Ik vandaag mijn Geforce 9500 moeten vervangen (vanwege een kapotte ventilator, hij werd een beetje warm).
Heb er een Nvidia Geforce 430GT OC van MSI ingezet.
Nu doet de fan het uitstekend, netjes op 31 graden (ipv 80 onbelast met de 9500), maar het probleem is dat er ventilator continu op max blijft draaien.
Met afterburner krijg ik netjes alle gegevens van de kaart, maar geen gegevens van de fanspeed.
Met speedfan (van alfredo milani, versie 4.42) krijg ik wel de temp, maar ook geen fanspeed.
Ik heb alle drivers geupdate naar de laatste versies met Liveupdate van MSI.
Daarna heb ik met afterburner geprobeerd om handmatig de instelling aan te passen, gereboot, maar geen effect.
Heb nog even gekeken of hij echt op max draaide door hem wat warm te laten worden (dnet koe, cudaversie een tijdje laten draaien). De temp stijg dan tot ongeveer 45 graden, maar ik hoor geen verschil in het toerental bij het opwarmen en weer afkoelen.
Ik heb alles afgezocht via google, MSI service centre (en forum) en uiteraard op dit forum, gezocht op (in NL en engels) fanspeed, drivers, noem het maar op, maar ik heb geen idee.
Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
Specs:
XP Home edition, SP3
Intel E2220@2.4GHz,
Asrock Conroe1333-d667 moederbord BIOSver P1.80,
2 x 1024 Mb DDR-RAM.
Bios versie van de kaart 70.08.34.00.00
Driverversion is 6.14.12.6658, forceware 266.58
Heb er een Nvidia Geforce 430GT OC van MSI ingezet.
Nu doet de fan het uitstekend, netjes op 31 graden (ipv 80 onbelast met de 9500), maar het probleem is dat er ventilator continu op max blijft draaien.
Met afterburner krijg ik netjes alle gegevens van de kaart, maar geen gegevens van de fanspeed.
Met speedfan (van alfredo milani, versie 4.42) krijg ik wel de temp, maar ook geen fanspeed.
Ik heb alle drivers geupdate naar de laatste versies met Liveupdate van MSI.
Daarna heb ik met afterburner geprobeerd om handmatig de instelling aan te passen, gereboot, maar geen effect.
Heb nog even gekeken of hij echt op max draaide door hem wat warm te laten worden (dnet koe, cudaversie een tijdje laten draaien). De temp stijg dan tot ongeveer 45 graden, maar ik hoor geen verschil in het toerental bij het opwarmen en weer afkoelen.
Ik heb alles afgezocht via google, MSI service centre (en forum) en uiteraard op dit forum, gezocht op (in NL en engels) fanspeed, drivers, noem het maar op, maar ik heb geen idee.
Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?
Specs:
XP Home edition, SP3
Intel E2220@2.4GHz,
Asrock Conroe1333-d667 moederbord BIOSver P1.80,
2 x 1024 Mb DDR-RAM.
Bios versie van de kaart 70.08.34.00.00
Driverversion is 6.14.12.6658, forceware 266.58
[ Voor 18% gewijzigd door martinx76 op 25-02-2011 22:37 ]
Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.