Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:46
Hallo allemaal,

mijn nicht heeft een probleem met haar Toshiba laptop. Windows start namelijk niet meer op.
Nadat de bios is geladen, wordt er weergegeven dat er een opstartherstel kan worden gedaan, of dat Windows normaal kan worden gestart. Bij opstartherstel, blijft de laptop rond de 90% haken, en een halve minuut later krijg ik een error scherm met een hoop tekst en deze error code: 0x00000e9
Bij Windows normaal starten krijg je eerst de Windows Vista laadbalk, dan krijg ik een BSOD, en daarna krijg ik weer deze error.

Hierna heb ik geprobeerd de laptop in veilige modus te starten, maar wanneer hij de Windows bestanden laadt, blijft hij haken na \windows\system32\drivers\crcdisk.sys. Hierna zie ik weer heel snel een BSOD.

Het probleem is dat mijn nicht geen herstelschijf heeft gemaakt, en ik niet zo 1,2,3 een Windows Vista Home premium CD bij de hand heb. Wel heb ik op deze site een Windows Recovery CD gedownload: http://neosmart.net/blog/...a-recovery-disc-download/. Hiermee heb ik Startup Repair een aantal keer gedaan, waaruit later bleek dat het niet opgelost kon worden. Bij de uitgebreide informatie heb ik deze error code gevonden: 0x45D. Na wat googlen lijkt dit dus dat het de HDD is, of zou het Windows herinstalleren toch kunnen helpen?
Als ik deze repair CD startte kreeg ik eerst een Windows installeer scherm, waar ik dus ook kon kiezen voor het installeren van Windows Vista. Alleen de activatiecode die achter op de laptop staat pakt hij niet, en als ik geen code invul krijg ik een error. Komt dit omdat het een repair CD is?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 6% gewijzigd door Kartmans1 op 25-02-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een repair CD zou alleen de mogelijk tot repareren moet en weergeven. Waarom die niet de code pakt is waarschijnlijk omdat dit een andere versie is dan waarvoor de licencekey bedoeld is. Waar ik mee zou beginnen is een interne HDD test om te zien of de HDD nog heel is. Dit programma zit bij veel laptops in de BIOS of het opstart keuze menu. Komt deze goed uit de bus kan je vanaf die repair disk in "command prompt" een chkdsk /r uitvoeren (gewoon inbvoeren + Enter). Deze zal proberen de schijf te herstellen en zal je ook de status van de schijf beter kunnen vertellen. Lukt dit niet en komt er niet te staan "onherstelbare schijf fouten gevonden of unrecoverable errors" dan is de schijf nog te gebruiken voor een herinstalatie, sucsess!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:09:
Een repair CD zou alleen de mogelijk tot repareren moet en weergeven. Waarom die niet de code pakt is waarschijnlijk omdat dit een andere versie is dan waarvoor de licencekey bedoeld is. Waar ik mee zou beginnen is een interne HDD test om te zien of de HDD nog heel is. Dit programma zit bij veel laptops in de BIOS of het opstart keuze menu. Komt deze goed uit de bus kan je vanaf die repair disk in "command prompt" een chkdsk /r uitvoeren (gewoon inbvoeren + Enter). Deze zal proberen de schijf te herstellen en zal je ook de status van de schijf beter kunnen vertellen. Lukt dit niet en komt er niet te staan "onherstelbare schijf fouten gevonden of unrecoverable errors" dan is de schijf nog te gebruiken voor een herinstalatie, sucsess!
Hey,

bedankt voor je reactie. Ik probeer nu de HDD test uit te voeren, maar ik kan deze met geen mogelijkheid vinden. In de bios zie ik nergens HDD test of iets dergelijks staan. En ik weet niet precies welke opstartkeuze scherm jij bedoeld, maar ik heb al veel dingen geprobeerd. (F8 bij opstarten enz enz.). Het gaat hier om een Toshiba Satellite laptop.

Edit: Ik zit nu in de geavanceerde opstartopties. Maar jammer genoeg kan ik hier geen HDD test vinden. Moet ik nu meteen chdsk /r uitvoeren?

[ Voor 5% gewijzigd door Kartmans1 op 25-02-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, mogelijk is dan het probleem daarna weg!

En WEL goed de opdracht invoeren (windows leest niet over letters heen) : chkdsk /r ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:49:
Ja hoor, mogelijk is dan het probleem daarna weg!

En WEL goed de opdracht invoeren (windows leest niet over letters heen) : chkdsk /r ;)
Oke, dankjewel! Is er een mogelijkheid om bij het opstarten direct in command prompt te komen? Want ik heb na de recovery disc één keer gezien dat ik iets kreeg over command prompt, maar dat was pas nadat ik de repair functie 3 keer had gedaan. Ik heb net de repair functie nog eens gedaan, maar ik kreeg nu niet het schermpje waar ik command prompt aan kon klikken jammer genoeg.

Ik krijg namelijk niet eerst dit scherm: http://www.vistax64.com/a...stem_recovery_options.jpg, maar hij begint meteen met Startup Repair. Ik kan dus niet selecteren of ik command prompt wil...

[ Voor 16% gewijzigd door Kartmans1 op 25-02-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Kartmans1 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:18:
[...]

Oke, dankjewel! Is er een mogelijkheid om bij het opstarten direct in command prompt te komen? Want ik heb na de recovery disc één keer gezien dat ik iets kreeg over command prompt, maar dat was pas nadat ik de repair functie 3 keer had gedaan. Ik heb net de repair functie nog eens gedaan, maar ik kreeg nu niet het schermpje waar ik command prompt aan kon klikken jammer genoeg.
Als dat ding een diskettestation heeft kan je een windows 98/ME startdisk gebruiken (95 ondersteunt standaard geen FAT32 volgens mij, anders misschien een oude 98/ME CD. Die hebben in ieder geval een opstartmenu waarbij je in de herstelmode kan komen (= dosprompt).
Bij XP CD's zit dat ook nog, bij Vista DVD's weet ik het niet zeker.
Anders moet je ergens een RescueCD downloaden waar een DOS-prompt en chkdsk in zitten.
Pagina: 1