Beste mede tweakers, Met welke cooler kan ik mijn CPU het beste gaan koelen, tegenover het stilste geluid.
Deze vraag is vast vaker op het forum gekomen. Maar ik heb geen eenduidig antwoord gevonden. Mijn pc bestaat uit deze onderdelen :
P7H57D-V EVO Moederbord
i7 870 CPU 2,93 GHz
2x 1 TB sangsung Spinpoint HDD
1x Vertex 2 60 GB SSD
MSI Hawk R5770 VGA kaart
8 GB Kingston 1333 DDRIII
Cooler master CM 690 II Advanced kast
Ik heb mijn CPU op 3.89 GHz Draaien. En dat was stabiel tot ik er mijn Vertex SSD in gezet had. Nadien krijg ik BSOD als ik aan het gamen ben. Ik dacht dat ligt aan de SSD schijf. Maar na verder onderzoek kwam ik er achter dat mijn CPU wel erg warm aan het worden is. Dit is met de boxed cooler. Dus wil ik daarvoor een goede maar wel stille koeler hebben. Water cooling is geen optie. Maar als ik een luchtcooling er op zet. Kan ik dan temperaturen krijgen die niet boven de 40 graden uit gaan komen? Of is dat teveel gevraagd van een luchtcooler?
Btw hoeveel maakt het uit als mijn kast open is ipv dicht.
edit : Vraag over VGA kaart even laten zitten.
Deze vraag is vast vaker op het forum gekomen. Maar ik heb geen eenduidig antwoord gevonden. Mijn pc bestaat uit deze onderdelen :
P7H57D-V EVO Moederbord
i7 870 CPU 2,93 GHz
2x 1 TB sangsung Spinpoint HDD
1x Vertex 2 60 GB SSD
MSI Hawk R5770 VGA kaart
8 GB Kingston 1333 DDRIII
Cooler master CM 690 II Advanced kast
Ik heb mijn CPU op 3.89 GHz Draaien. En dat was stabiel tot ik er mijn Vertex SSD in gezet had. Nadien krijg ik BSOD als ik aan het gamen ben. Ik dacht dat ligt aan de SSD schijf. Maar na verder onderzoek kwam ik er achter dat mijn CPU wel erg warm aan het worden is. Dit is met de boxed cooler. Dus wil ik daarvoor een goede maar wel stille koeler hebben. Water cooling is geen optie. Maar als ik een luchtcooling er op zet. Kan ik dan temperaturen krijgen die niet boven de 40 graden uit gaan komen? Of is dat teveel gevraagd van een luchtcooler?
Btw hoeveel maakt het uit als mijn kast open is ipv dicht.
edit : Vraag over VGA kaart even laten zitten.
Als je je veters niet strikt heb je kans om te vallen