Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Servers in flightcase

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers!

Ik ben op zoek naar een kast waar ik mijn 3 Sun Cobalts + Cisco Switch kan hangen. Nu zag ik op een LAN party dat mensen deze in een flightcase van American Audio hadden gedaan, alleen vroeg ik me toen af of deze wel genoeg koeling zouden krijgen? Het gaat hier om de volgende flightcase;

http://www.bax-shop.nl/do...6-he/product-details.html

Ze zullen geen weken lang achter elkaar aan staan, maar het kan wel eens voor komen dat deze 4 tot 5 dagen aan staan.

Heeft iemand hier ervaring mee, of iemand die zegt dat het absoluut niet verstandig is om te doen?

Alvast bedankt!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Je zou het kunnen doen, aleen denk ik dat je niet genoeg koeling hebt, maar er anders gelijk een casemod van.
Extra vents voor en achter, zou wel leuk zijn om dat eens te zien.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik zou eigenlijk niet weten waarom je niet genoeg koeling hebt ?
19" servers zijn gemaakt om gestapeld te worden, en koelen dus via de achter en voorkant.
En laat deze case nou gewoon een open voor en achterkant hebben ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt me duidelijk. Zo lang de lucht weg kan, hoef ik niet bang te zijn dat er iets oververhit raakt.

Bedankt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2011 09:06 ]

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

Ik zou zeggen KOPEN, en een mooie casemod ervan maken. Wat fans in de kast gooien enz enz.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Kijk wel even of er geen max gewicht aan hangt ?
kan me voorstellen dat 3 1u servers een stuk zwaarder zijn dan een cd speler en mengpaneel !

Montage diepte van 42cm is trouwens wel ondiep voor een server !

Overigens ben ik wel benieuwd wat je met een paar cobalts moet op een lanparty ?
Zover ik kan zien zijn het zeer lichte bakjes (p3 ?) dus ongeschikt voor file of gameserver.

[ Voor 46% gewijzigd door heuveltje op 26-02-2011 11:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even, hebben we het hier over Cobalt Raqs? Die dingen verbruiken geen drol (dat was destijds zelfs hun unique selling point). Exact hoeveel hangt af van welke versie het betreft, de MIPS-variant heeft niet eens een heatsink nodig, de K6-2 en P3 iets meer dan dat, maar nog steeds geen drol. Enige wat je best kunt doen is ook de achterkant van de flightcase opengooien voor airflow. Daar zorgt die Cisco switch sowieso voor, orkaan in een groene kast ;)

Maareh, ben idd ook beniuewd waar je 3 Cobalt Raqs voor gebruikt dat niet op een enkele Atom met VMs zou kunnen...

Oslik blyat! Oslik!

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 09:18
Ik heb hier een tijdje wat servers in een flightcase gehad om mee te nemen naar lanparty's, en ik kan je verzekeren dat die meer stroom verbruiken en warmte veroorzaken als jou Cobalts, en dat is nooit een probleem geweest. De flightcase is zelfbouw, en 2x zo diep als op jou link, omdat het hier om fullsize 19" servers ging.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3191/2696254531_b6ece900c1_z.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3215/2696258811_9ac4e52e0d_z.jpg

Deze flightcase is op dit moment te koop maar hij is misschien wat te groot voor wat cobalts :)

[ Voor 10% gewijzigd door IcE_364 op 26-02-2011 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:00:
Wacht even, hebben we het hier over Cobalt Raqs? Die dingen verbruiken geen drol (dat was destijds zelfs hun unique selling point). Exact hoeveel hangt af van welke versie het betreft, de MIPS-variant heeft niet eens een heatsink nodig, de K6-2 en P3 iets meer dan dat, maar nog steeds geen drol. Enige wat je best kunt doen is ook de achterkant van de flightcase opengooien voor airflow. Daar zorgt die Cisco switch sowieso voor, orkaan in een groene kast ;)

Maareh, ben idd ook beniuewd waar je 3 Cobalt Raqs voor gebruikt dat niet op een enkele Atom met VMs zou kunnen...
Dit gaat allemaal mee naar een LAN party (ong. 300 deelnemers).

Cobalt #1 draait een FTP op die gebruikt zal worden voor de competitieschema's mee te publiceren. Afgelopen evenement moesten de mensen van het competitie team er zelf een hosten.
Cobalt #2 zal een exacte replica van het intranet-systeem draaien met als naam "Development". Een dev-omgeving dus.
Cobalt #3 zal dienen als back-up, mocht er iets mis gaan.

De Cisco switch, om te "switchen" natuurlijk.

@IcE_364 Ziet er goed uit :) zoiets had ik ook in gedachten, alleen dan net iets kleiner! Fijn dat het goed werkt, de case is besteld en ik zal ook wat foto's posten.

Verwijderd

Topicstarter
Hier een tweetal foto's van hoe het er uit ziet. De derde Cobalt krijgt een nieuwe ROM chip, aangezien er iets fout was gegaan tijdens het flashen, heel stom van mezelf om niet goed op te letten.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5138/5508556615_85ddc08050_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5012/5509155054_01195cb69a_b.jpg

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Is het niet handiger (of uberhaupt mogelijk) om die switch om te draaien? Het lijkt me dat het lastig wordt om die kabels door te voeren naar de achterkant als je er nog een server bij moet zetten.

Verwijderd

Topicstarter
CherandarGuard schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:31:
Is het niet handiger (of uberhaupt mogelijk) om die switch om te draaien? Het lijkt me dat het lastig wordt om die kabels door te voeren naar de achterkant als je er nog een server bij moet zetten.
Aangezien de case altijd voor en achter open is, komen de UTP kabels buiten de case te liggen. Stroom zou lastig worden als de switch omgedraaid hing.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Hm, goed punt.

Hoe dan ook, ziet er goed uit! Veel plezier er mee, maar dat zal wel lukken gok ik ;)
Pagina: 1