Anoniem: 397649

Topicstarter
Beste medegebruikers,

ik gebruikte de linksys SPA3102 in Nederland met voip en telefoon, werkte allemaal goed met mijn ADSL modem/router.

Nu ben ik verhuisd naar Braqzilie en beschik hier enkel over internet via de telefoonlijn (faxmodem) ouderwets maar het is niet anders.

Nu is mijn vraag kan ik middels een faxmodem mijn adsl router aansluiten en vervolgens mijn linksys SPA3102 om toch via internet over voip naar buiten te bellen met mijn normale telefoon.

Ik vind enkel ervaringen met ADSL (Logisch in NL) maar in Brazilie zijn ze helaas nog niet zo ver en moet iok het met een faxmodem doen, via mijn laptop.

Iemand sugesties??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Niet.

56k (MAX) is gewoon te traag voor fatsoenlijk voip.

In theorie zou het kunnen met sommige codecs, maar verwacht er maar niets van.

Er zijn routers met een seriele poort, daar kun je dan een inbelmodem op aansluiten. Op de netwerkpoorten zet je dan je PC's en je linksys.

Denk dat je beter gewoon een carrier kan zoeken die een beetje voordelig naar NL belt, of je moet een snellere internetverbinding zien te regelen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DJSmiley schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:34:
Niet.

56k (MAX) is gewoon te traag voor fatsoenlijk voip.

In theorie zou het kunnen met sommige codecs, maar verwacht er maar niets van.

Er zijn routers met een seriele poort, daar kun je dan een inbelmodem op aansluiten. Op de netwerkpoorten zet je dan je PC's en je linksys.

Denk dat je beter gewoon een carrier kan zoeken die een beetje voordelig naar NL belt, of je moet een snellere internetverbinding zien te regelen.
56k6 te traag voor Voip? Sinds wanneer? Vroeger jaren gedaan, gaat prima. Verwacht alleen niet dat je dan ook camgesprekken kunt voeren of nog iets anders kunt downen :P
Ik zou als ik TS was gewoon overstappen op Skype, dat gaat prima over een 56k lijn, zeker als de verbinding een beetje stabiel is. Je Voip router inzetten is suboptimaal; die gaat uit van een breedband verbinding en is daar ook omheen gebouwd. gevolg is ws dat je bandbreedte niet goed benut wordt. Skype daarentegen is in zijn core gebaseerd op KaZaa / Napster technologie en dat werkt ook prima op een 56k lijntje. Dat was destijds mainstream namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Anoniem: 397649

Topicstarter
Beste DJsmile en the Eagle,

Ik geloof inderdaad niet dat een faxmodem te traag is, Voip, poivy, voipbuster, etc werkt wel gewoon als programma op mijn laptop, en met skype kan ik hier ook goed uit de voeten, ik vond het enkel zonde om mijn linksys in de kast te laten liggen met mijn Siemens gigasetje maar het is denk ik inderdaad behoorlijk omslachtig, zal inderdaad een snellere (of liever gezegd een ADSL) verbinding dienen te zoeken zodat ik alles weer, net als vroeger lekker aan elkaar kan knopen.

Bedankt voor jullie reacties.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee