Ik ben nu bezig met een HBO Informatica-opleiding, waar ik in mijn tweede jaar beland ben. Omdat ik heel gemotiveerd ben zou ik na mijn HBO-opleiding graag door willen leren aan de universiteit. Het probleem is echter dat ik niet goed weet welke studierichting het best bij mij past.
Ik ben mij momenteel voornamelijk in de breedte aan het verdiepen; oftewel ik ben voornamelijk bezig met beter worden in wat ik doe (programmeren, software architectuur, testen, etc.). Ik zie mijzelf echter niet mijn hele leven als programmeur werken. Ik ben van nature vrij 'dominant' en 'assertief' en heb het in me om de leiding te nemen. Dat is dan ook wat ik graag zou willen doen (uiteraard na eerst gewoon onderaan de ladder begonnen te zijn
). Vandaar dat ik een beetje twijfel over de studie die ik hierna wil gaan doen: dieper in gaan op de stof waar ik nu mee bezig ben (vind ik razendinteressant) of juist meer op de managementkant afstevenen (beter voor mijn toekomstvisie)?
Nu ben ik dus gaan zoeken naar een leuke WO studie die hier bij past. Er zijn echter gigantisch veel opleidingen en ook gigantisch veel universiteiten. Kortom, ik ben lichtelijk het bos kwijt door de hoeveelheid bomen die er voor staan. Wie kan zijn danwel haar visie delen omtrend deze kwestie?
Wat meer gegevens:
- HAVO met NT afgerond (geen economie)
- Nu bezig met HBO Informatica
- Momenteel werkzaam als software developer (C#, Scrum, etc.etc.)
Ik ben mij momenteel voornamelijk in de breedte aan het verdiepen; oftewel ik ben voornamelijk bezig met beter worden in wat ik doe (programmeren, software architectuur, testen, etc.). Ik zie mijzelf echter niet mijn hele leven als programmeur werken. Ik ben van nature vrij 'dominant' en 'assertief' en heb het in me om de leiding te nemen. Dat is dan ook wat ik graag zou willen doen (uiteraard na eerst gewoon onderaan de ladder begonnen te zijn
Nu ben ik dus gaan zoeken naar een leuke WO studie die hier bij past. Er zijn echter gigantisch veel opleidingen en ook gigantisch veel universiteiten. Kortom, ik ben lichtelijk het bos kwijt door de hoeveelheid bomen die er voor staan. Wie kan zijn danwel haar visie delen omtrend deze kwestie?
Wat meer gegevens:
- HAVO met NT afgerond (geen economie)
- Nu bezig met HBO Informatica
- Momenteel werkzaam als software developer (C#, Scrum, etc.etc.)