Toon posts:

Geen DTS op Pioneer VSX-C300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goedemiddag allemaal,

Onderlaatst heb ik een ATI 4890 gekocht om geluid door hdmi te voeren. dit is gelukt, maar DTS geluid wordt niet doorgevoerd.

nu heb ik mijn pc aangesloten om mijn tv ( LG 42LH5000) via hdmi, de tv is aangesloten op mijn versterker/receiver (VSX-300C) via een optische TOSLINK.

nu denk ik dat mijn tv het DTS geluid niet doorgeeft aan mijn versterker.
Het vreemde is echter dat als ik een film op usb zet, en die op mijn tv aansluit er wel DTS geluid wordt doorgegeven aan de versterker.

de vraag is dan ook, hoe krijg ik DTS geluid van mijn pc naar mijn 'thuisbioscoop'?

mvg GK

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:50

FeaR

In GoT we trust

Geluid van USB is anders dan geluid over HDMI versturen, in het laatste geval heb je namelijk te maken met allemaal beveiligingen, rechten en dat soort dingen. Denk dat DTS er dus niet in gaat zitten op die manier...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
dus het is niet mogelijk om DTS door te voeren van PC naar versterker? Zou het misschien kunnen als ik een geluidskaart aansluit op de versterker? dus via optische toslink of coax?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

DTS en Dolby Digital kan je inderdaad gewoon via optische toslink of digitale coax versturen welke veelal op geluidskaarten te vinden is. Alleen moet je dan dus audio en video apart aansluiten. En daardoor heb je weer de kans dat er audio delay optreedt doordat de TV eerst het beeld gaat verbeteren door er diverse software op toe te passen. Maar proberen kan altijd. Wel even zien dat je geluidskaart DTS en DD door kan geven en dat er dus een juiste aansluiting aanwezig is.

Verwijderd

Topicstarter
okee, bedankt voor je hulp, ik ga nu proberen om DTS over optische TOSLINK te krijgen, van PC direct naar versterker.

kan op slot

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een andere oplossing is om de HDMI verbinding eerst naar de receiver laten lopen en daarna naar de TV.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JvS schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:57:
Een andere oplossing is om de HDMI verbinding eerst naar de receiver laten lopen en daarna naar de TV.
De VSX-300C heeft geen HDMI :>

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dan werkt het idd niet. Beeld en geluid los aansluiten is de oplossing dan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1