[router] niet meer in router kunnen komen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:43
Hallo iedereen,

Ik heb een spel gekocht via EA en daarvoor moest ik EA download manager installeren. Dat heb ik gedaan, maar het programma werkt niet. Nu heb ik na oplossingen gezocht en ik had ergens gelezen dat ik een paar poorten in mijn router moest open zetten. Nu heb ik dat gedaan, alleen ik merk geen verschil en tot mijn grote verbazing kan ik ook niet meer in mijn router komen. Als ik nu mijn IP adres in de adresbalk invul dan is hij de hele tijd aan het laden/zoeken, maar ik krijg geen menu van mijn router te zien. Wet iemand misschien wat het probleem is?

Overigens als iemand weet hoe je het EA download manager probleem kan oplossen, dan zou ik dat ook graag weten. Ik heb hier ook al een apart topic van aangemaakt in het game-deel.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
reset je router naar default en dan zal het wel weer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadron
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-07-2022
Router resetten is altijd een optie, maareh.. welke poorten zou je open moeten zetten? Als je wachtwoord/username op je router opeens verandert, lijkt me enig achterdocht niet overbodig :P

Overigens, openzetten is meestal niet genoeg, ik gok dat je de geopende poort ook moet forwarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Welk IP vul je in dan in je browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ken verhalen van zelf resettende modems/routers. Het is niet onmogelijk in ieder geval, mogelijk in combinatie met stroomuitval of poetsvrouw-heeft-stopcontact-nodig-voor-stofzuiger-acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

probeer eens in een dosbox: ipconfig /all
Geef dan het ip adres wat bij default gateway is aangegeven in als url in internet explorer. Het kan nodig zijn om er even http:// of https:// voor te zetten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:41

lordsnow

I know nothing

pyro-tukker schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:15:
.. tot mijn grote verbazing kan ik ook niet meer in mijn router komen. Als ik nu mijn IP adres in de adresbalk invul dan is hij de hele tijd aan het laden/zoeken, maar ik krijg geen menu van mijn router te zien.
Wat is het IP adres van je PC voor de betreffemde (draadloze) verbinding naar je router? En wat is het IP adres van je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Jongens ik hen een beetje verstand van computers en internet. Maar om mijn IP adres te verkrijgen ga ik altijd naar Google en dan zoek op een een site die mijn IP-adres geeft. Maar het is inmiddels weer gelukt om in mijn router te komen door de manier van ipconfig. Maar ik snap nog steeds niet waarom ik er nu wel in kom en als ik mijn IP-adres opvraag via een site, dat ik er dan niet inkom.

Overigens het openzetten van poorten heb ik gedaan met portforwarding.com. Het is wel gelukt, alleen het hielp niks. Er was trouwens wel een stap dat ik niet gedaan had, namelijk van mijn IP-adres een statisch IP-adres maken. Ik wist namelijk niet of die al statisch was en met een programmaatje wat ik gedownload had lukte het ook niet.

Alvast bedankt voor mijn eerste probleem.

P.S jullie weten ook niet waarom EA download manager het niet doet. Als jullie willen kan ik wel een screenshot van het probleem maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Je zult wel poort 80 hebben open gezet naar het ip adres van je pc en nu probeer je eigenlijk een pagina te openen op je eigen pc. Waar je als het goed is geen webserver hebt draaien en daardoor ook geen response krijgt ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Klopt ik had poort 80 inderdaad open gezet. Inmiddels heb ik alle poorten weer terug gezet en nu werkt alles als voorheen. Het EA probleem ben ik nu aan het oplossen met EA en anders krijg ik me geld terug van het spel.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Het IP dat je via een site kunt opvragen is je publieke IP.
Die gebruik je om je thuis te kunnen benaderen van buitenaf.
Heb je een webserver of iets dergelijks thuis staan, kun je dat namelijk gebruiken (mits de juiste poorten open staan ofc) :).
Dat IP heeft dus géén binding met je router, maar je lijn ingang, gegeven door je provider.
Die dus vervolgens wel in je router terecht komt ofc.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Pagina: 1