q6600 Go 70c by stress test hoog?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 20:09
Ik ben aan het kijken of ik mijn CPU wat kan overclocken en heb hem nu draaien op 3000mhz, hierbij draai ik nu een stress test met Prime95 en deze loopt nu een uur. Core temp geeft aan dat de temperatuur schommelt tussen de 65c-73c op 100% full load. Zojuist stond ik op 73 en nu weer op 68, maar vroeg me af of dit een veilige temperatuur is, heb hier al naar lopen zoeken op verscheidende fora, maar overal is het anders, de ene zegt dat 65c hoog is en de andere zegt dit weer over 75c etc.

Ik gebruik nog de stock cooler en ga ook geen nieuwe halen, aangezien ik deze CPU alweer even heb en dan vind ik het niet waard om dan nog een nieuwe cooler er voor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens intel zelf mag deze proc 71 graden worden,

Tenminste dat staat op het doosje van mij q6600 G0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Een processor mag eigenlijk 100 graden voordat deze uitvalt. Natuurlijk is meer temperatuur natuurlijk niet altijd even goed. Maar voor zover ik weet kan 70 graden geen kwaad tijdens full load. Een 70 graden wanneer er geen belasting is, is een ander verhaal :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Alleen haalt een cpu geen 100graden.
Hij werkt al gammel/traag als hij de 85 aantikt.

@ TS
Waarom geen andere koeler??
Als je een degelijke koeler koopt, ben je voor de komende jaren klaar.
Der zitten 9 van de 10 keer al de hulpstukken bij voor elke socket.
Ben je ooit van plan een andere pc / hardware te kopen, dan neem je de koeler gewoon mee over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij te hoog wordt koop je toch gewoon een betere cooler kun je meestal ook weer wat verder overclocken.

Maar als je hem niet verder wil overclocken kun je ook gewoon de standaard cooler erop laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-09 12:07

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hoeveel vcore heb je erop zitten en wat voor een cooler zit erop? 70C voor een superoverklok is best acceptabel maar voor een relatief kleine kleine overklok toch wat veel

[ Voor 8% gewijzigd door -36- op 05-03-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 20:09
Heb nu maar een andere koeler aan geschaft scythe samurai zz en tevens een 200mm fan voor in mijn case, zodat die warmte er ook echt uitgaat. Bedankt voor de reacties

[ Voor 23% gewijzigd door sjors86 op 05-03-2011 20:18 ]

Pagina: 1