[VOIP] Provider met andere port dan 5060?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171246

Topicstarter
Hoi,

ik ben gelukkige eigenaar van Internet Plus Bellen van de KPN. Gevolg hiervan is dat ik geen Voipbuster kan gebruiken op een hardphone omdat KPN port 5060 blokt. Het is nu wel gelukt om via een outbound SIP proxy (www.sippp.com) met Voipbuster te bellen, maar daar betaal je weer apart voor.

Weet iemand een Voip-provider die je ook via andere poorten kan bereiken dan 5060?

Mvg,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:36
Budgetphone bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dit toevallig gelezen ? wellicht een oplossing

If you have audio problems:
Use a STUN server (e.g. stun.voipbuster.com) with port 3478 (if supported by your device)
Use the G.711 codec
For more specific technical information, please visit the FAQ.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18
fish schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:55:
dit toevallig gelezen ? wellicht een oplossing

If you have audio problems:
Use a STUN server (e.g. stun.voipbuster.com) with port 3478 (if supported by your device)
Use the G.711 codec
For more specific technical information, please visit the FAQ.
Stun is een workaround voor nat problemen. Sip signalling blijft via poort 5060 lopen, en laat die nu net in gebruik zijn door de experiabox zelf (interne ata). Workarounds zijn er wel (sip unbind enz) maar op een dichtgespijkerde Experiabox werkt dat niet.

Sommige voip providers accepteren naast poort 5060 ook andere poorten, dus dat zou een oplossing zijn. Maar welke wel en niet... dat durf ik niet te zeggen.

Je kan volgens mij budgetphone eens proberen, die accepteren ook registraties op poort 5061 dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 25-02-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
Voipbuster: volgens mijn ervaring kan het ook gratis via pbxes.org. Ik zat ook met een lastige 5060 op de Fritzbox. Heb de hard phones er achter via poort 5061 en 5062 laten lopen wat zonder enig probleem is.

[ Voor 5% gewijzigd door strokealpha op 25-02-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:54
De experiabox openspijkeren en telefonie deactiveren... maar ja dan dan valt de B uit IPB weg :+ volgens mij kan je via de commandline wel een 2e proxy toevoegen.

Na wat gegoogle zijn er wel services die voor een klein beetje geld ($5 per maand) je VOIP-traffic op een andere poort kunnen zetten, zoals http://www.sippp.com/

voxalot schijnt ook goed te zijn... maar kost ook geld geloof ik.

beter lezen :P

Of je connect via een VPN als het niet al te veel delay geeft :) Of je zoekt een VOIP provider die via IAX belt ipv SIP

[ Voor 88% gewijzigd door maarud op 26-02-2011 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171246

Topicstarter
bedankt voor de tips. Ik ga budgetphone ff testen.
Update: budgetphone werkt prima, had wel wat strubbelingen om een account te maken. Ik connect nu via port 5061/

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 171246 op 02-03-2011 21:37 ]

Pagina: 1