Toon posts:

Image editing: vierkant beeld naar radiaal beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag mede-tweakerts,

Ik ben op zoek naar software waarmee ik een standaard image (BMP is goed genoeg, maar zou wel tof zijn als het ook werkt met JPG) om kan zetten naar een radiaal beeld.

Zeg Emile, wat bedoel je met radiaal beeld? :/
Een normaal beeld is opgebouwd uit lijnen op een x- en een y-as. Wat ik wil is een beeld dat is opgebouwd vanaf het midden. Simpel gezegd: ik wil mijn beeld niet opbouwen vanaf boven naar beneden in horizontale lijnen, maar zoals de wijzers van de klok rondgaan.

Jemig, wat moet je ermee? :?
Ik wil die beelden zichtbaar maken op een fietswiel door 32 LEDs aan te sturen afhankelijk van de hoekverdraaiing. Als ik hier een gewoon plaatje in zou laden, zou ik een vervormd beeld krijgen: een foto van een landschap geeft een horizon die helemaal rond is, de buitenkant van het wiel laat de grond zien en de binnenkant van het wiel laat de lucht zien. Ik wil dus dat de bovenste helft van het wiel altijd de lucht bevat en de onderste helft altijd de grond (in het geval van een plaatje van een landschap).

Pffff, was dat alles? :|
Nou, ik wil eigenlijk een applicatie kunnen maken die automatisch, door er een plaatje doorheen te laden, een radiaal plaatje krijgen met een "straal" van 32 pixels en een "hoekverdraaiingsresolutie" van 256 pixels. Dus er zou uiteindelijk een plaatje uit komen die, als je die in paint of whatever opent, er behoorlijk apart uit ziet met een resolutie van 32x256 pixels.

Was dat ECHT alles?? 8)7
Niet echt.. ik zou de kleuren het liefst in de volgorde Green,Red,Blue opgeslagen hebben en 8 bits per kleur. :*)

Voor de mensen die het aandurven om mij hiermee op weg te helpen: Hartelijk bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:43
photoshop heeft hier volgens mij een functie voor, filter->distort-> polar coordinates. Daar moet het mee mogelijk zijn, hoewel ik het voor het omgekeerde gebruik.
-edit-
tevroeg op post gedrukt

[ Voor 67% gewijzigd door sjaakwortel op 25-02-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 23:14
Mij lijkt dat een fietswiel echt veel te langzaam draait om een duidelijk beeld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sabbi

je denkt aan mij.

Photoshop Polar coordinates idd. Kan heen en terug converteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:50
Zou zelf in visual basic express dit klusje klaren. Ik neem aan dat je alles via een microcontroller gaat bedienen?

In visual express kan je een plaatje (jpg,bmp, tif etc.) naar het canvas laden en vervolgens van pixels met de Getpixel methode de kleur (R,G,B) uitlezen (getpixel geeft van elke kleur in 8 bits de waarde weer)

Het radiale uitlezen kan met een functie die met cosinus en sinus het dichstbijzijnde x,y coordinaat ophaalt, voor elk van de 256 hoeken, en voor elk van de 32 afstanden, gezien vanaf het middelpunt van het plaatje

Om vervolgens voor elk van de 256 beschikbare hoeken een pixel in te kunnen kleuren is het handig om alle waarden in een tabel/array van 256 hoog (hoek), 32 kolommen breed (= aantal pixels) en drie diep(RG&B waardes) te stoppen.
(of hiervan een plaatje van 32 breed en 235 hoog mee maken, maar via een tabel lijkt me handiger om door te schieten naar een microcontroller)

deze tabel inladen op de micro controller, en op basis van de hoek de bijbehorende waarde voor de juiste leds opzoeken.

Kan je hier wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:11
Toevallig voor je opleiding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zet dit topic even op slot; het is me namelijk net iets te veel een Waar vind ik...?-topic (in de Devschuur hebben we het over zélf maken) en anders wel een scriptrequest en beiden staan we in de Devschuur niet toe; ik ga er even over in overleg met mijn mede-mods.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En na overleg blijft dit topic, om voorgenoemde redenen, helaas op slot.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.