[Medion] Wireless Switch kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 23:21
Dag Tweakers.

Gisteren ben ik door iemand benadert die zijn laptop kapot het. Het internet werkte niet meer.
Wat blijkt; draadloos is uitgeschakeld en de knop om dit aan te zetten is kapot.

Geen probleem zou je denken; download software van de fabrikant en zet het softwarematig aan. Zo heeft HP hier de Wireless Asistant voor. Maar deze laptop is een zwart schaap. Het is namelijk een Medion van 5 jaar oud.

Op de site van Medion zijn alle drivers te vinden; maar nergens software waarmee je draadloos kunt inschakelen. Ik heb het installatie bestand van het draadloos compleet uitgepakt; er staan alleen driver files in; en een .exe voor 64 en 32 bit. Die doet echter niks wanneer je er op klikt, command line parameters werken ook niet.

Uiteraard heb ik op het internet op dit probleem gezocht; maar overal downloaden de mensen de tool van de fabrikant om het softwarematig te doen, maar... Die is er niet :X

Is er ergens een universeel programma waarmee je wireless kunt aanzetten? Ubuntu pikt het trouwens uitstekend; maar om deze digibeet met Linux op te zadelen...

Bedankt voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Apparaat verwijderen in device manager en vervolgens opnieuw opstarten wil ook nog wel eens werken.
Zit er ook geen functietoets (bijv f2) op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Wellicht is het aan te passen in de BIOS? Daar kan je eventueel meteen de wireless switch-functie uitschakelen.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-06 23:21
In de BIOS:

Wireless Radio: Last State/Disabled. Niet meer keuzes.

Functie toets zit ook niet op het apparaat. Het zou FN+F1 moeten zijn, maar dat haalt niets uit.

Driver heb ik al 3 keer opnieuw geinstalleerd, met herstarts.