[Netwerkaart] intel pro 1000/MT vs intel gigabit desktop CP

Pagina: 1
Acties:

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-01 21:07
Beste tweakers,

Ik wil voor m'n servertje een losse netwerkkaart aanschaffen. Nu kan ik aan 2 kaartjes komen voor ongeveer dezelfde prijs. Maar ik kan niet goed het verschil vinden tussen de 2.

De eerste kaart is de Intel pro/1000 MT deze kan ik krijgen voor rond de 25 euro 2e hands

de tweede kaart is de intel gigabit desktop CP deze kan ik ook voor rond de 25 euro krijgen (nieuw)

Het enige verschillen die ik ben tegengekomen is dat ze verschillende interfaces hebben (ene pci X (MT) ander PCI-E (CT). Ook verschillen ze in nieuwprijs, de MT kost nieuw +- €100 euro en de CT +- €25. Als ik kijk in de pricewatch zie ik ook dat de MT al aanzienlijk langer word verkocht dan de CT als je kijkt naar prijs geschiedenis.

Voor welke kaart zouden jullie kiezen, en waarom?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

Beide hebben een degelijke intel chipset, die de aangeboden gigabitverbinding ook vol kan trekken. Ik denk dat het weinig uit maakt welke kaart je neemt wat betreft de specs van beide. Misschien dat je nog wel even na kunt denken, over welke sleuven op je serverplank, later nog van pas kunnen komen.

-_-

• Nyxium
tja op dit moment heb ik nog alle pci sleuven vrij. De enige PCI-E kaart die er in de toekomst nog bij zal komen is een raidcontroller ofzo. Maar daar zou ik na het installeren van 1 van de 2 netwerkkaarten nog gewoon ruimte voor hebben.

Mij leek het verschil in specs ook klein maar toch is er iets waardoor die Intel MT zo'n hoge (nieuw)prijs heeft vergeleken met de CT

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 23:41

M2M

medicijnman

het verschil in prijs? Server kaart vs desktop kaart.

Kwa features zullen er ook nog wel wat verschillen zijn, maar dan zul je de specsheets even naast elkaar moeten leggen.

-_-

• aceke
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-02 21:24
heb je pci-X sloten want ik zou geen intel nic op een normale pci slot zetten,
heb zelf 2 ct's in de server hier, geen problemen mee gehad

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Heb je echte PCI-X sloten in je server zitten, of zou je de kaart in een normaal PCI slot plaatsen? Als er meerdere dingen op je 'normale' PCI-bus zitten zou ik ivm de beschikbare bandbreedte voor de PCI-e gaan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft je moederbord wel een PCI-X slot? Die zitten namelijk (vooral) op moederborden voor servers.
Dus graag wat meer informatie over het moederbord, anders heb je weinig keus.

Ik heb overigens de CT adapter, een broertje van de CP dus en heb daar op zich alleen maar goede ervaringen mee hoor!
aceke schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:39:
heb je pci-X sloten want ik zou geen intel nic op een normale pci slot zetten,
heb zelf 2 ct's in de server hier, geen problemen mee gehad
En waarom zou jij geen Intel PCI NIC in een PC steken? Ik heb er hier een en dat gaat gewoon goed hoor, nergens last van!
Kippenijzer schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 09:40:
Heb je echte PCI-X sloten in je server zitten, of zou je de kaart in een normaal PCI slot plaatsen? Als er meerdere dingen op je 'normale' PCI-bus zitten zou ik ivm de beschikbare bandbreedte voor de PCI-e gaan.
Een PCI-X kaart in een PCI slot... Kan je nu al zeggen, dat dat niet gaat passen... Met een hamer ook niet :+Afbeeldingslocatie: http://www.olixir.com/images/pcix.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2011 09:56 ]

• Nyxium
Ik ben een rund! Ik heb niet goed gekeken naar die interfaces. Ik heb helemaal geen PCI-X slot! 8)7 (ik heb een MSI 785GM E65). Het word dus de CP.
Pagina: 1