Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gebruik op dit moment een windows XP machine met een ISDN PCI kaart. Deze wordt gebruikt voor inkomende gesprekken te loggen. Nu ben ik voor mijn nieuwe computer die geen PCI sloten heeft op zoek naar een USB ISDN modem. Als ik op internet ga zoeken kan ik bijna niks vinden. Van de modems die ik kan vinden kan ik weer geen drivers vinden die onder windows 7 64bit werken.

Wat heb ik al gevonden:
  • Dynalink IS128PU+ Hier kan ik geen windows 7 drivers voor vinden. Al helemaal geen 64bit drivers. Lees ook veel problemen met vista en andere varianten van Dynalink.
  • Conceptronic C128U. Hier kan ik geen 64bit drivers voor vinden. Als ik al een winkel kan vinden die deze nog verkoopt
  • Dialogic® Diva® ISDN USB. Hier kaan ik geen 64 bit drivers voor vinden.
Als mensen nog een goede tip hebben hoor ik het graag.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
Een kleine doch subtiele kick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista drivers zouden ook onder Win 7 moeten werken, misschien kan je deze wel vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
Het probleem is dat ik geen 64 bit drivers kan vinden. Als iemand nog een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Ik ben benieuwd wat voor een nieuwe pc dat gaat worden dan... zonder pci? De meeste itx bordjes hebben zelfs nog wel 1 pci-slot...

Maar goed, heb je ook al verder gezocht dan de pricewatch? Ik krijg toch een hele hoop hits op 2e hands en nieuwe spullen voor USB ISDN modems...

Bijvoorbeeld: http://www.centralpoint.n...sb-art-306-299-num-57506/

Niet op voorraad maar blijkbaar nog wel te bestellen...

Buiten dat kan je ook DSL-routers krijgen met ISDN... misschien is dat een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNijpjes schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:24:
Gebruik op dit moment een windows XP machine met een ISDN PCI kaart. Deze wordt gebruikt voor inkomende gesprekken te loggen. Nu ben ik voor mijn nieuwe computer die geen PCI sloten heeft op zoek naar een USB ISDN modem. Als ik op internet ga zoeken kan ik bijna niks vinden. Van de modems die ik kan vinden kan ik weer geen drivers vinden die onder windows 7 64bit werken.

Wat heb ik al gevonden:
  • Dynalink IS128PU+ Hier kan ik geen windows 7 drivers voor vinden. Al helemaal geen 64bit drivers. Lees ook veel problemen met vista en andere varianten van Dynalink.
  • Conceptronic C128U. Hier kan ik geen 64bit drivers voor vinden. Als ik al een winkel kan vinden die deze nog verkoopt
  • Dialogic® Diva® ISDN USB. Hier kaan ik geen 64 bit drivers voor vinden.
Als mensen nog een goede tip hebben hoor ik het graag.
Waarom laat je de ISDN kaart niet gewoon op het mobo zitten waar die nu zit en schaf je voor jezelf een nieuwe pc aan? Werkt het allemaal niet meer naar behoren ofzo? Ik zie hier het probleem niet zo. Je hebt een goed werkend systeem, waar de kaart blijkbaar prima in werkt en nu ga je jezelf allerlei problemen op de hals halen om het onder Win7 te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 11:47
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 11:11:
[...]

Waarom laat je de ISDN kaart niet gewoon op het mobo zitten waar die nu zit en schaf je voor jezelf een nieuwe pc aan? Werkt het allemaal niet meer naar behoren ofzo? Ik zie hier het probleem niet zo. Je hebt een goed werkend systeem, waar de kaart blijkbaar prima in werkt en nu ga je jezelf allerlei problemen op de hals halen om het onder Win7 te laten draaien.
Jij weet toch niet hoe oud die pc is, misschien is het systeem gewoon aan vernieuwing toe? En waarom 2 systemen laten draaien als het allemaal makkelijk op 1 systeem gedraaid kan worden? Zo'n log-systeem kan vrijwel onmerkbaar meedraaien op een pc... Plus dat een nieuwe systeem sowieso sneller werkt en waarschijnlijk ook nog zuiniger...

Buiten dat... dat is toch totaal niet de vraag van de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet inderdaad net zo min als jou hoe oud die pc is, aangezien dat niet gemeld wordt.
Blijkbaar is het niet makkelijk op het op 1 systeem te laten draaien, dat wordt al aangegeven. Voor het loggen van gesprekken heb je echt geen top of the state systeem nodig. Dus nogmaals, als alles goed werkt, waarom dan zoveel problemen zoeken?

Buiten dat, ik zie een simpele oplossing en dat raad ik dan ook aan. Maar ok, zal hier niet meer reageren, jij je zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wellicht kun je beter zoeken naar ISDN adapters. ISDN adapters met modem zijn nooit zo heel populair geweest.

Je kunt met bijvoorbeeld VMware Server een virtuele machine draaien op je computer met daarin een virtuele 32-bits Windows XP. De USB poort kun je verbinden met het virtueel OS. Dan kun je gewoon de oude stuurprogramma's blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien kun je nog ergens een AVM FRITZ!Card USB V2.1 op de kop tikken, zowel XP als Vista x64 drivers beschikbaar, en bij Windows 7 zitten ze zelfs al aanboord:
The CAPI 2.0 driver software for your plug-and-play AVM ISDN-Controller is included on the Windows 7 / Windows 7 x64 Edition operating system CD-ROM. This means that no separate driver software is required.

In addtion to the CAPI2.0 driver software, an AVM (Co)NDIS WAN CAPI driver for Internet access and the use of Remote Access Services (RAS) with Windows Windows 7 / Windows 7 x64 Edition also are installed automatically.

Please use the driver software integrated in Windows 7 / Windows 7 x64 Edition for your AVM ISDN-Controller until further notice.
Kijk zeker ook in Duitsland, daar is ISDN een stuk populairder dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
Nielson schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:47:
Misschien kun je nog ergens een AVM FRITZ!Card USB V2.1 op de kop tikken, zowel XP als Vista x64 drivers beschikbaar, en bij Windows 7 zitten ze zelfs al aanboord:
Supper bedankt, dit was de info waar ik naar op zoek was. Heb inmiddels ook al een paar aanbieders gevonden.

Het probleem is dat de oude PC met XP niet meer stabiel is en ondertussen ook niet meer krachtig genoeg om de huidige programma's te draaien. De ISDN kaart past wel in de nieuwe PC, maar kan geen drivers vinden die werken met windows 7 64bit. Dus op dit moment staat er een nieuwe PC met ernaast de oude alleen om te loggen. Maar om nu per jaar €75,- aan stroom uit te geven wat de huidige PC ook zou moeten kunnen is een beetje onzin.

Pagina: 1