• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 09:24
Ik heb na een defect moederbord (Asus M3A78) een nieuw moederbord (Asrock Extreme3) en een nieuwe processor gekocht (Phenom II 955 BE). Nu heb ik een vraag over de 12V CPU connector.

Op het nieuwe moederbord zit een 8-pin 12V CPU power connector. Op mijn voeding zit een 4-pin 12V CPU power connecter. Nu las ik dat het geen kwaad kon om die te gebruiken zoland de processor minder dan 130W gebruikte (955 TDP = 125W), dus so far so good.

Nu kwam ik in een voedingskabel tegen die een powerconnector van IDE schijven (sorry ik weet niet hoe die heet) naar een 6-pin 12V connector. Zou ik die niet beter kunnen gebruiken ipv van de 4-pin 12V CPU connector? Ik heb zelf eigenlijk nog nooit van een 6-pin 12V CPU connector gehoord. Of is dit een extra connector voor een tweede grafische kaart en niet bedoeld voor CPU?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
Dat is een extra connector voor een GPU en die past (als het goed is) fysiek niet in die 8pin voor je CPU

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04-2025
Met geweld past alles:P Maar nee, die is inderdaad voor je graka.

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 09:24
Ok. ik vermoedde al zoiets. Dan ga ik dat niet proberen :P.

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01 15:12

Joostk

Barkrukprofeet

Je hebt een 20 Pins (of 24 Pins) connector nodig voor je moederbord + een 2x4 Pins connector voor je CPU.
Hier staan ze allemaal met benaming.
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/upload/product_feature/GX750_3.jpg
Een molex stekker voor o.a. IDE schijven kan volgens mij ook genoeg stroom leveren indien je maar 1 4 Pins connector hebt voor je CPU.
Die 6 Pins of 6+2 Pins is voor je grafische kaart.