Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Hallo,

Ik ben al twee dagen bezig om de D-link 855 Router met de Thomson TWG870 Router,
Die ik van UPC kreeg bij mijn nieuwe 60Mbps verbinding werkend te krijgen.
Internet verbinding werkt zonder problemen (via utp kabel naar Laptop) Alleen krijg ik het niet voor elkaar
Om de Thomson als Bridge/Modem te laten werken voor mijn D-link Router.

Internet komt binnen op de door UPC geleverde Thomson Router, wat ik wil is dat mijn D-link het wireless gedeelte voor zijn rekening neemt hier in huis, maar wat ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om via de D-link te internetten. Ik heb al meerdere guides gelezen, en iedere keer lees ik dat je de D-link router een Static WAN-IP moet geven, en dan alle opties in de Thomson uitzetten, en in de DMZ linken naar dat static WAN-IP van de D-link. Maar ik vind nergens de optie om de D-link een Static WAN-IP te geven.

Enige waar je een static ip kan opgeven is voor je internet settings, maar dat ik het door je ISP gegeven IP,
En dus niet een die je zelf kiezen kan.

Heeft iemand een oplossing, want ik begin er grijze haren van te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als in de router via Setup en Manual Internet Connection Options op Manual Internet Connection Setup klikt, dan kan je daar toch gewoon een Static IP invullen? Neem daarvoor een IP in de LAN range van de Thomson en zet dat ip op de Thomson in de DMZ.

Dat er bij staat "Enter the static address information provided by your Internet Service Provider (ISP)." is helemaal niet van belang omdat je de router namelijk niet als internet router gebruikt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
redfoxert schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 05:04:
Als in de router via Setup en Manual Internet Connection Options op Manual Internet Connection Setup klikt, dan kan je daar toch gewoon een Static IP invullen? Neem daarvoor een IP in de LAN range van de Thomson en zet dat ip op de Thomson in de DMZ.

Dat er bij staat "Enter the static address information provided by your Internet Service Provider (ISP)." is helemaal niet van belang omdat je de router namelijk niet als internet router gebruikt.
Dat heb ik al geprobeerd, alleen ik kan als ik dat doe, de default gateway en dns server velden niet leeg laten,
want dan geeft hij een error message.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Stel de D-Link in als AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
KunDun schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Dat heb ik al geprobeerd, alleen ik kan als ik dat doe, de default gateway en dns server velden niet leeg laten,
want dan geeft hij een error message.
En als je het ip van de Thomson router opgeeft dan. Anders kan je via de wireless van je D-Link nog altijd niet op internet komen. Die zal je dus wel moeten invullen lijkt mij.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
Bedankt voor het advies, maar ik heb het voor elkaar gekregen zo lijkt het.
Alle opties op de Thomson uitgezet, en DMZ ingesteld op het IP van mijn D-link (static ip).

Ik had twee fouten gemaakt (Denk ik) ik had de default gateway hetzelfde adress gegeven als mijn eigen static ip, en ik had de dns niet goed ingesteld.

Ik ga even verder testen....
Pagina: 1