Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:37
Ik zit met een probleem wat waarschijnlijk, met de elektra in mijn huis te maken heeft. Als de tl-verlichting van mijn aquarium of de trapkast verlichting aan wordt gezet stoort dit op de beeldschermen in mijn huiskamer. Het pc beeldscherm flikkert dan en de tv verliest zijn signaal een paar seconde (ziggo kabel). Is de elektragroep overbelast of zit dit in iets anders? Voor de duidelijkheid heb ik een tekening gemaakt van de huiskamer.

Afbeeldingslocatie: http://i1100.photobucket.com/albums/g406/amohell/Schermafdruk-2.png

Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door trabbit op 25-02-2011 16:40 . Reden: foto laadt niet ]

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10 11:07
Loopt bij jou kabel door de pvc buis naast een paar elektriciteits kabels? zo ja, zou ik hem eruit halen. Electriciteit creert een magnetisch veld, wat een signaal in een kabel aan aantasten (hoofdzakelijk bij hoge voltages/stroomsterkes dacht ik).

Kiek em goan!

• trabbit
Nee de elektra loopt bij mij door aparte buizen. Verder loopt de hdmi kabel naar mijn beeldscherm langs de muur en de elektra door de muur. Ik heb dit probleem op de tv en mijn computer beeldscherm! Ik zal de bekabeling ook even in de tekening zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door trabbit op 25-02-2011 16:28 ]

Verwijderd

Kijk of je dit op gescheiden stroomkring kunt krijgen? Starters vervangen. Eventueel verlichting vervangen, nieuwe TL armatuur voor aquarium en spaarlamp of led in de trapkast. Vermoed dat deze al enige leeftijd hebben? oorzaak: starter of ballast.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 16:38 ]

• trabbit
Waarom zou de leeftijd van de tl verlichting invloed hebben op mijn beeldschermen? De ballasten zijn zo'n 4 jaar oud, de lampen zelf 1 jaar de starters verschillen als ze niet werken vervang ik ze. De trapkast verlichting is een gloeilamp en ook die heeft invloed op de beeldschermen.

Verwijderd

storingen: TL, zoals je zelf aangaf. Zijn inderdaad te recent om dit te veroorzaken? schakelaars die vonken trekken? heb je een appart circuit om eventueel je computer daar op aan te sluiten met verlengkabel? Vanuit slaapkamer of zo?

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:43
trabbit schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:43:
De trapkast verlichting is een gloeilamp en ook die heeft invloed op de beeldschermen.
Gloeilamp of spaarlamp? Want een spaarlamp is in principe een TL-verlichting met geïntegreerde starter.

Heb je toevallig een verlengkabel liggen waar condensatoren opzitten? (zo'n kabel die beveiligd is tegen blikseminslag en ook goed zou zijn tegen storingen). Anders kun je jouw beeldscherm of tv daar eens op aansluiten en zien of het effect nog steeds hetzelfde is.

Klinkt alsof je met een beetje te veel 'vervuiling' zit op dat circuit. Oorzaken van vervuiling: TL-lampen, Computers, elektronica...

• trabbit
Het probleem is opgelost! Het bleek in de coaxkabel van de tv te zitten. Ik heb deze vervangen door een dikker exemplaar en nieuwe koppelstukken. Ik begrijp dat elektrischiteit invloed heeft op het tv signaal, de invloed op het computer beeldscherm kan ik niet plaatsen. Ik denk dat dit te maken heeft met de tweede coaxkabel die in DVB tuner van de computer zit (Anysee), waarschijnlijk stoorde het via de coaxkabel van de tv ook op de coaxkabel naar de computer en dit via het usbslot invloed had op de HDMI port van de grafische kaart. Ik zou het wel willen snappen, dus als iemand dit weet hoor ik het graag! Belangrijkste is dat het is opgelost!

Verwijderd

Ik heb zoiets ook een tijdje terug gehad, en dat had met magneetvelden oid te maken? In ieder geval een nieuw kastje voor onder de tv moeten kopen, wat geen metalen bovenplaat had.
Pagina: 1