Touchpad onderbroken door toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:19
Ik heb een Synaptics Touchpad v7.2. Als ik een toets ingedrukt heb wordt het touchpad onderbroken. De cursor reageert op dat moment niet meer op het touchpad. Ik heb gezocht in de instellingen van het touchpad (en zo geleerd dat er veel opties zijn die ik nog niet ken) maar heb het antwoord nog niet gevonden.

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
En gebeurt dit op een iPad, iPhone, Dell Desktop, Wacom of een bepaalde laptop :+? Met zo weinig informatie kunnen we je natuurlijk niet helpen.

@Powergrim; natuurlijk weet ik wel dat dit om een laptop gaat. Echter is het natuurlijk zo dat de TS wel wat input mag tonen en daarmee dus zo veel mogelijk informatie mag geven.

[ Voor 40% gewijzigd door alex3305 op 25-02-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:08
Is idd een instelling ergens in je voorkeuren, is erg handig om te voorkomen dat je tijdens het typen met je hand over je trackpad beweegt en je cursor daarmee verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:42
Het gaat mijn inziens gewoon om een laptop, het touchscreen van een iPad is geen Synaptics. Verder lijkt mij dit gewoon fuctionaliteit van de touchpad. Je kan eventueel een andere driver van een ouder type proberen. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hij geeft de naam van de driver als hardware op. Dus het gaat om een laptop met Windows in dit geval.

Goed, het is erg weinig info, maar ik doe maar een wilde gok:
Installeer de driver eens opnieuw.. (of je muis weggooien uit apparaatbeheer, en op vernieuwen drukken).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:43

DukeBox

loves wheat smoothies

Op mijn dell synaptec is het 'touchcheck' uitvinken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
Het gaat om een Acer Aspire 5742, maar dit leek me niet heel relevant voor het probleem. Het is standaard bij mij ingeschakeld dat de touchpad het niet doet tijdens het typen, maar dat wil ik dus juist uitzetten.

Mogelijke instellingsopties zijn
- Scrollen
- Knijpzoomen
- Draaien
- Anwijzen
- Knoppen
- Tikken
- Bewegingen voor toepassingen.

Geen hiervan lijken te wijzen richting mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je al die opties verders niet gebruikt, die je net opsomt, gooi heel die software van Synaptics er gewoon van af. Dat is het enige waar die software er voor op staat, zijn die extra functies.

Ik heb die software zelf ook niet geinstalleerd, de mousepad vind ik toch al vrij klein, en ik gebruik gewoon een muis. Ik vergeet het touchpad nog wel eens uit te zetten, en als ik dan iets zit te tikken en kom per ongeluk tegen de touchpad aan, zit ik in eens ergens anders te tikken. Dus de logica snap ik er wel van.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
De logica is duidelijk, maar de logica dat je het niet eenvoudig uit kan schakelen is niet duidelijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
Mocht iemand anders dit probleem ook hebben, zie de onderstaande quote die ik na een hoop creatief googlen tegen kwam:

"Press start. Go to the control panel. Click on hardware and Sound (or whatever yours may say). Click on mouse. Go to device settings. Select the touchpad your using. Press settings. Select pointing. Select sensitivity. Select Palm Check. Change to minimum. That should do it."

En het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
Oh... en bedankt voor alle suggesties en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die walk-through die je nu post, heb ik totaal niet (windows xp). Misschien handig om even te vermelden voor welk OS dit op gaat, voor de gene die op dit topic stuitte in de toekomst ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belovedmonster
Windows 7, hoewel ik eerder het idee heb dat het afhankelijk is van je touchpad (versie, driver, softwareondersteuning, etc...)
Pagina: 1