Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-07 09:17
Beste tweakers,

De PC van mijn vader heeft een frisse Windows Vista installatie nodig. Nu wil ik graag een slipstream maken met SP2.

Vlite schijnt niet meer ondersteund te worden, en dus ook geen SP2 te kunnen slipstreamen. RT Se7en Lite ondersteund volgens de website Vista niet te ondersteunen:
It supports both 32 and 64 bit windows 7 operating system only. It will not support Windows vista and windows server 2008.
Weet iemand wellicht een geschikte slipstream programma?

Alvast ontzettend bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
IngamerX schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:28:
Beste tweakers,

De PC van mijn vader heeft een frisse Windows Vista installatie nodig. Nu wil ik graag een slipstream maken met SP2.

Vlite schijnt niet meer ondersteund te worden, en dus ook geen SP2 te kunnen slipstreamen. RT Se7en Lite ondersteund volgens de website Vista niet te ondersteunen:
[...]

Weet iemand wellicht een geschikte slipstream programma?

Alvast ontzettend bedankt.
Aldus iemand van Microsoft:
Officially, the only way to integrate SP2 into Windows Vista WIM is to install Vista on a system, upgrade to SP2, and then capture the entire image back to a WIM which you then insert back into your installation source

Bron: Slipstream Vista SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:53
Veel te veel gedoe. Zoek gewoon een kant-en-klare ISO met SP2 er al in. Vergelijk voor de zekerheid de SHA-1 hash op deze pagina zodat je zeker weet dat je de echte versie hebt.

Ik vind het erg suf dat Microsoft niet gewoon die ISO's aan iedereen aanbiedt. Je hebt er toch niets aan zonder key.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
uh... jawel.
Rearm en je kan 120 dagen lang voor nop je OS draaien. Dus vandaar dat je ze alleen bij MSDN/Technet krijgt.

Maar je hebt ook gewoon een downloadable iso met enkel SP2 er op, scheelt je een boel gedoe als je vaker gaat installeren.

[ Voor 56% gewijzigd door alt-92 op 26-02-2011 22:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Sorry, "niets" was wellicht een beetje overdreven. Maar je moet maar zin hebben om elke 120 dagen je OS opnieuw te installeren. In ieder geval blijft mijn advies: zoek gewoon een kant en klare ISO met SP2 ingebakken. Als jij gewoon netjes je key gebruikt kan ik me niet voorstellen dat iemand daar problemen mee heeft. Had Microsoft maar voor een fatsoenlijke slipstream-methode moeten zorgen (zoals die er met XP wel gewoon was).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-07 09:17
Allemaal ontzettend bedankt voor jullie input!

Een ISO met SP2 is een zeer goed idee.

@Chucky666 dat is wellicht ook een methode. Maar ik ga toch voor de ISO, makkelijker.

De meest simpele ideeën zijn vaak toch het lastigst :P.

Nogmaals bedankt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
posttoast schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 23:15:
Sorry, "niets" was wellicht een beetje overdreven. Maar je moet maar zin hebben om elke 120 dagen je OS opnieuw te installeren. In ieder geval blijft mijn advies: zoek gewoon een kant en klare ISO met SP2 ingebakken. Als jij gewoon netjes je key gebruikt kan ik me niet voorstellen dat iemand daar problemen mee heeft. Had Microsoft maar voor een fatsoenlijke slipstream-methode moeten zorgen (zoals die er met XP wel gewoon was).
Gewoon een commando om 120 dagen langer gratis te draaien:
 slmgr /rearm 

Hoef je helemaal niet opnieuw te installeren. En dit kun je drie keer doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
shadowman12 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 02:47:
[...]

Gewoon een commando om 120 dagen langer gratis te draaien:
 slmgr /rearm 

Hoef je helemaal niet opnieuw te installeren. En dit kun je drie keer doen!
Nee, dat is volgens mij niet waar. /rearm zorgt voor 30 dagen verlenging en dát kun je 3x doen. Je zult dus alsnog iedere 120 dagen opnieuw moeten installeren. En hoewel dat op dit forum van sommigen een hobby lijkt te zijn, denk ik dat de gemiddelde gebruiker daar niet op zit te wachten ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
posttoast schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:40:
[...]

Nee, dat is volgens mij niet waar. /rearm zorgt voor 30 dagen verlenging en dát kun je 3x doen. Je zult dus alsnog iedere 120 dagen opnieuw moeten installeren. En hoewel dat op dit forum van sommigen een hobby lijkt te zijn, denk ik dat de gemiddelde gebruiker daar niet op zit te wachten ;)
Je hebt eerst 30 dagen, dan drie keer rearmen = 4 * 30 = 120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
shadowman12 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:10:
[...]

Je hebt eerst 30 dagen, dan drie keer rearmen = 4 * 30 = 120
Eh, ja, dat is toch wat ik ook zeg? Je moet iedere 30 dagen /rearm doen en dat kan maximaal drie keer. Je moet het alleen niet een keer vergeten want dan heb je een probleem. Ofwel: je moet wel heel wanhopig of krap bij kas zijn wil je die methode verkiezen boven gewoon een licentie aanschaffen.

omniscale.nl

Pagina: 1