Sinds gister heb ik denk ik te maken met een virus. Na opening van een .exe gaf mijn firewall nog een melding waarna de computer crashte met een BSOD (zie screenshot).
Nu kan ik alleen nog via safe modus de computer gebruiken (win7 x64). Als ik in normale modus opstart krijg ik een BSOD vrijwel gelijk na het inloggen. In de safe modus kan ik meerdere uren zonder crash draaien, en heb tot nu toe maar een keer BSOD gehad nadat ik mijn virusscanner (COMODO) liet scannen.
Uiteraard heb ik zelf al een en ander gedaan.
- Het viel mij in eerste plaats op dat er tweetal vage .exe als proces opgestart werd. Deze heb ik afgesloten en vervolgens verwijderd uit de directory. Deze zijn ook niet meer teruggekomen.
- Meerder online virusscanners gedraaid. Na aanvankelijk meldingen over een Trojan (Cerebus?) heb ik na nieuwe scans geen infected files kunnen vinden.
- Adaware scan, spybot scan. Geen verdachte bestanden.
- Met hyjackthis gekeken naar vreemde vermeldingen. Geen problemen.
- scandisk /r uitgevoerd. Deze crashte met BSOD in fase 4 (free space controleren).
- Met bluescreenview de BSODs nagekeken (zie screenshot)
- Met msconfig alle startup items tijdelijk gedisabled.
- Via ander account ingelogd, nieuw account aangemaakt -> ook BSOD
- Gezochte naar .exe die sinds gister aangemaakt zijn, niets meer kunnen vinden.
Wat kan ik nu nog doen?
* System recovery heb ik zelf al eerder uitgezet.
http://www.flowww.nl/up/Untitled.png
Nu kan ik alleen nog via safe modus de computer gebruiken (win7 x64). Als ik in normale modus opstart krijg ik een BSOD vrijwel gelijk na het inloggen. In de safe modus kan ik meerdere uren zonder crash draaien, en heb tot nu toe maar een keer BSOD gehad nadat ik mijn virusscanner (COMODO) liet scannen.
Uiteraard heb ik zelf al een en ander gedaan.
- Het viel mij in eerste plaats op dat er tweetal vage .exe als proces opgestart werd. Deze heb ik afgesloten en vervolgens verwijderd uit de directory. Deze zijn ook niet meer teruggekomen.
- Meerder online virusscanners gedraaid. Na aanvankelijk meldingen over een Trojan (Cerebus?) heb ik na nieuwe scans geen infected files kunnen vinden.
- Adaware scan, spybot scan. Geen verdachte bestanden.
- Met hyjackthis gekeken naar vreemde vermeldingen. Geen problemen.
- scandisk /r uitgevoerd. Deze crashte met BSOD in fase 4 (free space controleren).
- Met bluescreenview de BSODs nagekeken (zie screenshot)
- Met msconfig alle startup items tijdelijk gedisabled.
- Via ander account ingelogd, nieuw account aangemaakt -> ook BSOD
- Gezochte naar .exe die sinds gister aangemaakt zijn, niets meer kunnen vinden.
Wat kan ik nu nog doen?
* System recovery heb ik zelf al eerder uitgezet.
http://www.flowww.nl/up/Untitled.png