Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar goede kleurstoffen om water mee te kleuren (dat ik dan weer wil fotograferen).
Ik heb een aantal keer wel poeder gezien, maar vraag mij af of dat wel goed werkt met water. Is een kleurstof als vloeistof beter?

Weet iemand ook nog een goed adres voor zulks kleurstoffen? Xenos had volgens mij niets en verder alleen "dure" voedselkleurstoffen gevonden bij toko's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je natuurlijk makkelijk kan doen met poeder, is het eerst oplossen in een zeer beperkte hoeveelheid water en vervolgens deze oplossing in water gieten....

Het mengen van een vloeistof met een andere vloeistof geeft uiteraard een geheel andere effect dan het mengen van poeder met vloeistof....

Kortom of het ene beter is dan het andere kan ik niet voor je beoordelen, dat ligt er aan welk effect je wilt bereiken. Overigens kun je ook overwegen om je vloeistof eerst een beetje te "verdikken" door bijvoorbeeld wat glycerine toe te voegen.

Andere leuke effecten, maar dan moet je snel werken, kunnen ontstaan bij het mengen van water en olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ecoline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 21:57

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Olie is inderdaad erg mooi, maar gaat na verloop van tijd op het water drijven. Je moet inderdaad dus klaar staan om het mooiste moment te pakken.

Je kunt om het water te kleuren limonadesiroop gebruiken.

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecoline lijkt me prima werken inderdaad, het is verkrijgbaar in veel verschillende tinten en daarnaast is het ook niet al te duur, hier betaal je voor een potje €1,75. Is een Belgische winkel, maar in elke hobbywinkel is dat spul te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 21:34
Je kan eens kijken naar 'Kool Aid' . Limonade siroop in poedervorm (eerst even oplossen dus). Verkrijgbaar in diverse chemische kleuren. Mijn vrouw gebruikt het om wol mee te verven.

Afbeeldingslocatie: http://www.thepiper.com/fiberart/koolaid/images/colorchart-high.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door vandijk op 25-02-2011 13:18 ]

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hervul-printer-inkt werkt voor mij altijd erg goed. Kost weinig, geeft prachtige effecten, en kleurt het water uiteindelijk prachtig egaal. Wel voorzichtig mee zijn, vlekt als de nete :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, hier kan ik zeker iets mee. Zal voor zaterdag een lijstje opstellen en dan kijk ik zondag wel wat de effecten zijn (als ik tijd heb).
Pagina: 1