GTX580 bitstream HD Audio met Onkyo TX-SR508

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gebruik gaan maken van DD HD en DTS HD nu heb ik de hdmi kabel aangeloten vanaf vga naar de onkyo versterker. Maar als ik de versterker aan zet zie ik alleen nog maar mijn schermachtergrond foto en muis pijltje. Verder kan ik ook geen menu aanklikken helaas om mischien nog wat instellengen te doen.

De monitor zit verder via dvi aangesloten.
videokaarten zijn 2ggtx580
Versterker is de onkyo 508

Is dit verder een bekent probleem? En is hier wat aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Iets meer uitleg zou prettig zijn.

VGA en DVI geven alleen beeld door, dat weet je wel, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:37
In de post op Hardeware.info staat meer informatie. Altijd handig als je zelf informatie bij elkaar mag zoeken...

Edit:
Hoe is alle nu aangesloten? Want als je alleen beeld hebt en verder geen menu lijkt het wel alsof je het bureaublad hebt uitgebreid en niet primair op het andere scherm (wat aan de Onkyo gekoppeld zit) ingesteld hebt. Kwestie van het (TV?) scherm als primair instellen om daar het menu te krijgen of gewoon een clone maken zodat beide het zelfde weer geven.

En zoals gezegd moet je vanaf de grafische kaart met HDMI naar de receiver en dan vanaf de receiver weer met HDMI naar de TV. Op de PC moet je wel instellen dat beeld en geluid over de HDMI gaan. De Onkyo zal dan het geluid afspelen en het beeld doorgeven naar de TV.

Of de GTX580 überhaupt DTS HD en Dolby TrueHD weer kan geven/kan versturen en hoe je dit in moet stellen zou ik niet weten. Maar het zijn wel dingen om rekening mee te houden.

[ Voor 68% gewijzigd door FeaR op 25-02-2011 14:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik jah maar op de vga zit toch een audio chip die ook je versterken aan kan sturen.
Zoals je hier boven kunt zien is dat ook mijn bedoeling want ik wil DD HD en DTS HD kunnen gebruiken.
En deze kun je niet gebruiken via de optische toslink volgens google.

Ik wist niet dat er nog meer info nodig was maar goed. Het werkt iig nog niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 23:30
Waarschijnlijk is je monitor extended, omdat je wel bureaublad ziet maar niet de iconen. Je iconen staan dus op je andere beeldscherm.

Als je nu even in de ati/nvidia control panel instelt dat je CLONE wil gebruiken. Dan denk ik dat je weer iconen ziet. Verder moet je even aan je termologie werken, want het is een lastig verhaal om te ontcijferen nu.

VGA is een ''oude'' aansluitvorm. Die heeft GEEEEEN audiochip of whatever. Alleen HDMI heeft dat (en de nieuwere dvi dacht ik).

[ Voor 15% gewijzigd door TMon op 25-02-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ziekte dus kan weining aan mijn taal doen. Ik ga daar ook niet meer naar luisteren want het word gewoon irittant. Waar kan ik dat clonen instellen. Ik kan dat namelijk nergens vinden in het nvidia control pannel

Oké de gtx580 is aangesloten via dvi op de monitor/tv
De versterker is aangeloten via hdmi met de video kaart
Verder heb ik wel sli

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:36:
Ik heb een ziekte dus kan weining aan mijn taal doen. Ik ga daar ook niet meer naar luisteren want het word gewoon irittant. Waar kan ik dat clonen instellen. Ik kan dat namelijk nergens vinden in het nvidia control pannel
Windows (toets) + P zou ook moeten werken om je beeldscherm te klonen of uit te breiden.

En die "ziekte" kan dan wel de reden zijn van het niet goed kunnen plaatsen van punten, komma's en andere leestekens. Maar het zal toch geen invloed hebben op de informatie die je kan geven? Want je hebt nu dus al eens VGA en DVI aangehaald, maa rop HW.info heb je het ook over HDMI...

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 25-02-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
Rechtsonder staat naast je klok waarschijnlijk een nvidia logotje. rechtse klik -> jou monitor (1 van de 2) -> nview display settings -> clone

En dyslexie ((ik heb het neit en kan het niet eens spellen...)) is niet erg, maar probeer een hdmi-poort ook hdmi poort te noemen en niet vga, omdat dit gewoon veel verschil maakt in het oplossen van je probleem.

En ik begrijp dat je dezelfde pc via dvi naar je beeldscherm hebt en via hdmi naar je versterker. Zit dan je versterker ook nog via hdmi naar datzelfde beeldscherm?

want je kunt ook gewoon 1 hdmi kabel naar je versterker en dan 1 hdmi van je versterker naar je tv. Dan weet je zeker dat het qua aansluiten niks raars geeft.

[ Voor 31% gewijzigd door TMon op 25-02-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm ik kan nergens iets van clonen aanvinken helaas. Van versterker naar tv kan geloof ik niet met zo'n display kabel? Hier voor moet ik 2 brede hdmi aansluitingen hebben als ik het goed heb? Ik heb namelijk wel een hdmi aansluiting op mijn samsing p2770hd zitten en op de versterker zitten ook een paar brede hdmi aansluitingen zoals op de monitor/tv. Ik moet dus denk ik een ander kabeltje kopen die ik kan aasluiten op de versterker als op mijn scherm

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Als je van de GTX580 nu eens een HDMI kabel legt naar de receiver (in één van de ingangen) en dan vanaf de receiver een HDMI kabel naar de TV. Dus verder niets aansluiten. Dan zal de PC vast wel detecteren dat er alleen nog een HDMI kabel is aangesloten en dat je primaire scherm maken. Dan zal je gewoon icoontjes en een menu start hebben.

Bovenstaande is dan alleen het beeld. Dan wordt het nog de optie zoeken dat de GTX580 DTS HD en Dolby TrueHD door moet gaan geven naar de Onkyo. De GTX580 kan het wel, maar denk dat je wel iets van Power DVD moet hebben met een versie die DTS HD ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf deze mogelijkheden.
2 hdmi kabels die sowiso allebbij een display kant hebben (zo'n heel smal stekkertje zeg maar, en aan de andere kant een bredere stekker die alleen in de tv en in de resever kan. Die andere kant (smalle) kan alleen in een videokaart. Ik denk dus dat ik een kabel moet aanschaffen die 2 brede hdmi aansluitingen heeft, klopt dit?

Verder heb ik indd powerdvd 8, maar ik kan altijd nog een demo van powerdvd 9 pproberen.
Bedankt iig voor al doe moeite al vast. Zal wel niet makkelijk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Nooit geweten dat er op een grafische kaart een mini-HDMI zit. Op mijn grafische kaart kan gewoon een normale HDMI. Maar als je alleen HDMI - Mini HDMI hebt liggen dan moet je inderdaad nog een gewone HDMI - HDMI kabel halen. Dus die met de brede aansluiting inderdaad die in de TV en de receiver passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
Dan moet je nog even oppassen, want mijn htpc wilde de eerste keer opstarten geen beeld via hdmi versturen. Ik moest 'm eerst via dvi aansluiten op een andere monitor. En toen de tv aansluiten via hdmi, switchen van monitor naar tv als primair en toen de monitor weer loskoppelen. Sindsdien moet eerst de tv aan staan voordat ik m'n htpc aanzet, anders ziet hij neit dat er een monitor aangesloten zit en geeft ie geen beeld.

Maar misschien moet vpro ff op google kijken of we het hier echt over mini-hdmi hebben. Dan kan Vpro de termen ''brede stekker/ smalle stekker'' vergeten. In het vervelendste geval hebben we het hier over displaypoort.

Net even gegoocheld en een aantal gtx580's hebben mini-hdmi.

De mooiste manier van aansluiten wordt dan:
{GPU} -> mini-hdmi-----hdmi -> {Onkyo IN} -> hdmi-----hdmi -> {beeldscherm}

[ Voor 12% gewijzigd door TMon op 25-02-2011 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
TMon schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:25:
Maar misschien moet vpro ff op google kijken of we het hier echt over mini-hdmi hebben. Dan kan Vpro de termen ''brede stekker/ smalle stekker'' vergeten. In het vervelendste geval hebben we het hier over displaypoort.
Heb net eens wat afbeeldingen van GTX580's zitten bekijken en ook wat reviews zitten lezen, maar er wordt toch telkens gesproken over "twee keer dual-link DVI en één mini-HDMI". Dus dat zal wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Gigabyte GV-N580D5-15I-B
Het gaat inderdaad om een mini hdmi, dit is na mijn kaart, die van gigabyte.
Maar bedankt. Ik denk da k er zo wel uit kom. Ik moet gewoon ff een hdmi kabel hebben
met 2 mormale hdmi aansluitingen aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
helemaal goed. Succes en laat weten of t gelukt is.
Pagina: 1