Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik zit op dit moment in VWO5 en doe mijn profielwerkstuk samen met twee andere scholieren/tweakers over de processor. Hierin gaan wij proberen uit te leggen hoe halfgeleiders werken, en hoe de processor werkt. Ook gaat een deel van het werkstuk over overclocking.

Wij zouden door de VI-computer gesponsord kunnen worden, zij leveren alleen Sandy Bridge CPU's, in ons geval de i5-2400. Deze is niet overclockbaar. Dit zou een deel van ons werkstuk weghalen.

Wij willen graag testen welke koelmethode het beste is voor verschillende situaties, namelijk:
*Lucht stock
*Lucht aftermarket
*Water
*Stikstof/droogijs

De luchtkoeling is geen probleem, aangezien wij genoeg koelers thuis hebben liggen. Voor waterkoeling hebben wij een advertentie op V&A gezien, maar deze mist brackets voor 1155 socket, deze brackets zouden wij eventueel in elkaar kunnen flanzen. Wij hadden een advertentie gezien met een P4 met watercooling voor €50, deze is helaas niet meer te vinden :(

Onze vraag is of iemand nog een watercoolingsysteem te koop heeft, met een oude pc erbij. Een set met een 1155 bracket zou ook welkom zijn. Ons maximum budget is niet heel erg hoog voor dit deel (+-60 euro)

Voor stikstofkoeling hebben we ook nog een probleem, weten jullie namelijk waar wij aan een stikstofkoelpot kunnen komen voor een schappelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:41
1155 bracket = 1156 bracket
Verder veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Oynky schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:58:
1155 bracket = 1156 bracket
Verder veel succes :)
Pardon :?. Zou je dan even deze pagina door willen nemen ;).. Waarschijnlijk bedoel je dat de processor die hij wil, een nieuwe processor is uit de Sandebridge lijn en daarvoor bracket 1156 nodig hebt.

Bracket = Socket ;) :P..@rsnubje: Thats true, dacht dat het om het socket ging voor de processor;).

[ Voor 27% gewijzigd door Ventrigo op 25-02-2011 14:48 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 16:02

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

niet als je praat over een mounting van koeling. dan is het gewoon bracket.

waar woont meneer?

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt dat we op zoek zijn naar een koeler die we op een sandy bridge kunnen monteren.
rsnubje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:39:
niet als je praat over een mounting van koeling. dan is het gewoon bracket.

waar woont meneer?
Meneer woont in Vlissingen (Zeeland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

hm je hebt pech dat ik net verhuisd ben naar den haag, want ik woonde in goes. en beschikking tot ln2 ;) dat heb ik nog steeds, mn vader woont nog in goes, maar als je echt wat wilt met ln2 valt het misschien wel te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LN2 valt zeer waarschijnlijk te regelen via onze school, maar we houden het in gedachte!

Enig idee waar we een (betaalbare) koelpot vandaan kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

misschien kan je er 1 lenen van iemand. als je rondkijkt in een aantal overclock topics hier vind je wel iemand.
ik heb er zelf ook 1 maar die leen ik niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:15

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:44:
Voor stikstofkoeling hebben we ook nog een probleem, weten jullie namelijk waar wij aan een stikstofkoelpot kunnen komen voor een schappelijke prijs?
Probeer het eens via een hogeschool of universiteit. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:05
Helaas moeten dit soort dingen toch echt via Vraag en Aanbod op de frontpage.
Voor tips qua overclocking en hoe te werken met ln2 kun je hier natuurlijk wel een topic openen, maar natuurlijk wel met wat gerichte vragen (dus laat zien dat je zelf ook al onderzoek hebt gedaan en ook snapt waar je mee bezig bent).

Oh, en inderdaad, die tip die hierboven staat is wel een goede. Zeker bij natuur- en scheikunde afdelingen op universiteiten gebruiken ze veel vloeibaar stikstof. Maar of je dat zo meekrijgt is natuurlijk een andere zaak :)

Succes.

[ Voor 25% gewijzigd door Twynn op 27-02-2011 12:26 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.