Ik heb na een verse windows installatie ook de php, mysql opnieuw geinstalleerd. Ik wilde phpmyadmin starten, maar die gaf een foutmelding dat de mysql extensie niet geladen was. Ik heb alles gecontroleerd, maar de instellingen staan gewoon goed. Ik ben het nu dus even helemaal kwijt.
Dit is wat ik heb geprobeerd/na gekeken:
Dit is wat ik heb geprobeerd/na gekeken:
- juiste php.ini gecontroleerd door:
- phpinfo() en vergeleken met het bestand dat ik aan het bewerken was
- extension dir gecontroleerd
- extension=php_mysql.dll staat zonder ;
- andere werkende extensies uitgeschakeld (; geplaats), apache opnieuw gestart en gecontroleerd. Dit had het bedoelde effect en schakelde de betreffende extensie uit/aan
- gecontroleerd op bestaan van de bestanden php_mysql.dll en libmysql.dll allebei aanwezig in juiste directory. gecontroleerd aan de hand van andere extensies zoals mcrypt die ook een lib*.dll gebruiken (verwijdererd en teruggezet resulteerde in het wel of niet functioneren van de mcrypt extensie).
- libmysql.dll gekopieerd naar extension directory en ook naar system32. Geen effect
- Google bezocht en alle relevante links nagekeken. Die geven aan vooral te controleren op de php.ini etc.
- Mysql service gecontroleerd op werking in de windows services en te verbinden via de command prompt. Werkt prima.
- php_mysql.dll en libmysql.dll opnieuw gedownload en vervangen vanaf php.net
telefoontoestel