Probleem win 7 64 bit install met raid

Pagina: 1
Acties:

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 13:41
Beste tweakers ik zit met een probleem, ik ben in het bezit van een nieuw systeem met als ondergrond een Asus M4A89TD PRO met een AMD 1090T CPCU er op.

Ik wil windows 7 64bit installeren op een raid opstelling, echter in windows is de array niet te zien. Het is een driver probleem naar mijn vermoeden.

Wat heb ik gedaan:
- Raid array aangemaakt 2x 1tb in raid 0
- Raid in bios opgegeven als 2nd boot
- starten windows 7 64 bit van cd
- Laden van raid drivers van de bijgeleverde CD

- nieuwe driver gedownload voor de JMicron JMB361 Pata/Sata Controler
- deze driver geprobeerd

ik kan geen andere drivers vinden voor de AMD SB850 chipset, voor de raid drivers.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen

• kokkel
Extra info, kom de installatie in zonder problemen. Kan nou de driver laden vanaf de orginele cd, maar windows 7 64 bit geeft mij de volgende error melding: error 0x80300001. mijn drives staan in een raid 0 er is een array aangemaakt. maar krijg deze error als ik wil gaan installeren.

Verwijderd

Haal die error eens door Google heen.

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10-2025
Toevallig nog andere schijven aangesloten (of een cardreader) schakel die tijdelijk uit.

[ Voor 86% gewijzigd door MJanzn op 26-02-2011 02:58 ]

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09-2025
van internet geplukt

Lijkt op hdd boot sequence issue

Ik ben benieuwd of dit helpt ,..omdat ik deze problemen ook wel eens heb gehad :)

If your trying to install a 64 bit copy it can only be installed to C: drive which must be the lead drive in your bios. After you've loaded your drivers and partitioned and formated your drive exit the install and reboot. Go to your bios settings and arange the order of your disk to ensure that the first disk drive recognized is the drive you've just partitioned and formated. This is a good idea regardless of wether 32 or 64 version, unless of course you're doing a multi-boot environment

[ Voor 10% gewijzigd door GCT-Zen op 26-02-2011 03:11 ]

• kokkel
Beste GCT-Zen ik kan je nieuwsgierigheid beantwoorden, dit werkt helaas niet bij mijn systeem. Krijg nog steeds error 0x80300001 bij windows 7 64 bit , na het laden van de raid drivers.

Raid array opnieuw aangemaakt,
Raid array als boot drive opgegeven,

Als ik de installatie doe zonder raid opstelling werkt dit zonder problemen.

@ MJanzn
Ik heb geen flash card reader of wat anders in mijn pc zitten, maar heb geprobeerd zoveel mogelijk uit te zetten. Het resultaat is hetzelfde.

Ben aan het zoeken geweest naar nieuwe drivers voor deze raid controller, maar kan deze zo niet vinden.
Dit moederbord bezit over een AMD SB850chipset raid controller.

[ Voor 32% gewijzigd door kokkel op 26-02-2011 14:01 ]

Verwijderd

Er is een kleine work-around. Installeer eerst eens Windows op een los schijfje en installeer alle mobo drivers. Vervolgens maak je een primaire partitie aan op je Raidset, als dat gedaan is, clone je Windows van de losse schijf naar de Raidset. Daarna koppel je de losse schijf af en zet je in de bios de bootvolgorde in de juiste volgorde. Als alles goed gegaan is, zou Windows nu van je Raidset moeten starten.

• kokkel
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:07:
Er is een kleine work-around. Installeer eerst eens Windows op een los schijfje en installeer alle mobo drivers. Vervolgens maak je een primaire partitie aan op je Raidset, als dat gedaan is, clone je Windows van de losse schijf naar de Raidset. Daarna koppel je de losse schijf af en zet je in de bios de bootvolgorde in de juiste volgorde. Als alles goed gegaan is, zou Windows nu van je Raidset moeten starten.
Dat zou moeten kunnen werken, alleen het probleem is dat ik geen andere HD die ik hiervoor kan gebruiken. De rest van mijn hardware is veel te oud om hier werkzaam in te kunnen zijn.

Verwijderd

Ik weet zeker dat het werkt, heb het al 10tallen malen uitgevoerd. Het mag gewoon een oud IDE schijfje zijn hoor, zolang de capaciteit maar voldoende is. Ik heb dit geintje al uitgehaald met een oude Quantum 7,5 GB IDE schijfje om maar een voorbeeld te geven.

• kokkel
Het probleem is bij mij opgelost, om andere personen te helpen zal ik vertellen wat ik gedaan heb.

Heb de volledige chipset drivers gedownload voor mijn moederbord, deze uitgepakt en gezocht naar de RAID drivers. Deze heb ik op een Flash drive gezet en geladen (Windows 7 64 bit install cd er niet uitgehaald) tijdens de installatie setup van Windows.

Hier had ik een volgend probleem:
"setup was unable to create a new system partition or locate an existing system partition"

Dit heb ik opgelost door de RAID array te verwijderen en opnieuw aan te maken.
In de bios bleek dat ik ook nog een HD boot sequence kon opgeven, Flash drive stond 1 en raid array stond 2 dit veranderd in alleen Raid array. Opnieuw de boot sequence nagelopen 1= DVD speler 2= Raid array 3= Niks.

Windows gestart, driver geladen, partitie maken, installeren.

OK :D

Gl voor diegene met hetzelfde probleem
Pagina: 1