Toon posts:

Oplossing internet op tv/dolby surround/wii

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Ik heb vanuit mijn meterkast draadloos internet. Nu wil ik in de woonkamer in principe draadloos mijn signaal opvangen en doorsturen met een kabel naar mijn tv, mijn wii en dolby surround. Wat voor kastje heb ik nodig om dit signaal draadloos op te vangen en via kabels door te sturen. Of bestaat er überhaupt niet zo'n kastje/modem.
Hoop dat ik mijn vraag een beetje duidelijk gesteld heb. Alvast bedankt.

Groeten,
Ewout

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je hiervoor nodig hebt is een bridge, die je draadloze verbinding omzet naar een bedrade.

Verwijderd

Pc met een wifi kaartje zou het probleem oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Beide dank voor de snelle reactie!!!

@KeDeShch. Ik wil deze verbinding constant houden, dus een pc/laptop daar neer zetten is geen optie.
@Terw_Dan. Dankje ik zal is kijken wat een bridge is en kost.

Verwijderd

Graag gedaan.
Heb niet zoveel verstand van WiFi, dus gaf, voor mij dan, het meest logische antwoord.
Heb hier wel een modem staan met WiFi, maar ik gebruik liever kabels.

• noskill
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-02 12:22

noskill

1*1=2.

Met een routertje is dit ook te realiseren. Als je bereid bent 50 euro neer te tellen voor een oplossing, schaf je je een WRT54GL aan (zeer stabiele midrange router, b/g, 4x 100mbps, klikkkk). Als je hier DDWRT op flasht, wat geen enkel probleem zou moeten zijn doormiddel van hun wiki, kan de router dienen als client op je AP in de kelderkast, om zo de wireless verbinding over te zetten op de 4 ethernet poorten. Dit is ver door te configureren naar eigen wens natuurlijk. Ik heb verder geen idee wat een wireless > cable bridge kost, dus misschien is dat wel een goedkopere oplossing. Maar deze toepassing heb ik vaker gebruikt en dit werkt nog steed naar behoren :).

Succes in ieder geval!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verplaatst naar Netwerken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

noskill schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:05:
Met een routertje is dit ook te realiseren. Als je bereid bent 50 euro neer te tellen voor een oplossing, schaf je je een WRT54GL aan (zeer stabiele midrange router, b/g, 4x 100mbps, klikkkk). Als je hier DDWRT op flasht, wat geen enkel probleem zou moeten zijn doormiddel van hun wiki, kan de router dienen als client op je AP in de kelderkast, om zo de wireless verbinding over te zetten op de 4 ethernet poorten. Dit is ver door te configureren naar eigen wens natuurlijk. Ik heb verder geen idee wat een wireless > cable bridge kost, dus misschien is dat wel een goedkopere oplossing. Maar deze toepassing heb ik vaker gebruikt en dit werkt nog steed naar behoren :).

Succes in ieder geval!
Het is onderhand 2011 dus er kan zomaar een wireless N router staan, als dat zo is zoek je liever een wireless n apparaatje

Iperf

Pagina: 1