Lenovo T61 beeldscherm problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-06 09:05
Hallo allemaal,

Ik heb een lenovo T61 en ik zit met het volgende probleem:

Af en toe dan reageert mijn beeldscherm stuurprogramma niet meer. Mn hele beeld doet dan natuurlijk vreemd en probeert te herstellen, maar dit lukt dan niet. Ik heb de nieuwste driver al geinstalleerd. Weet iemand een oplossing? Zelf begin ik te denken dat de videokaart gewoon dood aan het gaan is.

Dit falen van het stuurprogramma gebeurt eigenlijk het meest na het loskoppelen van mijn voeding.Het scherm dimt dan iets. Is er een manier om dat uit te zetten? Bij energie besparing etc staat het allemaal al goed namelijk, maar toch dimt hij iets na het loskoppelen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

greetzz,

Swa100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T61, met nvidia gpu?
SChief in "IBM/Lenovo Thinkpad T6../R6../Z6../X6.. ..." om maar even een recent voorbeeld te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
nee mobile intel 965 express chipset family :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je geluk, in dat geval had je hem namelijk kunnen afschrijven. De nvidia's gaan echt vaak stuk.

Goed, de standaardlijst:
laatste bios?
wat doet veilige modus?
als dat geen resultaat heeft, wat doet linux?

Er zijn meer laptops met een lagere maximale helderheid op de accu, maar kan je de helderheid niet gewoon weer omhoog schroeven met behulp van de functietoetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
nee. Als ik hem omhoog wil schroeven blijft hij hetzelfde. Terug naar het niveau dat hij aan de voeding bereikte kan niet. laatste bios...hmmm zal ik zo even moeten kijken. Het gebeurt niet echt heel vaak. soms 3x per week. Soms meer, soms minder. Het is irritant omdat ik dan niets meer kan doen en mijn documenten voor school dan verloren gaan, althans mijn vorderingen.

Wat moet ik dan precies met die veilige modus doen? aangezien het probleem niet heel vaak gebeurt, is het lastig om te kijken of het probleem zich in veilige modus ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het probleem zich vaker voordeed, met 3x per week is het inderdaad weinig zinnig om in veilige modus te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
ja precies. Is er een manier om te zorgen dat de helderheid niet verandert na het loskoppelen van de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan proberen een custom power mangement te maken ipv de standaart high performace en balanced.
Je kan dan aparte settings maken voor batterij en adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 05:54

Bejit

Svenska Faderland

swa100 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:14:
ja precies. Is er een manier om te zorgen dat de helderheid niet verandert na het loskoppelen van de voeding?
Ja bij Configuratiescherm -> Energiebeheer.

Dit probleem klinkt me bekend in de oren, toen ik nog PC's repareerde herinstalleerde ik altijd de laptops(Waren altijd laptops met dit probleem, vraag me niet waarom) en was het probleem weg.(Ook bij 1 laptop meegemaakt dat een andere gebruikersaccount aanmaken hielp, alleen bij oude account flipte het scherm nog)

Heb een keer een hele middag hier aan besteed, maar kwam er gewoon niet uit, dus herinstallatie was lekker simpel :P

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
Dat werkt helaas niet. Het scherm blijft dimmen na loskoppelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stap 1: Probeer het nieuwste bios.
Stap 2: Herinstallatie
Stap 3: Vervang inverter (komt heel af en toe voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
volgens mij heb ik al het nieuwste bios geloof ik. Ik zal het zo nog even nakijken.

bedankt voor jullie hulp. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swa100
ja ik heb de nieuwste bios al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 05:54

Bejit