• tobiasos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10-2014

tobiasos

Don't fuck up ma beer!

Topicstarter
Hallo en sorry dat ik weer een soortgelijk topic moet maken want helaas doet na het downloaden van de drivers van de MSI website, het geluid het nogsteeds niet >.<
Ik heb ook nog op de site van realtek gekeken en daar de laatste driver gedld maar ik kom er gewoon niet uit wat het probleem nou is. Windows geeft ook geen suggestie whatsoever over wat voor stappen ik zou kunnen ondernemen. Ik denk dat het aan de drivers ligt maar aangezien windows hier niets over zegt weet ik dat niet zeker.
Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik ben een beetje een noob op dit gebied...

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

Verwijderd

Staat je volume niet gewoon op mute?

Edit :

Staat je geluid wel ingeschakeld in je bios?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 22:33 ]

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 11:24

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Staat je geluidsinstelling wel goed, d.w.z. staat ie op analoog als je analoog gebruikt (3x stereo aansluiting) of coax of optical?
Kan je doen door rechtermuisknop op het geluidsicoontje te klikken en dan naar Afspeelapparaten te gaan en door middel van Als standaard instellen activeer je de geluidsuitvoer.

• tobiasos

tobiasos

Don&#039;t fuck up ma beer!

Topicstarter
Dijkertje schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:36:
Staat je geluidsinstelling wel goed, d.w.z. staat ie op analoog als je analoog gebruikt (3x stereo aansluiting) of coax of optical?
Kan je doen door rechtermuisknop op het geluidsicoontje te klikken en dan naar Afspeelapparaten te gaan en door middel van Als standaard instellen activeer je de geluidsuitvoer.
Hij geeft als optie nu de usb headset die ik nu gebruik en hdmi maar geen analoog fzo :0

Intel core i5 2500K@4,2/MSI P67A-C45/Geil Blackdragon DDR3@1333/Asus EAH6950@ 920&1500/Crucial Sata-III Real-SSD

• tobiasos

tobiasos

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:33:
Staat je volume niet gewoon op mute?

Edit :

Staat je geluid wel ingeschakeld in je bios?
Daar ga ik dan maar eens kijken :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En is je driver überhaupt goed geïnstalleerd als je in je devicemanager kijkt?

• tobiasos

tobiasos

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:51:
En is je driver überhaupt goed geïnstalleerd als je in je devicemanager kijkt?
Hij geeft nu een microsoft versie aan bij het stuurprogramma wat mij niet de bedoeling lijkt want ik heb net wel opnieuw de drivers van de MSI website heb gedld. Moet ik dat stuurprogramma dan verwijderen of iets dergelijks?

En btw onboard sound stond idd disabled in de BIOS *zich een noob voelen doet*

Verwijderd

Als hij gewoon geluid geeft, kan je het ook laten zoals het is. Anders de installatie ongedaan maken en je gedownloade drivers installeren.

Meestal staat dat disabled in het bios, althans, dat is mijn ervaring.
Hopelijk heb je wat geleerd en onthou je het. ;)

• tobiasos

tobiasos

Topicstarter
w00t als donderslag bij heldere hemel doet hij het in een keer!
De BIOS had hem trwns automatisch weer gedisabled om de een of andere reden maar nu doet het geluid het en ga ik zeker nergens meer aanzitten :D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de bios dan wel opgeslagen de laatste keer dat je die instelling veranderd? Want die dingen springen niet zomaar op disabled.

Verwijderd

Voordeel van de MSI drivers is wel dat je meestal meer mogelijkheden krijgt zoals een mixer paneel en geavanceerde geluidsinstellingen. Of je dat wel of niet wilt hebben, is natuurlijk jouw keuze.

Dan weet je gelijk waar je moet kijken als het geluid het weer niet doet, al is niet normaal dat de bios de instelling veranderd.

Als je wilt leren hoe een pc werkt, is het niet verstandig om nergens meer aan te zitten. Het is maar een tip. ;)

• tobiasos

tobiasos

Topicstarter
Ja ik denk idd dat ik misschien naast save heb geklikt ofzo

Maar ik heb kennelijk weer een noob-move gedaan want hij voert slechts 2.1 uit...
Ik heb helaas niet die mooie MSI software kunnen vinden maar volgens mij heb ik hier ergens nog wel een X-fi CD liggen :)
Dat 2.1 ligt zeker gewoon aan de instellingen?

Verwijderd

Als jij een 5.1 kaart onboard hebt, dan ligt het inderdaad aan de instellingen in je configuratiescherm.
Ga eens lekker rondneuzen in Geluiden en audioapparaten of Sound and audio devices (afhankelijk of je een NL of Engels Win gebruikt).

Edit :

Als je echt de originele drivers wil hebben op cd, zet dan een ad in V&A. Er zijn vast wel meer mensen met dit mobo, misschien willen ze wel even een kopietje maken van hun drivercd. Nee heb je en ja kan je krijgen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 23:26 ]

• tobiasos

tobiasos

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:24:
Als jij een 5.1 kaart onboard hebt, dan ligt het inderdaad aan de instellingen in je configuratiescherm.
Ga eens lekker rondneuzen in Geluiden en audioapparaten of Sound and audio devices (afhankelijk of je een NL of Engels Win gebruikt).

Edit :

Als je echt de originele drivers wil hebben op cd, zet dan een ad in V&A. Er zijn vast wel meer mensen met dit mobo, misschien willen ze wel even een kopietje maken van hun drivercd. Nee heb je en ja kan je krijgen.
mm ik denk niet dat dat nodig is. Bij de drivers die er nu op staan staat namelijk 25-1-11 dat lijk mij iig wel genoeg en ik heb ondertussen ook de 5.1 aan de praat iig in de test van windows, nu nog hopen dat ie het ook op crysis ofzo doet :) Hij voert muziek trwns nog wel 2.1 uit is dat normaal?

Verwijderd

Dat denk je misschien, maar op de drivercd staat dus wel het complete pakket voor je geluidskaart (mixer e.d). Voor de kosten hoef je het niet te laten, meer dan enkele euro's hoeft het niet te kosten.
Als jij de kaart zover hebt dat die 5.1 weergeeft, zou hij dat ook met muziek moeten doen, tenzij je natuurlijk een very outdated muziekprogje hebt.

Edit :

De drivers voor je geluidskaart die jij hebt gedownload, zijn die 107MB groot. Als dat een ja is, dan moet de extra software ook bij zitten. Drivers om de kaart simpelweg aan te sturen zijn zelden zo groot van formaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 23:50 ]

• tobiasos

tobiasos

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:44:
Dat denk je misschien, maar op de drivercd staat dus wel het complete pakket voor je geluidskaart (mixer e.d). Voor de kosten hoef je het niet te laten, meer dan enkele euro's hoeft het niet te kosten.
Als jij de kaart zover hebt dat die 5.1 weergeeft, zou hij dat ook met muziek moeten doen, tenzij je natuurlijk een very outdated muziekprogje hebt.
mm gwn met itunes maar net crysis deed ie wel 5.1 dus een beetje een raar verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 14:39
Crysis heeft 5.1 geluidsondersteuning :)
meeste muziek hebben dit niet, dus je zult het via de driver kunnen doen.
Als je een X-Fi geluidskaart hebt (ik heb X-FI Extreme Gamer), kun je via de driver alles na 5.1 zetten.
Bij andere geluidskaarten weet ik dit zo niet, maar anders kun je ook bij bijvoorbeeld winamp, een extra plugin gebruiken die jou muziek omzet na 5.1.(ikzelf gebruik winamp daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:43
Wanneer geluid gewoon stereo is (meeste muziek) speelt je pc die ook gewoon af als stereo (in jouw geval 2.1) Zonder specifieke instellingen maakt hij er geen 5.1 van. Maar waarom je van muziek dat bedoeld is als stereo 5.1 wil maken is mij een raadsel... (films en games kan ik me overigens wel voorstellen en zijn ook vaak bedoeld als 5.1)

[ Voor 34% gewijzigd door jaapsander op 25-02-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasos

tobiasos

Topicstarter
mvandervelde schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:16:
Crysis heeft 5.1 geluidsondersteuning :)
meeste muziek hebben dit niet, dus je zult het via de driver kunnen doen.
Als je een X-Fi geluidskaart hebt (ik heb X-FI Extreme Gamer), kun je via de driver alles na 5.1 zetten.
Bij andere geluidskaarten weet ik dit zo niet, maar anders kun je ook bij bijvoorbeeld winamp, een extra plugin gebruiken die jou muziek omzet na 5.1.(ikzelf gebruik winamp daarvoor)
umg heb je een link voor die plugin? Winamp gebruikte ik eerst ook maar om de een of andere reden vond ik itunes fijner:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 14:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasos

tobiasos

Topicstarter
Windows heeft blijkbaar ook een optie om 5.1 op te vullen. Kwam ik net achter dus miss heeft iemand er nog wat aan: rechts op het audio logotje->afspeelapparaten->selecteer luidsprekers->eigenschappen->verbeteringen->vink luidspreker vullen->klik toepassen/OK->geniet (en ja zelfs uit de middenspeaker komt geluid :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-04 12:55
Bedankt voor dit topic.

Gisteren voor mijn broer een PC'tje gebouwd en ik had ook geen geluid. Wel aan de BIOS gedacht maar niet gecontroleerd (nog). USB geluidsapparatuur deden het wel maar onboard niet. Kortom klinkt sterk als jou verhaal en het gaat ook om het zelfde moederboard.

Vanavond is lekker in de bios neuzen.

Cheers Tweakers.

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Pagina: 1