Ik heb een excelsheet, van waaruit data gehaald wordt uit een Access-database. Iedere keer krijg ik bij het openen van de excelsheet de vraag of ik "automatisch vernieuwen" wil in- of uitschakelen. Volgens microsoft zelf zou ik deze functie uit kunnen schakelen door het volgende te doen:
Dit heb ik gedaan, maar ik krijg de melding nog steeds terug. Wat doe ik fout? Ik gebruik Excel 20031. Sluit uw versie van Excel af.
2. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ regedit en klik op OK.
3. Zoek een van de volgende registersleutels, afhankelijk van de versie van het produrct dat u gebruikt, en selecteer deze:
* Voor Excel 2003 zoekt en selecteert u HKCU\Software\Microsoft\Office\11.0\Excel\Options.
* Voor Excel 2002 zoekt en selecteert u HKCU\Software\Microsoft\Office\10.0\Excel\Options.
* Voor Excel 2000 SR-1 en hogere versies van Excel 2000 zoekt en selecteert u HKCU\Software\Microsoft\Office\9.0\Excel\Options.
4. Nadat u de sleutel hebt geselecteerd die in stap 3 is aangegeven, wijst u Nieuw aan in het menu Bewerken en klikt u op DWORD-waarde.
5. Typ QuerySecurity en druk op ENTER.
6. Klik met de rechtermuisknop op QuerySecurity en klik op Wijzigen.
7. Typ in het vak Waardegegevenseen geldige waarde voor de gewenste functionaliteit en klik op OK.
8. Klik in het menu Bestand op Afsluiten om de Register-editor af te sluiten.