Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:59
Vandaag heb ik dan m'n onderdelen binnen gekregen om m'n pc te bouwen.

Vanmiddag gelijk begonnen en ben eigenlijk nog steeds bezig. Eerst had ik problemen om hem aan te krijgen, achteraf blijkt dat ik de PCI-e connectors op de CPU blokjes had gezet, waardoor deze niet opstartte.

Nu heb ik dat inmiddels hersteld, maar heb ik nog geen beeld. Het klinkt wel alsof het systeem boot, hoor de hdd's een beetje upspinnen en zo.
Eerst even m'n systeem specs:
- Asus P8H67
- Core i7 2600
- Sapphire Toxic HD6850
- Corsair Force F120
- Spinpoint F3 (1TB)
- CoolerMaster Silent Pro Gold 700W
- GeIL Black Dragon 8GB (2x4GB)
- Antec Three Hundred

Volgens mij moet de 700W voeding wel voldoende zijn voor dit systeem, bij de diverse calculators kom ik niet boven de 470W uit.
Reden voor deze videokaart is omdat het een van de weinige is met 2 displayport aansluitingen, waardoor ik zometeen wat meer schermen aan kan sluiten.

Het aansluiten van de videokaart lijkt me niet iets dat fout kan gaan, alhoewel ik ook niet had verwacht dat ik de fout zou maken met de cpu-power.
De videokaart heb ik in het bovenste blauwe PCI-e slot zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.nl/websites/Global/products/G1ixnvUxN70FJLbR/VfGW6pUMadKRzKFK_500.jpg
In deze kaart moeten volgens mij 2 stekkers voor PCI-e stroom, 2x6. Deze kabels werden met de kaart meegeleverd met een molex aansluiting. Op m'n voeding heb ik dan ook de molex kabels aangesloten en zo de kaart z'n voeding gegeven.

De kaart heeft 2 DVI-outputs, waar er bij 1 VGA staat. Deze is waarschijnlijk bedoeld voor het DVI->VGA verloopje dat ook is meegeleverd. M'n monitor ondersteund zowel D-SUB als DVI, dus dat zou geen probleem moeten zijn. De monitor heb ik ook met zowel de DVI als D-SUB aangesloten, maar iedere keer geen beeld, ook niet bij de andere output.
Ook bij een andere beeldscherm dat ik hier heb staan heb ik geen beeld.

Vanmiddag heb ik de kaart ook al in het PCI-e x4 slot gestopt (de zwarte), maar dat hielp ook niets.
Het lijkt een beetje alsof de videokaart dus defect is, echter wanneer ik de computer aan zet, dan draait de koeler van de videokaart wel, dus hij doet in ieder geval iets....

Zojuist heb ik nog de Turbo switch van het moederbord omgeswitcht (uit), maar dat hielp ook niet echt iets.

Nu is het natuurlijk zo dat een H67 bord en een i7 2600 ook samen de IGP kunnen aansturen. Wellicht dat die nog roet in het eten gooit en al het beeld via de IGP gaat. Wat wel raar is, is dat er geen beeld output connector op het moederbord zit, iets wat ik wel zou verwachten bij een H67 bord. Kan dus zijn dat ik nog een jumper moet omswitchen of zo, maar kan daar niets over vinden in de handleiding. Zou ik tevens raar vinden, aangezien er geen beeld output connector is.

Iemand hier nog ideeen wat ik zou kunnen proberen?

Bij de voeding zaten ook nog wat andere kabels, welke wel lijken op PCI-e kabels. Maakt het bijvoorbeeld nog uit welke ik gebruik? Momenteel die bij de videokaart waren geleverd, maar vanmiddag ook al die van de voeding geprobeerd.
Jammergenoeg heb ik niet een extra videokaart liggen die in dit systeem past, dus kan niet geheel uitsluiten dat het aan de videokaart ligt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSU_freak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:56
Ooit ook een PC van iemand gekregen die dezelfde fout had gemaakt. Was een asus bord met AMD cpu (ergens in 2007), dit moederbord was gewoon kapot, geen system beeps. Met een headset op de geluidskaart werd er verteld dat er iets mis was met de CPU (voedingsgedeelte op het moederbord voor de CPU was kapot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:22
Heb je evt wel een andere pc met een PCI-E slot ? dan kun je daar de videokaart extra testen. Misschien kun je in de buurt wat lenen van iemand als test ? Heb je verder al eens de connectors voor stroom van videokaart zelf gepakt, moet net zo makkelijk zijn en soms kan dit verschil maken. Verder is het zeer raar op H67 geen beeld outpoot. Misschien een fabrieksfout ? anyways hoop dat het snel voor je wordt opgelost is zeer vervelend.

Gr
neles

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

aangezien er geen beeld output connector is.

zit wel een hdmi conector op zo te zien.

nee dus, dat was de m variant.

brand het lampje rechts beneden van je power ?
is het lampje rechts boven niet aan (van je ram) ?

[ Voor 44% gewijzigd door chucky666 op 25-02-2011 21:06 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:09
Heb je de cpu 8-pins en 24-pins mobo power er nu wel goed inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
De 8pins & 24 pins van de cpu en mobo zitten er nu wel goed op, volgens mij boot hij anders ook niet.
Groene lampje van power brand en het rode lampje van de ram is uit. Wanneer het stroom er even is af geweest en je drukt hem dan aan, dan herstart hij 1 of 2 keer om het ram te zoeken of zo. Volgens de handleiding tuned hij het geheugen dan of zo....
Nu de turbo uit is brand er wel een rood lichtje (waarschuwing dat de turbo uit is), zal hem zo weer aan zetten. Heb het geheugen nu ook in de andere bankjes gestopt en geprobeerd met 1 reepje er in (beide afzonderlijk).
Jammergenoeg geen ander systeem met een PCI-e slot, vorige systeem is zo'n 8 jaar oud. Volgens de asus site hoort er ook geen beeld output te zijn op dit bord (staat niet in de specs).

Heb de speakers even aangesloten op het geluid en er is niet iemand die aan het vertellen is dat er iets kapot is. Ook geen beep, maar dat is logisch, aangezien ik geen speaker aan kan sluiten, deze zit blijkbaar niet in de Antec Three Hundred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Geen socketpins gebogen bij de installatie?

Dit kan nog wel eens gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:22
dat van je ram kun je misschien oplossen. Heb je de MEMOK knop al eens getest ? die kan je ram installen om te booten en dan in bios moet je zelf instellingen aanpassen dan. Werkt goed.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Die MEMOK knop zorgt er inderdaad voor dat het systeem opnieuw opstart en volgens de specs dan ook het RAM nakijkt en configureert. Lijkt me een ideale functie en zal ook goed werken, echter helpt het niet echt met het beeld :P

Socketpins omgebogen? Neem aan dat je de cpu socket bedoeld? Is volgens mij wel goed gegaan, maar zou er eens naar kunnen kijken voor de zekerheid.
Bedenk me net dat ik de videokaart ook nog kan testen op m'n server, daar zit ook een PCI-e slot in. Wellicht dat dat nog het een en ander kan uitsluiten. Dat gaat vanavond helaas niet meer lukken om uit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Net de videokaart in m'n server setup gestopt, daar werkte deze prima in. Het probleem ligt hem dus niet aan de videokaart. Ook gelijk maar even een reepje geheugen uit de server en in m'n desktop geplaatst. Dat hielp ook niet, waardoor ik ook kan uitsluiten dat het probleem aan geheugen zou kunnen liggen.

De cpu koeler en cpu heb ik er even uit gehaald, deze lijken prima in orde, voor zo ver ik daar een zinnige uitspraak over kan doen. Is niemand echt in de buurt waar ik m'n i7 2600 in het systeem kan stoppen, waardoor ik niet zeker kan weten of de cpu goed werkt, maar ook met een defecte cpu zou je nog beeld moeten krijgen en een waarschuwing in beeld dat er iets niet aan de haak is, volgens mij.....

Denk hierdoor dus dat het moederbord kapot is. Zojuist RMA aangevraagd bij Azerty, hopelijk wordt dit snel afgehandeld. Ook maar gevraagd of ik de P67 variant kan krijgen (met bijbetaling uiteraard) zodat ik 4 sata6 poorten heb en dus niet tegen de sata3 bug aan zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:09
Wat voor scherm heb je?

DVI/VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Op m'n 2 schermen zit zowel DVI als D-SUB, beide aansluitingen heb ik geprobeerd. De d-sub met het verloopstukje, zodat die kon worden aangesloten op de dvi poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Heb het moederbord voor RMA gestuurd en van Azerty te horen gekregen dat deze prima in orde was. Zit nu dus al een paar dagen af te vragen wat het dan wel kan zijn.

Nu kwam ik via deze post marcel87 in "Sandy Bridge levertijden topic" ineens tot het besef dat het geheugen bij een SB systeem op 1.5V moet draaien. De Blackdragon modules die ik heb gebruikt dienen op 1.6 tot 1.7V te draaien (http://www.geil.com.tw/products/showSpec/id/202).
De geheugen reepjes zelf zijn wel goed, aangezien ik ze getest heb op een ander Core i3 systeem (H57 chipset geloof ik)
Zou dit een reden kunnen zijn dat het systeem niet goed functioneert? Had eigenlijk verwacht dat het systeem dan gewoon wat instabieler zou zijn.
Als dit het geval is, dan kan ik redelijk snel het systeem weer gefixt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

op de Geil site staat dit:
http://www.geil.com.tw/products/showSpec/id/202
1333MHz C6: 1.6/1.7V*

*Please check for the working voltage on the specification label of the actual product. Contact GeIL Tech Support if you need further assistance.
neem even contact op met Geil, die kunnen je allicht verder helpen dan azerty dit kan.
Met een reactie van Geil kan je dan eventueel je geheugen omruilen mocht dit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Nieuwe moederbord is binnen (revisie 3) en alles weer geinstalleerd.
Jammergenoeg nog steeds hetzelfde probleem. Heb nu maar uit een oud systeem een speaker getrokken en die in deze kast geplaatst.

Krijg nu piepjes te horen. 1 lange, dan 3 korte en nog 1 korte met een mini pauze er tussen.
Dat zoekt in ieder geval een stuk eenvoudiger.
Veelal kom ik op videokaart problemen, echter wanneer ik die er uit haal en dan boot heb ik nog steeds dezelfde biepjes.

* Jan_V zoekt verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

1 lang 3 kort is een geheugen probleem.

Ook wel logisch.. vidkaart heb je getest, nieuw moederbord gehaald.
Wat overblijft zijn voeding, cpu of geheugen.

[ Voor 61% gewijzigd door job op 16-03-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
mischien omdat ie je videokaart niet ziet ofzo.
Je processor loopt niet overgeclockt toch want als je met clocks speelt en hij staat op auto adjust clock ie zowel videokaart als geheugen als north bridge mee volgens mij.
Op hoeveel volt loopt je geheugen nu? (lager dan 1.65 volt werkt maar met paar soorten ram ik draai zelf 1.35v maar dat is ook ander ram ;) )
Zodra je dat geregeld hebt en in de bios gekeken hebt of de output op onboard staat dan proberen beeldscherm op onboard te pluggen.
Heb je je videokaart al gecontroleerd in een werkend systeem?

je psu is wel flink overpowerd voor dit systeem ik denk dat een silent pro 600m ook zou volstaan(ik heb hem zelf en je kan er 710 watt uit trekken zonder problemen)

[ Voor 28% gewijzigd door maarten12100 op 16-03-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Geheugen zou op 1.5V moeten lopen (volgens de GeIL site), maar dat kan ik niet controleren omdat ik geen beeld heb ;) (zit geen onboard op dit mobo)

Morgen maar eens kijken of ik het geheugen van m'n server hier ook in kan stoppen en of dat werkt, anders maar een andere kit op de kop zien te tikken. Zie op het Asus forum ook dat 1 lang, 3 kort met een AMI bios (dat is een EFI) dit met het geheugen te maken zou moeten hebben. Wel apart dat ik nog een 'loze' beep er achter aan krijg.

Ben benieuwd wat het probleem nu eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Jan_V schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:21:
Geheugen zou op 1.5V moeten lopen (volgens de GeIL site), maar dat kan ik niet controleren omdat ik geen beeld heb ;) (zit geen onboard op dit mobo)

Morgen maar eens kijken of ik het geheugen van m'n server hier ook in kan stoppen en of dat werkt, anders maar een andere kit op de kop zien te tikken. Zie op het Asus forum ook dat 1 lang, 3 kort met een AMI bios (dat is een EFI) dit met het geheugen te maken zou moeten hebben. Wel apart dat ik nog een 'loze' beep er achter aan krijg.

Ben benieuwd wat het probleem nu eigenlijk is.
Ik heb het wel eens gehad ik propte een paar stikjes ecc buffered 4gb drr3 server geheugen in een standaard machine (am3 asrock)
En die starte toen ook niet op mischien kan je even van vriend/kennis/medetweakers er even een paar lenen.
Als je server ddr3 geheugen gebruikt en het geen echt server is(geen echte server bedoel ik mee hij fungeert als server maar niet met speciaal server geheugen) dan zal het hoogstwaarschijnlijk werken

Het is wel echt vaak zo dat Asus mobo's geen onboard hebben(tijdje geleden haden we er hier ook eentje die wel een gpu onboard had 8600gt maar die kon je alleen als physics gebruiken en had geen output :F )
Alle moederborden die ik tot nu toe van Asus heb gehad hadden wel onboard (maar ik let er ook specefiek op)
Het is gewoon erg handig,Maar het is echt niet zo dat ik er ook maar over zou denken om die 8mb video die op me z8na-d6 zit primair te gebruiken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30
Heb je de standaard dingen als 'met 1 dimm in alle sloten eens proberen' al gehad ? Kwam het niet tegen in je verhaal.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:01
Misschien ook wel te voor de hand liggend en misschien al wel gedaan (maar kon het in ieder geval niet terug vinden in je posts) maar misschien dat de bios resetten helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

Ik weet niet of het met deze chipset ook zo is, maar bij mijn oude i5 setup moest ik de dimms in de lichtblauwe sloten steken, anders werkte het niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Heb je de standaard dingen als 'met 1 dimm in alle sloten eens proberen' al gehad ? Kwam het niet tegen in je verhaal.
Heb dit inderdaad al een keer geprobeerd. Volgens het boekje zouden de lichtblauwe sloten ook 'altijd' goed moeten pakken.
Misschien ook wel te voor de hand liggend en misschien al wel gedaan (maar kon het in ieder geval niet terug vinden in je posts) maar misschien dat de bios resetten helpt?
Was wel het laatste waar ik aan had gedacht, maar inderdaad ook al uitgeprobeerd. Hielp ook niets.

Nu met 2 verschillende reepjes geheugen uit m'n serverdesktop (Corsair XMS3 1.5V) geprobeerd. Resultaat, dezelfde biepjes en hetzelfde probleem.
Raar, zou bijna denken dat het aan de cpu ligt.

Zowel de PSU als de CPU zijn nog over. PSU weet ik dat die energie levert, maar kan hem ook niet omswitchen omdat m'n andere Enermax voeding 'maar' iets van 450W levert en ook niet 2x4 plugjes heeft voor de cpu voeding

Denk dat ik het geheel dit weekend maar even naar een computerzaak in de buurt breng. Wellicht dat ze daar het een en ander kunnen uittesten. Ben momenteel in zo'n staat dat ik het ook niet erg vind om nog een paar tientjes er extra bij neer te lappen.

[edit]
Volgens iemand op het Asus forum krijg je deze biepjes te horen wanneer er geen gpu kan worden gevonden. Dit betekend waarschijnlijk dat hij niet voldoende energie krijgt. Heb nu ook maar weer eens de PCI-e kabels vernieuwd met de modulaire kabels ipv die aan de PSU vast zitten. Ieder slot z'n eigen kabel. Jammergenoeg hielp dat niets.

[ Voor 12% gewijzigd door Jan_V op 17-03-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
Jan_V schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:07:
[...]

Heb dit inderdaad al een keer geprobeerd. Volgens het boekje zouden de lichtblauwe sloten ook 'altijd' goed moeten pakken.

[...]

Was wel het laatste waar ik aan had gedacht, maar inderdaad ook al uitgeprobeerd. Hielp ook niets.

Nu met 2 verschillende reepjes geheugen uit m'n serverdesktop (Corsair XMS3 1.5V) geprobeerd. Resultaat, dezelfde biepjes en hetzelfde probleem.
Raar, zou bijna denken dat het aan de cpu ligt.

Zowel de PSU als de CPU zijn nog over. PSU weet ik dat die energie levert, maar kan hem ook niet omswitchen omdat m'n andere Enermax voeding 'maar' iets van 450W levert en ook niet 2x4 plugjes heeft voor de cpu voeding

Denk dat ik het geheel dit weekend maar even naar een computerzaak in de buurt breng. Wellicht dat ze daar het een en ander kunnen uittesten. Ben momenteel in zo'n staat dat ik het ook niet erg vind om nog een paar tientjes er extra bij neer te lappen.

[edit]
Volgens iemand op het Asus forum krijg je deze biepjes te horen wanneer er geen gpu kan worden gevonden. Dit betekend waarschijnlijk dat hij niet voldoende energie krijgt. Heb nu ook maar weer eens de PCI-e kabels vernieuwd met de modulaire kabels ipv die aan de PSU vast zitten. Ieder slot z'n eigen kabel. Jammergenoeg hielp dat niets.
Wat je wel kan doen is natuurlijk met een cheap wijnig stroombordje je voeding aanzetten (die van 450W) en daar dan alleen je videokaart aan te hangen dan krijgt die iig goede stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Probleem lag/ligt aan de PSU. Blijkbaar kan deze niet voldoende energie geven (op de 12V?).
Ook wanneer ik ze combineerde, dus de ene helft aangesloten op de 450W en de andere op de 700W lukte het booten niet goed.
Heb nu de 430W (was dus niet 450W) voeding aangesloten op het systeem en het loopt als een zonnetje. Voeding is eigenlijk te zwak voor het systeem heb ik het idee, maar voor tijdelijk zal het prima volstaan lijkt het. Zal alleen geen high-end games moeten gaan spelen, zodat de videokaart niet teveel energie opslokt.

Hopelijk kan ik de PSU nog ruilen of zo. Heb hem inmiddels alweer enkele weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:46
Het lijkt me niet verstandig om met een op voorhand niet krachtige PSU te gaan werken. Haal dat ding eruit, verkoop hem en haal een degelijke!
Pagina: 1