik een voet die ik neer kan zetten ipv Bureauklembevestiging, maar daar kan ik opzich ook mee leven (moet ik mijn bureau wel voor verstevigen)

Zoals je ziet heb ik niet echt iets kunnen vinden dat geschikt is voor 24 inch. Weten jullie nog types waar ik naar zou moeten kijken?

Of zal ik gaan voor degene van 105 euro op ebay om vervolgens de armen te verlengen met metaal zodat het toch allemaal past?

Wat raden jullie mij aan? Zelfbouw? :P

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb ook even gezocht, maar ik kan niet meer vinden dan wat je zelf al hebt gevonden. Ik denk dat er ook niet veel vraag naar dergelijke steunen is, 22"+24"+22" is toch een behoorlijk setup.

Is het geen optie om één steun voor twee schermen en dan nog één steun voor één scherm erbij te nemen? Verder zou je misschien ook nog kunnen kijken naar zelfbouw / speciaal laten maken.

Ik bedacht me trouwens dat er één plaats in het bijzonder is waar je altijd veel grote scherm in een array ziet, waarschijnlijk allemaal op één beugel, en dat is op de beurs. Als ik af en toe RTL-Z Nieuws kijk dan zie je sommige mensen die daar werken met 6 beeldschermen voor hun neus die vaak minstens 24" zijn (of er moeten hele kleine mensen werken daar). Ze moeten er dus wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:10

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb ook niet stilgezeten en wie doorzet vind nog meer. Ik heb custom even overwogen (heb mensen gezien die het met verschillende buizen met van die join secties in elkaar hebben gezet. Nadeel: niet flexibel) toch maar niet gedaan en toen vond ik dit:

http://www.allcam.biz/catalog/product_info.php?cPath=29&products_id=247

Daarbij heb ik 6 long arm sections gekozen, waarmee ik mijn 3 schermen op kan hangen. Grote kans dat ik er 2 teveel heb besteld, beter 2 teveel als 2 tekort ;) Standaard zonder extra armpjes past 3x 17 inch 4:3 er maar net op. Totaal inclusief verzending: 170 euro. (verzonden 43 euro :| ) Bij dit bedrijf kun je gewoon extra koppelstukken ed bestellen zodat je hem helemaal naar wens op kan bouwen. Er is ook een ander model beschikbaar. Je kunt er ook betalen middels paypal.

Nu heb ik dus niet de goedkoopste van rond de 100 euro maar ook niet de duurste van 280 euro. Zit er nu mooi tussenin :) en 170 euro vind ik het nog net wel waard.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dat ziet er wel mooi uit, met zo'n modulair systeem, veel succes ermee!