Anoniem: 397551

Topicstarter
Hallo iedereen !

Sinds kort heb ik me de CH3HNAS van conceptronic aangeschaft.
Deed het zeer goed. Enige minpuntje was dat de optie om de harddisk na een bepaald interval uit te schakelen niet werkte.

Heb nu geprobeerd de firmware te upgraden en sindsdien heb ik een raar probleem.

Na opstarten is alles normaal. Kan ch3hnas benaderen via ftp en via de samba shares met behulp van windows verkenner. Na een tijdje kan ik enkel nog via ftp de CH3HNAS benaderen. Via de verkenner lukt niet meer. De CH3HNAS is nog wel zichtbaar maar er wordt een username en paswoord gevraagd. admin/admin (de default) werkt niet... De shares staan allemaal op anonymous.
De admin pagina's blijven wel goed werken.
Ik kan nergens een log of iets dergelijks vinden.

Kan iemand me helpen? Ik gebruik deze schijf om filmpjes van de kinderen te streamen en telkens ze willen kijken is het probleem er. Oplossing is dan telkens de boel herstarten :'(
Dan is het weer een tijdje in orde maar kan soms na een half uur weer hetzelfde probleem zijn...

Bedank alvast !

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 397551 op 24-02-2011 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-12-2024
Als ik het goed begrijp heb je de NAS de hele tijd aan staan en dan kun je er bijv. na een half uur niet meer bij, op verkenner niveau.

Je hebt wel een share aangemaakt, waar bijv. iedereen bij mag?
Ik heb de CH3MNAS en heb de 'map' Volume_1 ge-shared voor iedereen.

Corsair 4000D | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | I7 7700K | Corsair H110i | Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB 3200MHz | MSI RTX 3060ti 8 GB | 2 x Samsung 980 500GB | 6 x Corsair ML120 fans | Corsair RM750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397551

Topicstarter
Ja...staat constant aan.

En het is idd zo dat na een tijdje de shares verdwijnen en je niet meer op de schijf kan.
Vandaag nog geen problemen gehad maar de 2 vorige dagen constant.
Zelfs soms tijdens het afspelen van een film stopt de schijf ermee

FTP blijft telkens goed werken...dus de schijf gaat niet down ofzo...
Restart via admin console en het is dikwijls weer (even) opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruithap
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-03 09:07
Welke firmware gebruik je momenteel?
Mij is door Conceptronic aangeraden v2.4.7_beta te gebruiken. Deze werkt, ondanks dat het een beta is, en anders kan je ook de v2.4.3 nemen.
Ik heb hetzelfde probleem; de harddisk gaat niet in suspend...verder herken ik de door jou genoemde problemen niet. Momenteel al mijn data aan het overpompen om te kunnen testen met een andere hd (gebruik nu een Samsung HD204UI met AFT) omdat dit misschien de problemen veroorzaakt.

Bij Service, Samba kan je er ook voor kiezen om "Master browser" aan te vinken; wellicht help dit.

Had je het probleem met het (niet) uitschakelen van de harddisk al vanaf het begin? dus met de originele firmware?
Als ik het probleem met de hd niet krijg opgelost dan zit ik er serieus over te denken om het apparaat terug te brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:06
@Fruithap: heb je 'm nog of al niet meer?

In het volgende topic Snowmiss in "[CONCEPTRONIC] CH3HNAS firmware benodigd..."
is een link te vinden naar de allernieuwste firmware (eentje waarin de harddisk suspend opgelost zou moeten zijn).

• emichiels
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Ik had het met firmware 2.4.3 upgrade naar 2.4.7 of 2.4.9 hielp niet. wat wel hielp was de funplug te disablen. na het verwijderen van de funplug, opnieuw laden van firmware en het resetten to factory defaults heeft het probleem opgelost. Ook is het blijven werken na herinstallatie van de funplug en hfppkg.

Volledige verklaring heb ik niet, maar het werkte voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbdw66
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-06-2024
Bij mij lijkt het erop dat de Samba share gevoelig is voor andere DHCP servers in je netwerk. Nu ik slechts 1 DHCP server in het LAN gebruik lijkt het goed te gaan.
Na aanschaf had ik dezelfde problemen met het kopieren van bestanden met Windows Explorer. De CH3HNAS verdween zomaar ineens uit het Windows netwerk en was pas terug na een restart. Vanochtend heb ik 50 Gb ge-windows-explorerd zonder enige problemen.

Mijn (netwerk) configuratie:
De geïnstalleerde firmware is CH3HNAS_v2.4.9 / 2011 04 06 16 14
Bij GENERAL - NETWORK heb ik een Group Name en vast IP adres staan die aansluiten bij mijn Windows Server domain & Active Directory.
Bij SERVICE staat bij SAMBA alleen Service status op enabled. Master Browser, Oplocks en Archive staat op disabled.
FTP is enabled en UPNP A/V is enabled op de Public share.
NFS, ITUNES en DHCP zijn allemaal disabled.
In de DNS Server op mijn Windows Server heb ik een A-Record aangemaakt voor de NAS naam en ip-adres.
De DHCP Server van Windows Server heb ik verwijderd.
Alleen op mijn Fritz!Box modem heb ik DHCP actief.

Nu alleen nog de UPNP A/V vanaf mijn Samsung TV :-(

• bertdiepenmaat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Howdy Folks,

Hier ook hetzelfde probleem (net nieuw). Verschillende firmware versies geprobeerd... met en zonder funpack maar ik krijg het niet opgelost / stabiel.

Via W7.64bit verkenner data naar NAS (in Raid1) aan het kopieren, kan hij het pad niet meer vinden met de vraag of je het opnieuw wilt proberen of dat je wilt annuleren.

Vervolgens inloggen op de NAS (admin) en dan een restart geven. Na 60 seconden is de NAS weer op en als je dan in je verkenner opnieuw proberen selecteert, dan gaat hij "vrolijk" verder totdat hij er weer uitknalt.

Ik heb veel mogelijk "trial 'n error" oplossingen gelezen maar een eenduidig antwoord nog niet... Wie heeft er nog tips?

mvg,
Bert

• Cpt Placeholder
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10-2023
Ik heb iets soortgelijks gehad met mijn CH3SNAS. De nas was nog wel berijkbaar via ip ( \\192.168.1.150\ in mijn geval) maar niet meer via \\CH3SNAS\. Dit heb ik opgelost door de nas op te nemen in het HOSTS bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertdiepenmaat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
So far, so good!

Hij staat nu ongeveer 4 uurtjes zonder verbingsproblemen te pruttelen...

---
Uiteindelijk gaf ook dit problemen en heb in vanuit Support het volgende gehad (let op: CH3SNAS ipv CH3HNAS). Mocht ook niet baten... ik stuur hem terug voor eenandere...

Dank u voor het contact opnemen met het Conceptronic Customer Care Center.

Ik heb vernomen dat u problemen ondervindt met het benaderen van uw CH3SNAS onder Windows 7.

Dit is mogelijk te verhelpen door onderstaande stappen uit te voeren:

" Windows Vista /7 Ultimate users: "

Changing the security settings.
1. Click "Start" -> "All Programs" -> "Accessories" -> "Run".
2. Type "secpol.msc" and click "OK".
3. Allow Windows to open the Security Policies window by clicking "Continue".
4. Click "Local Policies" and choose "Security options".
5. Right click on "Network security: LAN Manager authentication level" and select "Properties".
6. Change the value "Sent NTLMv2 response only" to "Send LM&NTLM - use NTLMv2 session security if negotiated".
7. Click "Apply" and "OK" and close the Security Policies screen.
8. Reboot your computer.

--

" Windows Vista /7 Home (Basic / Premium) users: "

Windows Vista /7 Home (Basic / Premium) are not shipped with the 'secpol.msc' component.
Therefore, the product will not work with these Vista editions unless this procedure is followed:

1. Start up ‘regedit’
2. Browse to key folder ‘HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa’
3. Change the ‘LmCompatibilityLevel’ key value to ‘1’
4. Close the registry editor and restart the system

--

" Drive mapping under Windows Vista /7: "

You can now map a network drive to your computer with the steps below:

1. Right click on "Computer" and select "Map network drive..."
2. Select the drive letter you want to use (for example "G:")
3. Type the folder which you want to map (for example "\\CH3SNAS\Volume_1").
4. Click "Different user name" and type the username "Guest" (or another username)
and the password which is configured for the 'network storage device' share.
5. Click "OK" and Click "Finish".

Your 'network storage device' share is now mapped to a drive letter on your computer.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en dat deze aanwijzingen of informatie uw probleem opgelost hebben.
Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u gerust weer contact met ons opnemen, meldt AUB het volgende referentie nummer: CON-110916-0059.

Antwoord niet op deze E-mail, maar gebruik de volgende link om te antwoorden of extra informatie toe te voegen.
Deze zaak blijft 14 dagen beschikbaar om op te antwoorden.

Met vriendelijke groet

Conceptronic Customer Care Center

[ Voor 95% gewijzigd door bertdiepenmaat op 30-09-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-04 19:45
Beste tweakers!

Ik heb ook al een tijdje deze NAS en heb ook nog steeds last van de voorgenoemde problemen. Door de afwezigheid van een oplossing in deze tread schop ik m even, want een oplossing schijnt nog immer niet gevonden (of gepost) te zijn.

Hebben de voorgaande deelnemers van deze thread al een oplossing?

De CH3HNAS draait op firmware 2.4.9, en heb alle extra opties van de Samba server al uitgezet: alleen de 'service status' optie is enabled. (Overigens, het aanzetten van de master browser functie of andere functies, het help geen van allen) Ik heb een static IP ingesteld, de aanpassing in het register gedaan zoals de support van conceptronic voorstelde en drive mapping toegepast op een share.

En nog steeds: Als er veel (kopieer)activiteit is op de NAS, dan flikkert ie de samba share er na een tijdje uit. Dat tijdje is redelijk ongedefineerd: Vannacht heeft ie bijna 11 uur gekopieerd (mp3 files, dus ongeveer 5 MB per stuk, zo'n 140 GB), daarna ging het ergens fout en sindsdien houdt ie het geen uur meer vol.

Kan iemand me helpen?

Edit:
Ik heb het vermoeden dat de CH3HNAS de samba server er vooral uitgooit wanneer er veel (kleinere) bestanden worden gelezen of geschreven.

Ik probeer op dit moment een flink gedeelte van mijn muziek binnen de share te verplaatsen. Dat ding is al zo'n 20 x over z'n nek gegaan (en nog niet op de 5 % van de 7000 files).

Toen ik films en series over ging pompen (met TeraCopy): niets aan de hand.

Ik snap er niets van!

[ Voor 17% gewijzigd door VladimirLudovic op 22-02-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457774

Helaas ook gelijkaardig probleem hier! Al iemand een oplossing?

Heb deze NAS sinds enkele weken in mijn bezit. Upgrade gedaan naar firmware 2.4.11, voor de rest alles netjes ingesteld (vaste IP e.d.) en bovenstaande zaken al uitgeprobeerd.

De schijven mounten lukt zonder problemen en een tijdje loopt alles goed: uploaden/downloaden aan redelijke snelheden (10-15 MB/s). Opeens loopt het echter fout, muziek/film hapert, de snelheid valt terug tot enkele kB/s en ik krijg uiteindelijk helemaal geen verbinding meer en lijkt de Samba eruit te liggen. Via de webinterface heb ik wel nog steeds toegang. Na een restart van de NAS loopt het weer even goed (soms 5min, soms 1 uur, soms langer).

Iemand suggesties?
Pagina: 1