te veel services uitgeschakeld in windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:49
Ik heb gister een paar services via services.msc op handmatig gezet. Nu kan ik niks meer installeren! :?
Allerlei programma's kunnen niet starten: msconfig.exe en services.msc kunnen niet meer starten. Hoe moet ik nu de services weer aanzetten? Ik kan ook geen nieuwe gebruikers accounts aanmaken en Windows systeem herstel werkt ook niet meer. Ik heb veel dingen uit deze lijst op handmatig gezet.

De volgende keer zet ik geen MS services meer op handmatig |:(

Weet iemand een andere oplossing dan Windows opnieuw installeren?

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 26-02-2011 12:54 ]

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Je kunt gewoon booten met de windows cd en in recovery mode services in/uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:46

Onbekend

...

Ik had dat probleem toevallig ook, maar ik had geen services uitgezet.
Ik denk dat dat een gevolg was van SP1. Ik kon toen niets anders dan een systeemherstel wat ik vlak na de installatie van SP1 had gemaakt terugzetten.

Dus als je geen herstelpunt hebt, vrees ik het ergste.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Erg jammer dat je begint met trolls als "M$". Heb je al in het eventlog gekeken of je meldingen krijgt wanneer je iets wilt installeren? Alle services die daar mee te maken kunnen hebben staan weer op automatic en je het het systeem herstart? Alle aanpassingen die je hebt gedaan staan weer terug op de originele stand?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Trokken schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:44:

Weet iemand een andere oplossing dan Windows opnieuw installeren?
Offline registry editor gebruiken (en dat kan met een tweede installatie naast je huidige eventueel).

Sterker nog: met Win7 is dat alleen maar makkelijker geworden. Dan doe je je installatie in een Virtual harddisk die je aan kan maken met diskpart, en vanuit die schone draaiende Win7 kun je dan de registry keys van je gesloopte install aanpassen.
Enige wat je moet weten is welke services je op manual hebt gezet (en het vergelijkingsmateriaal heb je in je draaiende Win7).
Kwestie van de key met
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\<servicenaam>\Start
aanpassen naar de gewenste value (1 of 2 al naar gelang bootstart of gewoon).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Kun je niet gewoon de commandline sc.exe gebruiken?

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Scherp ;) Had er overheen gelezen dat het OS nog wel draaide :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeeky
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 12:30
Eventueel kun je handmatig een service starten met een "Net Start" opdracht.
- Om bijvoorbeeld de Remote Registry service te starten -
Windows+R, CMD <enter>
Net Start "Remote Registry"
Gebruik de aanhalingstekens als er een spatie in de service-naam zit.
Als je op deze manier zoveel mogelijk (systeem)services weer aan zet, zou je services.msc weer moeten kunnen starten. Zo kan je de services-instellingen proberen te herstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Squeeky op 26-02-2011 13:21 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zie ik het probleem te simpel of zou alle services starten de boel gewoon weer oplappen? Open PowerShell als administrator en doe
code:
1
Get-Service * | Start-Service

Dit zou alle services tegelijk met een simpel commando moeten starten. Kan je achteraf de overbodige services er manueel weer uitslopen. Nooit geprobeerd overigens, maar in theorie moet het werken.

Als dit iets te brute-force is:
code:
1
Get-Service | Where-Object {$_.Status -EQ "Stopped"}

Dit geef een lijst van gestopte services. Vervang in de eerste lijn code die ik gaf de asteriks (*) door de exacte naam van je service (tussen aanhalingstekens "") om ze één per één te doen. Wildcards zijn toegestaan binnen de aanhalingstekens.

Misschien kan mijn eerste idee beter aangepast worden als dit bedenk ik:
code:
1
Get-Service * | Where-Object {$_.Status -EQ "Stopped"} | Start-Service

[ Voor 79% gewijzigd door YellowOnline op 26-02-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

YellowOnline schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:22:
Zie ik het probleem te simpel of zou alle services starten de boel gewoon weer oplappen?
Niet elke service hoeft en kan gestart worden, en het punt is ook meer dat je daarmee ook niet verhelpt dat ze uberhaupt op handmatig starten staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 19:59
als je met bovenstaande manier alle services een start commando geeft, heb je een grote kans dat services.msc weer kan starten om zo je instellingen die je hebt uitgezet weer ongedaan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

alt-92 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:48:
[...]

Niet elke service hoeft en kan gestart worden, en het punt is ook meer dat je daarmee ook niet verhelpt dat ze uberhaupt op handmatig starten staan ;)
Ik zag het eerder als oplapwerk zodat hij weer met services kan spelen in de GUI. De TS zal sowieso wat research moeten doen om te weten welke service wat doet en of die service het best manual of automatic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:49
Via de windows 7 installatie cd kon ik de boel herstellen.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Pagina: 1