[install php/mysql]mysql extensie wordt niet geladen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb na een verse windows installatie ook de php, mysql opnieuw geinstalleerd. Ik wilde phpmyadmin starten, maar die gaf een foutmelding dat de mysql extensie niet geladen was. Ik heb alles gecontroleerd, maar de instellingen staan gewoon goed. Ik ben het nu dus even helemaal kwijt.

Dit is wat ik heb geprobeerd/na gekeken:
  • juiste php.ini gecontroleerd door:
    1. phpinfo() en vergeleken met het bestand dat ik aan het bewerken was
    2. extension dir gecontroleerd
    3. extension=php_mysql.dll staat zonder ;
    4. andere werkende extensies uitgeschakeld (; geplaats), apache opnieuw gestart en gecontroleerd. Dit had het bedoelde effect en schakelde de betreffende extensie uit/aan
  • gecontroleerd op bestaan van de bestanden php_mysql.dll en libmysql.dll allebei aanwezig in juiste directory. gecontroleerd aan de hand van andere extensies zoals mcrypt die ook een lib*.dll gebruiken (verwijdererd en teruggezet resulteerde in het wel of niet functioneren van de mcrypt extensie).
  • libmysql.dll gekopieerd naar extension directory en ook naar system32. Geen effect
  • Google bezocht en alle relevante links nagekeken. Die geven aan vooral te controleren op de php.ini etc.
  • Mysql service gecontroleerd op werking in de windows services en te verbinden via de command prompt. Werkt prima.
  • php_mysql.dll en libmysql.dll opnieuw gedownload en vervangen vanaf php.net
Wie o wie heeft er nog andere ideeen waarmee ik mijn mysql service toch aan de praat krijg

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je proberen niet de laatste versie van phpMyAdmin te gebruiken maar een iets oudere? De laatste "stable" release werkt ook niet op een standaard CentOS installatie met de melding dat de mysql module niet kon worden geladen. Dit was duidelijk een bug in phpMyAdmin. Misschien dat het voor Windows ook geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Het probleem is dat ik mysql ook niet tegenkom in phpinfo en als ik een eigen bestandje gebruik met een enkele mysql_connect functie dan krijg ik de foutmelding dat de functie niet bestaat. Het probleem is dus niet alleen van toepassing op phpmyadmin.

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dit heeft niets met programmeren te maken; Waar hoort mijn topic?

Programming >> Serversoftware en Windows Servers

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.