Toon posts:

phase leds gigabyte usb3 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
- mijn PC blijft af en toe hangen in windows 7 x64. Nu heb ik het geheugen getest en aangezien dit goed was en de componenten die ik gekocht heb nog geen half jaar oud zijn heb ik mijn moederbord RMA gestuurd naar Afuture.

Zij hebben het moederbord getest en niets gevonden. Dus hebben ze het moederbord weer teruggestuurd, alleen nu heb ik alle componenten er weer opgezet alleen nu beginnen alle phase leds te knipperen en hoor ik de voeding tikken en een soort zoemen. De pc start niet meer op en heb dus geen beeld. Ook de lampjes op mijn videokaart (radeon Saphire HD4870) knipperen gelijk met de lampjes op het moederbord.

Dus bovenstaande weer aangegeven en gezegd dat mijn pc nu helemaal niet meer opstart. Ze hebben het moederbord nogmaals getest maar ik heb nu nog steeds hetzelfde probleem. Nu heb ik gevraagd of ze het moederbord willen vervangen maar dit vinden ze geen optie. Alleen op een ander moederbord werken de andere onderdelen nog wel.

Zaken die ik al geprobeerd heb:
installatie op een ander moederbord, dan start de pc wel op en heb ik ook beeld en wordt windows 7 gestart.
reset van het moederbord.
Andere videokaart, ander geheugen.
Andere processor cooler.

Heeft iemand een idee wat deze lampjes betekenen? Kan hierover namelijk niets vinden op internet. Alleen mensens die hier ook vragen over hebben, maar geen antwoorden.Staat ook verder niet duidelijk in de manual. Daar staat alleen dat de lampjes dienen voor de energie regeling voor het moederbord.

Het systeem:
processor: i5-760. met boxed cooler.
geheugen 8 GB kingston 1600 mhz.
Moederbord gigabyte ga p55 usb3 rev 2.0

Zie voor meer beeld:
http://www.dropshots.com/hvdbunte#date/2011-02-24/21:08:10

hopelijk heeft iemand een idee.

Verwijderd

Probeer voor de gein eens een andere voeding. Want ik heb het vermoeden dat die niet helemaal fris is.
In je specs kan ik niet vinden welk merk en type voeding je gebruikt.