Windows start niet meer op!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Mijn kleine broertje heeft iets gedaan waardoor de bootmanager is verwijderd of veranderd zodat zelfs de Windows niet meer wordt gezien..

Ik heb al met bootrec en die dingen gewerkt, en de resultaten zeggen: Windows-installaties: 0
Maar dat klopt totaal niet. Op de laptop zit gewoon Windows 7 legaal geïnstalleerd.. het stomme is nog dat we geen systeemherstel images hebben, dus windows op een herstelpunt herstellen gaat ook niet werken. Ook heb ik opstartopties herstellen geprobeerd maar dat werkt ook niet.

Weten jullie een oplossing? ik wil zo graag dat ik het niet opnieuw moet installeren, want er zit een legale Norton internet security op en alle 3 licenties zijn gebruikt, dus opnieuw installeren kan ik niet..

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillenboer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 16:51
Wat voor melding krijg je precies als de pc boot waardoor je zeker bent dat windows is verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Heb je al eens gehoord van Hiren's Boot Disk? Hier staan veel van zulk soort tooltjes op als password fixes en MBR fixes, HDD tests etc. Misschien staat daar een tool op die je kunt gebruiken. Volgensmij staat fixboot er op.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg alleen zo'n streepje linksboven te zien en het draait gewoon hele tijd, verder doet mijn laptop niks meer.
Ik heb toevallig die Hiren's Boot Disk, Ik heb geen idee hoe ik het moet gebruiken eigenlijk..

Dank u wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:09
Start eens een keer de windows 7 cd op en gooi er "CHKDSK DRIVELETTER: /f" eens overheen. daarna eens bootrec er over heen halen.

Als de dvd blijft steken op dat je een installatie moet selecteren, dan moet je, om in cmd te komen, op seleteer driver klikken, dan ga je naar X:\windows\system32\ en dan rechtermuisknop op cmd.exe, en vervolgens openen. (of zoiets :P )

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 21:03

Joostk

Barkrukprofeet

Je kan dacht ik ook een Windows versie downloaden als trial van Windows zelf.
Brand die op een schijf en boot vanaf die schijf. Dan moet je volgens mij ook een herstel optie zien.
Je kan dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:09
De windowsinstallatie wordt niet meer gezien, wat er op kan duiden dat je een corrupt bestandssysteem hebt. Daarom moet je even proberen CHKDSK overheen te gooien, zoals ik net suggereerde. Simpel 'herstel' zal niet werken, aangezien bootrec ook niet werkt.

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg werkt ook CHKDSK niet, hebben jullie nog een oplossing? ik heb alles al zowat geprobeerd.. Is het slim om het terug te sturen naar de winkel ter reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pak eerst maar eens een Ubuntu LiveCD en kijk of er uberhaupt nog wel een install op staat waar je wat mee kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1