temp te laag?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:48
hallo,
ik heb hardware monitor geïnstalleerd en ik kreeg te zien dat mijn proc 13 graden ide is en 20 graden onder load
maar mijn proc loopt op 3.750 GHz. ik heb speedfan uitgeprobeerd maar die geeft het zelfde aan, net als amd overdrive.
Het rare is dat als ik prime opstart op blend komt de proc ook niet hooger dan 20 graden en ik krijg ineens een bluescreen. BBC code 124. ik heb deze blue screen. als ik ga gamen (TF2, HL2) dan gebeurd het niet.
Mijn bios geeft 37 graden aan naar dat ik een blue screen heb gehad maar ook als de pc een dag heeft uit gestaan.

mijn systeem
amd anthlon II x2 250 @ 3.750
coolermaster 212 plus. (1fan)
msi 760GM-E51 (geen pci-e of htt overclock.)
asus 5670 512 MB (stock speed)
2 x 2gb ram.
2 x 120mm fan merk yateloon dacht ik. (molex op 12v) een outtake achter bij de proc een intake bij de hdd's
2x 80 gb hdd maxtor in raid 1 sata
1x 160 gb hdd maxtor sata
1x 160 gb hdd maxtor ide
1x 120 gb hdd maxtor sata
1x dvd writer
1x 350 watt voeding merk onbekend. graka mobo en proc en ram hangt daar aan.
1x 300 watt voeding merk aopen. de hdd's en de dvd writer hangt daar aan. (anders wouw die niet opstarten, het opstarten van de hdd's koste te veel vermogen.

Afbeeldingslocatie: http://i885.photobucket.com/albums/ac57/hoy52/screenshottemp.png
(ik heb geen fan1 en fan3 met pwm die heeft hardware monitor foutief gedetecteerd)
Afbeeldingslocatie: http://i885.photobucket.com/albums/ac57/hoy52/forum/screenshotsettings.png

ik hoop dat iemand me kan helpen.

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 21:38
Kan goed zijn dat de temperatuurmeter kapot is of niet goed wordt uitgelezen. Andere programma's proberen maar dat heb je zelf ook al geprobeerd.

Ps: het vriest toch niet op je kamer? ;)

Edit: Zoals hieronder wordt gezegd, het investeren in een enkele kwaliteit voeding van 600/700 watt is aan te raden.

[ Voor 24% gewijzigd door Mr.Meeuw op 24-02-2011 21:31 ]

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die temps kunnen met luchtkoeling inderdaad niet kloppen. Wat ik in ieder geval aan zou raden is niet met 2 voedingen draaien, dat kan allerlei vreemde problemen geven, zoals je BSOD bijvoorbeeld. Met de lage temps zou dit echter niets te maken moeten hebben.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
bluescreen wijst er wel op dat er iets niet goed zit.... je overklok is niet stabiel.. dit heeft verdern iets met de temps te maken, maar wel een feit ;)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

ik denk dat je een nieuwe voeding moet kopen, wellicht ook het voltage verhogen op je proc

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

• pindamaster
Mr.Meeuw schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:26:
Ps: het vriest toch niet op je kamer?;)
Gelukkig niet:)
daantjer94 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:54:
ik denk dat je een nieuwe voeding moet kopen, wellicht ook het voltage verhogen op je proc
Oke ik heb dus een nieuwe voeding nodig, ik ga eens kijken. Hoe kan ik het voltage verhogen van mijm proc, er staat auto in het grijs en hoe hard ik ook op mijn bejaarde toetsenbord ram gebeurt er niks:(
Hoe kan ik dat aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Mr.Meeuw schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:26:
Kan goed zijn dat de temperatuurmeter kapot is of niet goed wordt uitgelezen. Andere programma's proberen maar dat heb je zelf ook al geprobeerd.

Ps: het vriest toch niet op je kamer? ;)

Edit: Zoals hieronder wordt gezegd, het investeren in een enkele kwaliteit voeding van 600/700 watt is aan te raden.
dus jij denkt met dit systeem van de TS dat die een voeding nodig gaat hebben van 600/700 watt?
Waar basseer je die voeding op;, dat de TS zulke ''grote'' voedingen nodig gaat hebben.

Zelf ben ik van mening dat je inderdaad ook beter 1 voeding van goede kwaliteid kan gebruiken , maar waarom met zo'n hoog wattage?

Hij kan makkelijk af met een voeding van 400 /500 watt.

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
ik zit er aan te denken om een Cooler Master 500 Watt Extreme Power te kopen bij de lokale pc boer (hij is in de aanbieding), is deze goed?
Iemand een idee hoe ik de "[auto]" kan weghalen in mijn bios bij Vcore?, ik kan er niet op enteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gumbal696 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 01:11:
[...]

dus jij denkt met dit systeem van de TS dat die een voeding nodig gaat hebben van 600/700 watt?
Waar basseer je die voeding op;, dat de TS zulke ''grote'' voedingen nodig gaat hebben.

Zelf ben ik van mening dat je inderdaad ook beter 1 voeding van goede kwaliteid kan gebruiken , maar waarom met zo'n hoog wattage?

Hij kan makkelijk af met een voeding van 400 /500 watt.
Je hebt helemaal gelijk, alleen heeft hij het wel over investeren. 400W moet inderdaad voldoende zijn, alleen als je dan toch een nieuwe voeding koopt kan 600W wat aan te raden zijn. Ga je dan over 2 jaar naar een nieuwe PC toe met een dikke videokaart en CPU is de kans groot dat dan 400W niet meer voldoende is en kan je dan weer een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTube
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
pindamaster schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:46:
ik zit er aan te denken om een Cooler Master 500 Watt Extreme Power te kopen bij de lokale pc boer (hij is in de aanbieding), is deze goed?
Iemand een idee hoe ik de "[auto]" kan weghalen in mijn bios bij Vcore?, ik kan er niet op enteren.
je moet even kijken of jouw moederboard deze functie wel ondersteunt. Het kan namelijk zijn dat je moederboard het verhogen van je vcore niet ondersteund. google dit maar even door gewoon je mobo + overclock te googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tombuis schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:08:
[...]

je moet even kijken of jouw moederboard deze functie wel ondersteunt. Het kan namelijk zijn dat je moederboard het verhogen van je vcore niet ondersteund. google dit maar even door gewoon je mobo + overclock te googlen ;)
Mocht het niet mogelijk zijn, is het misschien wel mogelijk met een aangepaste BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTube
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-12-2024
:O tell me more? is dat mogelijk met een speciale BIOS update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tombuis schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 22:19:
:O tell me more? is dat mogelijk met een speciale BIOS update ?
Soms worden er in nieuwe BIOS'en meer functies gestopt, dit is dan door de fabrikant zelf. Wat soms ook gebeurt is dat mensen zelf met een BIOS aan de gang gaan waardoor er meer mogelijk is. Je kan even kijken of er voor jouw moederbord en modded BIOS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pindamaster
ik heb nu een 500 watt extremepower van coolermaster de bosd komt nu niet meer voor, iedereen bedankt voor de inbreng.( kan ik weer verder overclocken:P)
Pagina: 1