Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 12:15
Hallo Tweakers,

Over een maand ga ik op vakantie naar Curaçao. Hiervoor wil ik een camera aanschaffen.
Echter wil ik hem gebruiken voor onderwater foto's en filmpjes te maken.

Na veel opzoeken en bedrijven te mailen, kom ik er niet verder uit. Want men zegt dat alles wel gelijk staat. Echter de ervaringen gaat het mij meer om. Hoe ver kan ik werkelijk gaan met die toestellen.

Ik ben de volgende toestellen tegen gekomen:
- Canon D10
- Panasonic Lumix FT10
- Sony TX5

Ik wil eigenlijk niet meer dan 300 euro uitgeven.
Een waterdichte case voor een toestel kopen is ook mogelijk. Maar ik kan er helaas niet een vinden voor de Samsung WB500

Het doel is dat ik zeker ga snorkelen en dat de mogelijkheid open staat voor duiken.
Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 15:55
Ik weet dat de d10 ooit heel goed was in zijn klasse, maar nu een beetje verouderd.

Overigens: er staat een spatie te veel (of te weinig) in je titel, merk het verschil in betekenis tussen
'onder water camera aanschaffen'
en:
'onderwatercamera aanschaffen'
:P

Edit Moby: huh wat? :p

[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 25-02-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-07 19:02
Hier staat ook nog wel wat nuttigs tussen
:)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Duiken gaat je niet lukken met een camera zonder een onderwaterbehuizing. En dat lukt, nieuw tenminste, niet voor minder dan 300 euro.
Je kan wel camera's kopen à la het rijtje dat je hier hebt staan, daar kan je dan meer zwemmen. Is leuk speelgoed :)

Wat je ook hebt, maar wat ik je van harte af kan raden zijn 'zachte' onderwaterhoezen voor een camera. Het is niet fijn in gebruik en de kans dat je camera gaat zwemmen is best groot.
Moraal van het verhaal; bedenk goed wat je er mee wil gaan doen. Ga je voor duiken; dan is het goedkoopste misschien een oude Ixus met behuizing overkopen van iemand. Dat moet wel lukken. Als je alleen gaat snorkelen/zwemmen, kies dan een uit het rijtje of soortgelijk. Of een onderwater wegwerpcamera met rolletje. Ook leuk en best cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 12:15
Bedankt voor jullie advies.
Ik ben nog wat verder gaan kijken.

Nu zag ik dat Canon Ixus 130. Daar is de underwater case niet echt duur. (+/- 320 totaal)
Tevens komt hij volgens mij wel overeen met de Sony TX5?

http://snapsort.com/compa...s-Sony_Cyber-shot_DSC-TX5
Pagina: 1