Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OWA 2010 op iPhone]Calendar in Public folder openen?

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Ik heb een Server 2008 R2 machine met daarop Exchange 2010 (transitioned van 2003, de 2003-server is nog wel beschikbaar, maar die gaat wel weg). Als ik in OWA op mijn computer (Chrome of IE maakt niet uit) dan krijg ik in het menu links netjes de Public Folders te zien, waar de agenda van het hele bedrijf in staat.

Doe ik datzelfde op mijn telefoon, dan ontbreekt die hele optie 'Public Folders'. Hoe kan ik op mijn telefoon die agenda inzien? * Paul

Via Google kom ik o.a. op
Public folder permissions management: Public folder access may be available through Outlook Web App, but not public folder permissions management.
Lekker vaag, may be available... Lijkt me dat het er gewoon moet zijn, op een PC kan OWA het namelijk wel gewoon?

Op http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb397221.aspx hebben ze het over
Outlook Web App
In a mixed Exchange 2010, Exchange 2007, and Exchange 2003 organization, one of the Exchange 2010 and Exchange 2007 Client Access servers has a virtual directory named /public. You can fully access public folders from Outlook Web App without having to use the /public virtual directory. In addition, the following public folder features are available in Outlook Web App:

- Full access to public folders on Exchange 2010 Mailbox servers without having to keep an Exchange 2003
- Mailbox server available for public folder access from Outlook Web App
- Public folder search capabilities
- Web Parts support
Er staat gedurende de transition nog wel een 2003-server naast, maar die gaat verdwijnen. Ook hier haal ik uit dat public folders gewoon via OWA te benaderen zouden moeten zijn? De /public virtual directory in IIS is trouwens een redirect naar /owa, dus daar heb ik niks aan ;(

* Paul Als het iets anders moet worden dan een PF is het ook goed, het is de enige PF in het bedrijf en tijdens de installatie ging Exchange al miepen dat MS PFs ouderwets vindt en er vanaf wil...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:06:
* Roady81 Als het iets anders moet worden dan een PF is het ook goed, het is de enige PF in het bedrijf en tijdens de installatie ging Exchange al miepen dat MS PFs ouderwets vindt en er vanaf wil...
In dat geval kun je naar SharePoint Foundation kijken. Dit is bedoeld om Public Folders te vervangen en de repositories kunnen ook synchen met Outlook en zijn benaderbaar via een web interface. Er is hiervoor geen aparte licentie nodig (los van je Windows server licentie en CALs) en draait ook op de Express versie van SQL.

Wil je meer, dan is SharePoint Server de betere oplossing, maar daar zit dan weer een prijskaartje aan.

[ Voor 1% gewijzigd door Roady81 op 25-02-2011 13:45 . Reden: zinsopbouw ]

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11 19:27
Mja, Sharepoint (in welke vorm dan ook, zowel de SBS versie als losse Sharepoint Server) heeft ons tot dusver zulke slechte ervaringen geleverd (ik geef meteen toe dat dit ook deels door gebrek aan kennis komt) dat dit echt een veel, VEEL slechter alternatief is dan een losse user aanmaken en als die user op OWA inloggen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Het ligt er maar net aan natuurlijk om hoeveel data het gaat en hoe het momenteel in je omgeving gebruikt wordt.

Als dit echt maar 1 map betreft met meer een "delen" functie als een "samenwerken" functie, dan is een aparte mailbox natuurlijk ook een optie. Vervolgens kun je op die mailbox rechten zetten zodat iedereen gewoon via zijn eigen username/wachtwoord de mailbox kan bereiken.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info