(CF)Crossfire XFX 5770xxx en Asus 5770 Cucore

Pagina: 1
Acties:

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 13:19
Hi,

Nu heb ik toch nog even de technische kwaliteit van jullie tweakers nodig,
Om eyefinity te kunnen gebruiken heb ik nu dus een kaart met display port bijgekocht!

Eerst had ik 2x de Asus cucore zonder Displayport,
Nu dus een XFX 5770xxx gekocht met displayport voor gebruik met eyefinity.

Ik heb dus nu 1x de asus 5770 cucore, en 1x een XFX 5770xxx.

Afbeeldingslocatie: http://gadgets.softpedia.com/images/news/AMD-Lowers-Prices-For-the-Radeon-HD-5750-and-HD-5770-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dvhardware.net/news/asus_radeon_hd_5770_cucore.jpg

De XFX is standaard op de core 25 mhz hoger geclocked en geheugen 100 mhz hoger

Nu had ik gelezen dat bij crossfire automatisch de laagste clocksnelheid wordt gebruikt voor beide kaarten,
Dit is in mijn geval niet zo, de XFX draait vrolijk op zijn eigen instellingen.

Probleem:
Performance issue's stotteren/happeren, ook als ik beide kaarten op de officiele stock settings zet zodat ze allebij staan op:

Core:850
Mem: 1200.

Verschillende drivers geprobeerd!

Nu had ik ergens gelezen dat vaak de oplossing is om de kaarten te voorzien van dezelfde BIOS versie.
Is dit slim om te doen? zo ja welke kaart zou ik de bios van de andere geven?

Alvast Bedankt!

Edit:

als ik hier kijk moet het toch mogelijk zijn met verschillende kaarten:

http://nl.hardware.info/r...ire-review-radeon-hd-5770

System Specs:

Asus crosshair formula IV
AMD 6 core 1090t processor
Thermaltake TruePower 675 watt modulair
4x 2gb kingston hyperx 1333mhz 7-7-7-21
OCZ vertex2 ssd 60 gb
1x asus 5770 cucore
1x XFX 5770 xxx
Windows 7.

Laatste drivers van amd.com.
+ crossfire application profiles.

[ Voor 9% gewijzigd door nl-chrs op 25-02-2011 16:45 ]

Verwijderd

Over de BIOS van de kaarten kan ik je niet veel vertellen maar je zou zeggen dat die kaarten prima kunnen samen werken en heb dit ook al vaker gezien zonder klachten. Maar om welke applicatie gaat is of heb je dit probleem bij elke app vaak duurt het even voordat er goedde ondersteuning is voor CF of SLI nadat een spel of applicatie is uigekomen en mag je wachten op een nieuwe driver of andere work around om CF te kunnen gebruiken. Heb je de applicatie ook getest op nomal settings? Wat waren je resultaten met minder schermen / lagere resolutie?

• nl-chrs
Ik heb dit getest op 1 scherm om te beginnen.

met 1 kaart gaat het mooi vloeiend, maar zodra ik crossfire aanzet gaat de performance naar beneden(de fps kan mischien wel hoog zijn maar het gaat niet vloeiend) dit wordt ook wel Microstuttering genoemd.
Ook flinke framedrops als de game net start.(niet de game zelf maar echt zodra de rendering start)

Ik heb dit bij verschillende games, dirt2 en badcompany 2 heb ik ermee getest.
deze heb ik ook gebruikt bij mijn oude opstelling met 2x cucore en toen was het perfect vloeiend.

Verwijderd

Oké dan weet ik het verder ook niet heb zelf nog geen CF of SLI gebruikt. Ik neem aan dat je voeding voldoende sap levert en beide kaarten hun eigen ader hebben op de voeding? Hoe zijn de temps? Heb je het al geprobeerd met verschillende drivers?

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-02 19:59

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Rest van je systeemspecs?
Voeding, CPU etc? wel handig om te vermelden..

• nl-chrs
Dijkertje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:18:
Rest van je systeemspecs?
Voeding, CPU etc? wel handig om te vermelden..
Goeie idd! Startpost bewerkt.

Modulaire voeding, beide krijgen hun eigen "sap" via een apparte kabel naar de voeding.

[ Voor 17% gewijzigd door nl-chrs op 25-02-2011 16:47 ]

Verwijderd

heb je een tooltje om de voltages van je videospul uit te lezen of een 750W voeding bij de hand, of iemand moet een ander idee hebben?

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-01 09:26
De vendor en bios maken niet uit, wat wel belangrijk is is dat de kaarten op de zelfde frequenties geklokt worden om het stotteren en flikkeren te voorkomen.
Dat kun je met ccc, of msi afterburner doen.

• petervda87
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2022

petervda87

Helemaal waus !

nouja dit draaide bij mij ook op een corsiar HX 620 W alleen dan 2 x die xfx 5770 XXX dus aan de stroom ligt het in elk geval niet... de xfx heeft een Max belasting van 150 watt en dan zal die asus der wel niet ver vanaf liggen!

MAINRIG: i7 3960X |MSI X79A GD65 (8D) | 4 x 2 GB patriot viper DDR3 1866 mhz | 1 x 240GB Crucial MX 100sata 3-600 raid 0 | 2 x Asus EAH Direct CU 5850 | Silverstone Strider 1200W | Corsair 650D |

• nl-chrs
Ik heb er even een Wattage meter tussen gehangen,

Met Furmar en Prime95 aan (dus gpu's en cpu's full load)

Wordt er 620 watt getrokken!
Dit is wel veel, maar de voeding zou tot 675 watt moeten(niet dat hij een 100 procent rendement heeft, eerder 80 procent).
Ook is dit het uiterste wat er verbruikt zou kunnen worden,

Onder het gamen is het verbruik tussen de 400 en de 460 watt max!.

De voeding zou het dus prima moeten kunnen houden,

Ook is het moeilijk om benchmarks te vinden met een vergelijkbaar systeem op een resolutie van 5040x1050..., iemand een linkje?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
Nou, 620watt is wat de voeding dus uit het stopcontact trekt. Dus reken op ongeveer 560 a 570 watt die de voeding eigenlijk aan de computer levert.

Waar hang jij de wattage meter? Direct op de computer of zit er nog een stekkerdoos met monitoren en dergelijke bij? Heb ik ook wel eens gedaan, wattagemeter in stopcontact, daar stekkerdoos aangehangen en gaan benchen, 700Watt uit een 620Watt voeding, had ik er nog 2 monitoren, printer, switch, speakers en een laptop aan hangen xD

• nl-chrs
FastFred schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:34:
Nou, 620watt is wat de voeding dus uit het stopcontact trekt. Dus reken op ongeveer 560 a 570 watt die de voeding eigenlijk aan de computer levert.

Waar hang jij de wattage meter? Direct op de computer of zit er nog een stekkerdoos met monitoren en dergelijke bij? Heb ik ook wel eens gedaan, wattagemeter in stopcontact, daar stekkerdoos aangehangen en gaan benchen, 700Watt uit een 620Watt voeding, had ik er nog 2 monitoren, printer, switch, speakers en een laptop aan hangen xD
Alleen de voedingskabel van de computer heb ik er ingestoken idd!,
Het effectieve wattage is inderdaad lager, het is een gold certificeerde voeding dus een rendement van 80+.

Dit hoge wattage komt ook duurdat ik de cpu heb overclocked, naar 4.2 ghz @ 1.55 volt op de vcore.

Ik heb gister een beetje gespeeld met de cpu-northbridge snelheid, vond op een forum interessante informatie over de verhouding van deze frequentie en de snelheid van het systeem(prestatie)

Standaart op stock is de cpu 3200MHz en dan moet er een cpu-northbridge frequentie worden gebruikt van 2000.

Maar op 4.2 ghz moet dit 2600MHZ worden.

Nu is de performance al een stuk verbeterd! veel minder frame drops en de gemiddelde en max framerate is een stuk (lees merkbaar) omhoog gegaan!.

• nl-chrs
alsnog problemen, vage performance issue's.

Binnenkort 2e XFX 5770 xxx kaart erbij, en dan kan de cucore in de verkoop. wil niet lekker samenwerken met de XFX.
Pagina: 1