Beste tweakers,
zit al enige tijd te rommelen maar nog steeds geen resultaat. Al meerdere forums gehad maar helaas ook daar geen oplossingen. Nu maar eens op een echte website rond vragen.
Om te beginnen een voorbeeldje van de database (met zo'n 80.000 items):
Dan de query die ik nu gebruik om allen te selecteren:
Deze query moet wat omgebouwd worden zodat de volgende id's geselecteerd worden: 1,2,3,4,7,8
Omdat: de cat, algemeen en name, processor bij alle producten aanwezig zijn. ID 5,6 zijn alleen bij product 3 aanwezig, deze hoeven dus niet geselecteerd te worden.
=algemeen en =processor is niet wat ik zoek omdat er velen verschillende cat's, name's en value's zijn.
Dus, de items (cat en name) die bij alle producten (product_id) voorkomen moeten geselecteerd worden.
Wie helpt mij uit de brand?
Alvast bedankt!
Gr. Roy
zit al enige tijd te rommelen maar nog steeds geen resultaat. Al meerdere forums gehad maar helaas ook daar geen oplossingen. Nu maar eens op een echte website rond vragen.
Om te beginnen een voorbeeldje van de database (met zo'n 80.000 items):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| id, product_id, cat, name, value -------------------------------- 1,1,Algemeen,Processor,2 Ghz 2,1,Algemeen,Geheugen,4 GB 3,2,Algemeen,Processor,3 Ghz 4,2,Algemeen,Geheugen,4 GB 5,3,Beeldscherm,Inch,22" 6,3,Beeldscherm,Kleur,Zwart 7,3,Algemeen,Geheugen,3 GB 8,3,Algemeen,Processor,3 Ghz |
Dan de query die ik nu gebruik om allen te selecteren:
code:
1
2
3
4
| SELECT DISTINCT cat, name, value FROM producten_specs WHERE product_id IN (1,2,3) ORDER BY cat,name,ABS(value) ASC |
Deze query moet wat omgebouwd worden zodat de volgende id's geselecteerd worden: 1,2,3,4,7,8
Omdat: de cat, algemeen en name, processor bij alle producten aanwezig zijn. ID 5,6 zijn alleen bij product 3 aanwezig, deze hoeven dus niet geselecteerd te worden.
=algemeen en =processor is niet wat ik zoek omdat er velen verschillende cat's, name's en value's zijn.
Dus, de items (cat en name) die bij alle producten (product_id) voorkomen moeten geselecteerd worden.
Wie helpt mij uit de brand?
Alvast bedankt!
Gr. Roy