Goedkope usb-sticks - waar zijn ze?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.223 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-05 20:00
Misschien alweer twee jaar geleden heb ik een aantal 2GB usb-sticks gekocht. Ik ben ze inmiddels allemaal kwijt. Een weggegeven, twee liggen hier ergens in huis, geen idee waar. Nu zou ik graag nog een stel van die dingen willen kopen, en ik had eigenlijk verwacht dat je onderhand doodgegooid zou worden met zeer goedkope sticks van 1 of 2GB, voor misschien een of twee euro. Maar ze zijn nergens te bekennen. Althans, ik zie ze niet.

Misschien kijk ik verkeerd, maar overal is het minimaal 4GB, en prijzen beginnen bij 10 euro per stick. Te duur voor wat ik wil. Meer capaciteit is op zich niet erg, maar een lage prijs is voor mij nu belangrijker.

Zijn ze nog te koop, en zo ja waar? Ik wil iets wat ik zo weg kan geven, en dan vind ik 10 euro gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:06
Al eens in de pricewatch gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

1GB doet op ebay (incl verzending) zo tussen de 3 a 4 euro, maakt gek genoeg weinig uit of je per stuk of 20 koopt.
Voor minder kan ik het niet echt vinden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:11

Quad

Doof

Maak een V&A advertentie dat je opzoek bent naar meerdere USB sticks van 1/2GB.
Zat tweakers die erop gaan reageren denk ik :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

DealExtreme is misschien een site waar je wat aan hebt.

USB-drive voor $6,39 : http://www.dealextreme.co...ump-flash-drive-1gb-23756
Of misschien een SD-kaart voor $5,11? http://www.dealextreme.co...-sd-memory-card-1gb-42355

Edit: net te laat :+

[ Voor 6% gewijzigd door tobiasvs op 25-02-2011 22:10 ]

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 15:03

Blord

Hello Kitty !

4GB USB stick voor €7.
http://www.9lives.be/foru...78334-usb-sticks-4gb.html

Je kunt ook bij Dealextreme kopen als je geen haast hebt met de stick. :)

Waarvoor wil je het gebruiken ? Als bootdisk zijn ze wel handig.

[ Voor 16% gewijzigd door Blord op 25-02-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 14:49
Voor geheugen zou ik Chinese namaak niet meer aanraden, ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd en zit nu met een SD-kaart die best wel langzaam is en een USB-stick die zegt dat er 2GB op kan, maar die alle data corrupt maakt zodra je er meer als 1 GB op wilt zetten (of te wel: eigenlijk maar 1 GB, maar aangepast zodat het lijkt alsof je een 2 GB stick hebt).
Uiteraard kun je geluk hebben en goede sticks uit China halen, maar de sticks uit de links hierboven kosten ongeveer net zoveel als de goedkoopste uit de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

TheMazzter schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:47:
Voor geheugen zou ik Chinese namaak niet meer aanraden, ik heb het zelf ook wel eens geprobeerd en zit nu met een SD-kaart die best wel langzaam is en een USB-stick die zegt dat er 2GB op kan, maar die alle data corrupt maakt zodra je er meer als 1 GB op wilt zetten (of te wel: eigenlijk maar 1 GB, maar aangepast zodat het lijkt alsof je een 2 GB stick hebt).
Uiteraard kun je geluk hebben en goede sticks uit China halen, maar de sticks uit de links hierboven kosten ongeveer net zoveel als de goedkoopste uit de pricewatch.
Mee eens. Vaak worden er chips gebruikt van een hogere capaciteit maar met veel defecte blocks. Maw, een halfgare 4gb chip wordt als 2gb verkocht. Niet heel betrouwbaar (ik spreek helaas uit eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:00

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb zelf vreemd genoeg redelijk goede ervaring met deze USB sticks. Het enige slechte was dat het plastieken omhulsel er afviel, maar de USB stick deed het nog gewoon. Ik heb hem daarop in silicone omhuld, waardoor ik nu een waterdichte en valbestendige, en vooral goedkope USB stick heb :+

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumac
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-05 20:00
Dank jullie voor alle tips. _/-\o_

Ik heb uiteindelijk bij Dynabyte een stel HP V135 usb-sticks gekocht, 4GB voor 9 euro, gratis bezorgd. Duurder dan ik gehoopt had, maar het is ook goed zo. De stickjes zijn overigens veel kleiner dan ik gedacht had, ongeveer twee keer de stekker. Het voelt als niks, stukje plastic, wat stelt het nog voor, en eigenlijk had ik daar dan ook een andere prijs bij in gedachten. Maar het is HP, dus ik neem aan goede kwaliteit, en klein is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
tobiasvs schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:09:
DealExtreme is misschien een site waar je wat aan hebt.

USB-drive voor $6,39 : http://www.dealextreme.co...ump-flash-drive-1gb-23756
Of misschien een SD-kaart voor $5,11? http://www.dealextreme.co...-sd-memory-card-1gb-42355

Edit: net te laat :+
Niet echt voordelig. Voor 6,50 euro heb je al nieuwe 4Gb kingston sticks te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gister zag ik in een blaadje, volgens mij bcc ofsoo een 16gb stick van kingston (zwart) voor 20 euro!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickvanderwerf
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-04 13:13
Ik heb zelf een lading sandisk usb sticks 16 gb , wil er graag van af. Voor 3,99 per stuk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
rickvanderwerf schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:23:
Ik heb zelf een lading sandisk usb sticks 16 gb , wil er graag van af. Voor 3,99 per stuk !
Heb je al naar de datums van dit topic gekeken? O-)

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wizai schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

Heb je al naar de datums van dit topic gekeken? O-)
Maar na 5 jaar heb je toch weer nieuwe sticks nodig ? :+

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Oud topic
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.