Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:07
Heeft iemand wat tips mbt arctic mx2 koelpasta?

Ik heb van de week een upgrade uitgevoerd naar een p67a-gd65 met een i5 2500k en een scythe mugen rev b. Helaas wilde het aanbrengen van de koelpasta niet zo.

Normaal gesproken (arctic silver, zalman spul etc) gebruik ik altijd een credit card om het dun uit te smeren (via de rand zegmaar en dan strijken). Dit spul bleef echter eerder aan de credit card plakken dan aan de cpu. Hierdoor veeg je mx2 er steeds af tijdens het spreiden of krijg je kale lijntjes door de hoeken vd credit card. Na 2x zit 80% op je credit card.

Uiteindelijk de "druppel" methode geprobeerd maar dit is niet goed gegaan. Als ik onder load de temperaturen bekijk dan is er een verschil van 15 graden tussen de koelste en de warmste core (48). Ik vermoed dus dat het bolletje zich als een L vorm heeft uitgespreid. Wellicht komt dit doordat de Mugen geen standaard koeler met clips is maar langzaam moet worden vastgeschroeft.

Moederbord moet er overigens op zijn kop worden opgeschroeft omdat de schroeven via de onderkant komen, heen en weer bewegen van de koeler om het uit te spreiden is dus een risico ivm morsen (dit zie je dan niet).

Iemand ervaring met dit spul?

edit"pea"methode; YouTube: How Thermal Compound Spreads (MX-2 Edition)

sdk1985 wijzigde deze reactie 25-02-2011 15:58 (16%)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• SouLLeSSportal
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-10 19:23

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Ik gebruik meestal een stuk stevig plastic, gewoon goed erop drukken zoals hier ook te zien is, maar dan lekker rond draaien en smeren zodat de gehele heatspreader goed bedekt is, dan de koeler erop, goed wat draaien en dat gaat prima :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

• sdk1985
quote:
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:10:
Ik gebruik meestal een stuk stevig plastic, gewoon goed erop drukken zoals hier ook te zien is, maar dan lekker rond draaien en smeren zodat de gehele heatspreader goed bedekt is, dan de koeler erop, goed wat draaien en dat gaat prima :)
Blijft dan niet de helft op je plastic hangen? Ik heb nog wel wat in de tube maar ik denk niet genoeg voor nog een fail :9 .

sdk1985 wijzigde deze reactie 25-02-2011 15:59 (8%)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Geen ervaring met die specifieke pasta maar zo doe ik het altijd al, aantal verschillende gebruikt, scythe, arctic silver 5 meegeleverde meuk enz. werkte dat altijd prima mee. Het belangrijkste is dat je de boel min of meer egaal verdeelt over de cpu en zo weinig mogelijk luchtbellen eronder blijven.

• Xephasis
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17-10 13:01
Probeer het eens te verspreiden op de heatsink van de Mugen. Ik heb zelf ook een Mugen en ongeveer hetzelfde probleem. Weet niet meer wat voor koelpasta ik had. Op de heatsink van de Mugen bleef het beter 'plakken'. Uiteindelijk heb ik op allebij de heatsinks wat gedaan. Temps zijn nog steeds prima.

• sdk1985
Koeler eraf gehaald. Zat er redelijk dun op en in 2 hoekjes zat niks. Maar eigenlijk niks aan de hand. Opnieuw gedaan met de spread methode. Ongeveer dubbele hoeveelheid gebruikt. Helaas temps hetzelfde gebleven.

Toch maar even nieuw topic over de mugen dus.

• maarten12100
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-10 19:56
je krijgt bij je koeler meestal een bruin strookje karton hiermee smeer ik het altijd uit.(bij coolermaster teminste)
gewoon smeren tot je cpu grijs is en dan een heel klein dotje in het midden smeren (tergroote van 5 ZANDKORRELS)
Te dik is slecht maar te weinig is ook slecht je moet de ballans vinden (het is beter om iets meer te gebruiken als de onderkant van je koeler niet gepolijst is oftewel heatpipes) :)

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Verder is ook een tip wanneer je de koeler op de cpu zet om dan kwartslag naar links en naar rechts te draaien maar wel erop letten dat de koeler vlak op je cpu blijft zitten. Hiermee verspreid je de koelpasta en tevens druk je ook nog eventuele luchtbelletjes er min of meer uit, maar de koeler mag dus niet kantelen.

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Als je dan gewoon op die lege stukjes even wat pasta op doet, de koeler aan drukt gaat het prima hoor, het is geen rocket science ;)

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 01-03-2011 12:05 (5%)

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-10 22:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Je kunt natuurlijk ook altijd een plastic boterhamzakje o.i.d. over je vinger doen en dan met je vinger de pasta verspreiden over de cpu. Ik heb zelf arctic MX4, maar nog niet geprobeerd. Wanneer je het te onhandig vindt e.d. kun je misschien beter nieuwe koelpasta kopen die zich beter uitsmeert. AS5 ofzo of Coollaboratory Liquid Ultra.

Canon: 6D | 16-35 F4 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP
Te koop: Canon 40D | Canon 10-22 | Carryspeed FS-PRO

• sdk1985
Zo zat het er de tweede keer op.

http://min.us/mvkJ3Ir

Het liep er dus al een beetje uit.

Edit: url aangepast.

sdk1985 wijzigde deze reactie 02-03-2011 14:59 (40%)

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

quote:
sdk1985 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:31:
Zo zat het er de tweede keer op.

http://min.us/mvfT68r#1

Het liep er dus al een beetje uit.
daar moet je gewoon wat meer op doen, dit is te weinig zoals je ook wel kan zien blijven stukken zo 'droog' staan. doe nog een rijstkorreltje in het midden/iets links, druk de koeler er op, draai het ding een paar keer heen en weer, kijk nog een keertje voordat je hem vastzet en klaar ben je.
plastic zakje is ook prima tip, zo kun je precies even een laagje aanbrengen waar nodig.

SouLLeSSportal wijzigde deze reactie 01-03-2011 13:22 (8%)

• sdk1985
quote:
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:20:
[...]

daar moet je gewoon wat meer op doen, dit is te weinig zoals je ook wel kan zien blijven stukken zo 'droog' staan. doe nog een rijstkorreltje in het midden/iets links, druk de koeler er op, draai het ding een paar keer heen en weer, kijk nog een keertje voordat je hem vastzet en klaar ben je.
plastic zakje is ook prima tip, zo kun je precies even een laagje aanbrengen waar nodig.
Koeler heeft het gewoon ertussen uitgedrukt want dit is de foto van de "spread" methode. Ik had dus overal een evenwijdige grijze laag aangebracht. Je ziet op de koeler (2e plaatje) ook dat hij een deel van de pasta er tussen uit heeft gedrukt. Beetje raar spul dat mx2.

Bij hardware canucks zie je ook van die gaten; http://www.hardwarecanuck...al-compound-review-3.html

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dan is het prima en hoef je daar niet meer naar te kijken :)

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16:58

Ragdoll

Frontpage Admin
Wat ik altijd doe met deze pasta is een klein rijst korreltje op de ihs, de koeler erop en kruislinks vast draaien.

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
quote:
Deathchant schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:11:
Je kunt natuurlijk ook altijd een plastic boterhamzakje o.i.d. over je vinger doen en dan met je vinger de pasta verspreiden over de cpu. Ik heb zelf arctic MX4, maar nog niet geprobeerd. Wanneer je het te onhandig vindt e.d. kun je misschien beter nieuwe koelpasta kopen die zich beter uitsmeert. AS5 ofzo of Coollaboratory Liquid Ultra.
Ik heb dat eens geprobeerd met een plastic boterhamzakje maar dat werkt niet fijn waarna ik een hele andere tip eens ergens gelezen had op internet namelijk latex handschoenen die je voor 2 euro per 10 stuks bij elke drogist kan krijgen. Sindsdien werk ik daar altijd mee en heeft het voordeel dat het antistatisch is en je kan er heel goed met de wijsvinger een toch best strak laagje pasta mee krijgen op de cpu, plus voordeel dat niet je vingers onder de troep zitten.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True