Ik heb mijn apache webserver onder RH 7 aangezet en een home page gebouwd maar nu wil ik hier een wachtwoord op hebben dat kan via de apache server wat moet ik hiervoor instellen.
Verwijderd
je kunt dit op 1001 manieren doen je kan ook de modules van apache voor gebruiken.
kijk op je server dan manual en dan vind je meer dingen.
kijk op je server dan manual en dan vind je meer dingen.
Er zijn echt heel veel manieren voor. Je kan geloof ik iets met .htaccess bestanden doen. Je kunt dit ook weer combineren met php en mysql, dan wordt het nog ingewikkelder.
Maak een bestandje .htaccess aan in de directory die je wilt beveiligen, zet hier in:
doe vervolgens:
htpasswd -c /directory/passwordfile.pwd username
tik een password in en je kan daarna alleen met die username/password erin.
code:
1
2
3
4
5
| AuthName VerzinEenNaam AuthType basic AuthUserFile /directory/passwordfile.pwd require valid-user |
doe vervolgens:
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Is dat htpasswdOp Friday 16 March 2001 16:54 schreef Aaargh! het volgende:
Maak een bestandje .htaccess aan in de directory die je wilt beveiligen, zet hier in:
code:
1 2 3 4 5 AuthName VerzinEenNaam AuthType basic AuthUserFile /directory/passwordfile.pwd require valid-user
doe vervolgens:
Grtz Petuhr
htpasswd is idd gewoon een programmaatje
Zou je misschien zo vriendelijk willen zijn te zeggen waar die gevonden kan worden????Op Friday 16 March 2001 19:06 schreef Aaargh! het volgende:
htpasswd is idd gewoon een programmaatje
Thnx
Grtz Petuhr
ehrm...heb je voor htpasswd niet mod-SSL nodig van apache?
hoe dan ook, je zegt dat htpasswd niet bestaat op jouw comp...wat gebeurt er als je als root het volgene intiept:
find / | grep htpasswd
?
hoe dan ook, je zegt dat htpasswd niet bestaat op jouw comp...wat gebeurt er als je als root het volgene intiept:
find / | grep htpasswd
?
ach...in een volgend leven lach je er om!
kan je beter "locate htpasswd" doen, is iets sneller dan find op een vol filesystemOp Friday 16 March 2001 20:27 schreef 0siris het volgende:
find / | grep htpasswd
Pagina: 1