Monitor maakt zoemgeluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:49
Hallo,

Ik heb nu sinds een maand of 3 last van een zoem-geluid uit me monitor. Het is niet heel hard, wanneer ik muziek aan staat hoor je het niet. Maar wanneer er geen muziek aan staat is het toch vrij irritant. Het zoem-geluid is niet constant.

Voor de rest weet ik zo niet het merk van het beeldscherm. Hij is al wel redelijk oud, ik denk toch wel zo'n 5 jaar misschien nog wel langer. Ik zal dit weekend even gaan zoeken wat het merk nou precies is. Bij uitvoeren en dan dxdiag staat ook alleen maar: Algemeen PnP-beeldscherm. Verder heb ik 2 beeldschermen en is dit dus me 2e beeldscherm. Maar ik zou toch graag liever dit beeldscherm willen houden.

Kan iemand mij helpen met het oplossen van dit lastige zoem-geluid?

Alvast bedankt,
Cubaxe

[ Voor 11% gewijzigd door Cubaxe op 25-02-2011 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-07 10:25

D4NG3R

kiwi

:)

Welke monitor om mee te beginnen?...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

1. Ram tegen geven (!technisch~! :9 :P ) er zitten gewoon wat wikkelingen in een trafo wat los.

2 Je kun je CRT(?) ook not op een andere frequenctie (refresh rate) zetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
Ik heb ondertussen gevonden welke monitor het is. Het is een Videoseven L19WD 19" LCD Monitor Widescreen. Als ik zo op google zoek is het niet een heel bekend scherm, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
leuk_he schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:07:
1. Ram tegen geven (!technisch~! :9 :P ) er zitten gewoon wat wikkelingen in een trafo wat los.

2 Je kun je CRT(?) ook not op een andere frequenctie (refresh rate) zetten.
Stap 1. Al geprobeerd O-)

Stap 2. Hoe doe je dat? Of kan ik dat beter even op google zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Cubaxe op 25-02-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 17:50
Test eens met 100% brightness, mijn lcd monitor zoemt ook zachtjes als deze niet op de volle brightness staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
hberntsen schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:12:
Test eens met 100% brightness, mijn lcd monitor zoemt ook zachtjes als deze niet op de volle brightness staat.
Hij staat al op 100% brightness (om het verschil zo klein mogelijk te maken met het nieuwe scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

heeft hij iets van dynamisch contrast ? Want dat kan ook zoemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zijn dat speakers op het scherm ? mischien instraling van je vga naar je audio ?
Zet je geluid een zacht/uit (op je monitor)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
fish schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:16:
Zijn dat speakers op het scherm ? mischien instraling van je vga naar je audio ?
Zet je geluid een zacht/uit (op je monitor)
Ik dacht heel eventjes dat dit de oplossing zou zijn. Omdat het geluid weg was, maar na het bekijken van foto's bleek het zoemen toch weer terug te komen. Jammer, dus nog steeds geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubaxe
Ik heb verder geen Dynamisch Contrast. Contrast staat in de instellingen wel op 100&, zoals Brightness ook op 100% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 08:10
Probeer ze beide (contrast en brightness) eens op 99% te zetten. Ik denk dat er een spoel in de inverter voor de backlight aan het resoneren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-07 10:14
Als dit een LCD is met speakers wil het nog wel eens komen doordat het stopcontact niet geaard is. Dit heb ik met een Samsung Syncmaster. Het gezoem is hierbij 100% als het scherm wit is, en 0% als het scherm zwart is. Als ik het volume demp (niet op 0, zit schijnbaar verschil tussen) dan is het gezoem weg.

Dus, kijk eens of je het volume kunt dempen op je monitor mocht deze speakers hebben.
Pagina: 1