Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
(jarig!)
Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met het instellen van de VM Swapfile Location in de vSphere client... Wanneer ik dat tabblad open staat er 'Getting data...' en krijg ik gauw genoeg de volgende error:
Call "PropertyCollector.RetrieveContents" for object "ha-property-collector" on ESXi "192.168.0.180" failed.
Wanneer ik dan op 'Close' druk blijft hij gewoon hangen op 'Getting data...' en kan ik dus niets wijzigen. Dit komt waarschijnlijk doordat ik de datastore waar deze oorspronkelijk op ingesteld had heb verwijderd, waardoor het pad ongeldig is geworden. Ik heb de datastore al geprobeerd te recreëren (ik heb de harde schijf waar het op stond wel nog gewoon), maar dat werkte niet.

Nu ben ik via de PowerCLI documentatie wel iets op het spoort gekomen... als ik daar "get-vmhost 192.168.0.180 | Format-list" invoer krijg ik mijn host properties. Hier staat ook 'VMSwapfileDatastoreId' in. In deze property staat een datastore die ik niet meer heb. Als ik deze property aan zou passen zou dat de oplossing zijn.

Maar hoe pas ik deze aan? Ik heb al enkele commands geprobeerd, maar mijn kennis van deze interface is nog niet bijna voldoende om dit te kunnen formuleren.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik wou laatst een extra datastore aanmaken op een extra hd en wou er eigenlijk niet echt tijd aan besteden hoe het moest want ik zat in tijd nood. Dus heb ik op extra hd ESXi geïnstalleerd en daarna met een Ubuntu live cd alle partities weggegooid behalve vmfs daarna de hd erbij ingehangen en ik had automatisch een extra datastore in mijn ESXi. Misschien niet een nette manier van doen maar het werkte wel, misschien kan je er wat mee !

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Topicstarter
(jarig!)
Volgens mij is dat niet hetzelfde :P