[3ds max] Hair & fur modifier (selectie laten onthouden)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:55
Hallo allen,

Ik ben in 3ds max bezig met de hair & fur modifier. Lukt wel aardig op 1 dingetje na. Ik heb 2 objecten waarop ik haar wil hebben. Echter wil ik van beide objecten maar een gedeelte vullen met haar.

Nu weet ik wel hoe ik dat doe, polygonen selecteren, en dan 'update selection' in de modifier. Deze selectie wordt alleen niet opgeslagen. :( Zodra ik 1 object gedaan heb en naar een ander object wil gaan zit op het andere object alweer helemaal vol met haar.

Is er een manier zodat de hair & fur modifier deze selectie onthoud en niet ongedaan maakt zodra ik een ander object wil gaan editten?

Google lijkt me niet echt opweg te kunnen helpen. :(

[ Voor 4% gewijzigd door WernerL op 25-02-2011 14:15 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37
Je kan ook een texture mask gebruiken volgens mij, om aan te geven waar haar mag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

en als je je selectie een naam geeft, dan kun je deze geloof ik gewoon weer oproepen
YouTube: 3ds max tutorial: Selection Sets www.cme3d.com/training
(weet niet of het werk, maar je kunt het allicht eens proberen)

anders kun je misschien ook met material ID's werken

[ Voor 9% gewijzigd door D-rez op 25-02-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Hoe ik een selection set moet maken weet ik wel, texture map is ook een idee. Nu zit er ook gewoon een Poly Select modifier in 3d studio max. Maar hoe laat ik de Hair & Fur modifier dan die mask of Poly select ding gebruiken? Dat is me niet echt duidelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Inderdaad ik had het gevonden.
Een andere oplossing die ook werkt (Ik had geen zin om een density map te maken gezien de mesh er iets te complex uitziet.. :P )

Een Mesh Selection modifier toevoegen, polygon selectie maken, alles selecteren waar je haar wilt, selection set van maken, hair & fur modifier toevoegen, en dan op paste rammen. Nu lijkt hij hem wel te onthouden. Ik moet wel handmatig updaten als ik iets in de mesh selection aanpas maar ach.

Pagina: 1