Voeding koelen met 'gebruikte' lucht?

Pagina: 1
Acties:

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:22
Wat is volgens jullie het beste:

Ik heb het idee om de voeding (XFX PRO650) die nu bovenin mijn kast zit lucht vanaf buiten te laten zuigen. Ik heb nu echter twee intake fans (120mm) aan de onderkant en één (80mm) aan de voorkant. De outtake fans waren tot nu toe de voeding en een 80mm Antec fan. Is het verstandig om er voor te zorgen dat de voeding lucht van buiten haalt en direct weer naar buiten blaast, of kan de voeding het lucht beter vanuit de kast zelf halen?

Extra fans aan de boven- of de achterkant is geen optie, daar is namelijk geen ruimte.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-01 13:19
Welke kast heb je als ik vragen mag? want er moet altijd achter een fanpoort zijn. Voor de airflow kun je in dit geval beter de voeding lucht van buiten de kast zijn eigen cyclus laten hebben, dat is ook de reden waarom alle voedingen tegenwoordig onderin de kast zitten, ze hebben een eigen luchttoevoer. Maar je kunt aan de andere kant beter te weinig lucht in je kast hebben dan teveel, want bij een 'luchtoverschot' (wat een woord _O- ) wordt er minder hitte gedissipeerd van de koeltorens, dus kun je toch voor de airflow beter de voeding vanuit de kast de lucht naar buiten laten blazen.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
het beste is voor de voeding koele lucht vanuit onder in de kast/ gat onder in de kast te halen, maar er is niks mis mee om de voeding bovenin te hebben

ja, daag.

• Chris_NL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-01 15:22
naarden 4ever schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:02:
Welke kast heb je als ik vragen mag?
Het is een casemod en ik kan er dus eigenlijk alles meedoen.
Er zit al een fanpoort achter.

Bedankt voor het antwoord, want dan laat ik mijn voeding de lucht uit de kast blazen dat lijkt me dan een stuk beter qua cooling.

[ Voor 6% gewijzigd door Chris_NL op 25-02-2011 18:24 ]